Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 7

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        
Nawigacja
Artykuły » Wydarzenia » Regio Plus
Regio Plus
Internet to potęga, ale zarazem złodziej czasu podobnie jak i telewizja, jednakże używany rozsądnie jest cennym źródłem wiadomości.
Przeczytałem na grupie dyskusyjnej o pociągu Regio Plus, nowej inicjatywie PKP, nie byłoby w nim nic niezwykłego gdyby nie to, że kursuje z Sieradza do Łodzi Widzewa, przez Kaliską i Zgierz. Mimo trzaskającego mrozu, wybrałem się w niedzielę 25 stycznia 2004 na dworzec Łódź Kaliska, aby odbyć podróż aż do końca trasy.
Nasze cudo, EN57-1287, przyjechało punktualnie, niestety nie zdążyłem zrobić zdjęcia, uniemożliwiły mi to tłumy opuszczające pociąg, chwila postoju i w świat, znajome okolice Żabieniec, malownicza trasa i po kilku minutach byliśmy już w Zgierzu, gdzie następowała zmiana czoła pociągu, a co za tym idzie dziesięciominutowy postój.
Wracając do pierwszych chwil mojej podróży, zostałem mile zaskoczony, w popularnej „jednostce” bardzo czysto i tak inaczej, a przede wszystkim brak charakterystycznego zapachu dla tego typu pociągów.
Nowe okleiny na ścianach, oświetlenie nowego typu, w toalecie czysto, ciśnie się pytanie jak długo utrzyma się ten cudowny stan, a może naprawdę będzie teraz inaczej.
W tej podróży przyszło mi towarzyszyć, i pełnić rolę przewodnika pewnej sympatycznej Pani, jak się okazało nauczycielce historii, studiującej zaocznie w Łodzi, biedactwo chciała się dostać na pociąg do W-wy, i panienka z kolejowego okienka doradziła jej podróż na Widzew w celu złapania pociągu z Fabrycznej, no i wyszło, że najbliżej jest przez Zgierz (40 minut).
To, że panie informujące są ograniczone, nie znają obcych języków i są niegrzeczne jest powszechnie wiadome, ale tejże Pani absztyfikant, z którym ma zamiar związać się na stałe, będący mieszkańcem naszego wesołego miasteczka od urodzenia, jest chyba inteligentny inaczej.
Nieznajomą przepraszam, ale powinna się zastanowić nad wyborem towarzysza życia, pozwolić jechać w taki mróz ukochanej z obcym w przedziale wiedząc, że tramwaj linii 12 trasę z Kaliskiej na Fabryczną pokonuje w niecałe piętnaście minut, to lekka przesada.
Ruszylim ze Zgierza, w malownicze, magiczne okolice Łodzi. Powoli mijamy Arturówek gdzie drzewa zwyciężyły i opanowały peron, mijamy Radogoszcz, o którym ostatnio tak głośno, koła stukają, robi się sennie, ukryty w śniegu, nieomal nieistniejący przystanek Stoki, i już widać blokowisko widzewskie.
Powoli pokonując przejazdy docieramy do celu, z pociągu wysiada około sześcioro pasażerów, (niewiele więcej dotarło do Zgierza), samotnie wśród ośnieżonych peronów Regio Plus czeka na powrotny kurs.
Pani historyczka zdążyła na pociąg do W-wy, ja się jeszcze pokręciłem po stacji i zmarznięty udałem się do domu.

Ostatnio szukałem w rozkładzie tego pociągu, chciałem go sfotografować na trasie, niestety wygląda na to, że został tylko jeden kurs, poranny około godziny siódmej, cóż frekwencja nie była porażająca.
Czekam na cieplejsze dni, jeżeli będzie jeszcze kursował postaram się go upolować.

Podróż Regio Plus opisał i zdjęcia wykonał Paweł Radecki
Zdjęcia skanował Piotr Barcz.

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Dworzec w Zgierzu

Zmiana kierunku w Zgierzu

Kliknij by powiekszyć> Kliknij by powiekszyć

Koniec trasy na Widzewie

Bilet na pociąg Regio Plus

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!