Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 5

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Nawigacja
Artykuły » Wycieczki » Zakład taboru Łódź Olechów
Zakład taboru Łódź Olechów
Dzięki uprzejmości naszego kolegi Zbyszka Wrochny, i co tu ukrywać dzięki jego znajomościom, mogliśmy po raz pierwszy legalnie zwiedzić dawną lokomotywownię, dzisiaj Zakład Taboru.
Ogromne podziękowania dla dyrektora zakładów Pana Tomasza Abramczyka, który wyraził zgodę na tak tłumny najazd miłośników kolei.
Naszym przewodnikiem był niezmiernie sympatyczny Pan Zbigniew Jaros udzielając nam wszelkich informacji i cierpliwie znosząc dziesiątki pytań. Zwiedzanie zaczęliśmy od hali napraw lokomotyw elektrycznych, zaraz przy wejściu stała EU07-127 w nowym zielonym malowaniu, obok "byki" ET22-614, 724, 690 oraz 225 stojąca obok stanowiska do obtaczania zestawów kołowych bez "wywiązywania" niestety w dniu naszej wizyty nieczynnego.
Olbrzymie wrażenie wywarła na nas czynność montażu zestawu kołowego wraz z silnikiem do "byka", nawet patrząc na lokomotywę z bliska nie widać ogromu silnika trakcyjnego.
Następnie odwiedziliśmy lokomotywy spalinowe, wszędzie ruch, robotnicy krzątają się przy otwartych kadłubach, czuć charakterystyczny zapach smarów, nie tak aromatyczny dla miłośników jak dym z parowozu, ale zawsze wywołujący miłe wspomnienia.
Przeszliśmy na tory przed halą, gdzie stała przedstawicielka mojej ulubionej serii SM03-108. Chłopcy rozeszli się we wszystkich kierunkach, Boguś pobiegł do czekających na złomowanie "gagarinów", ponieważ jest w trakcie budowy modelu. Chciał wykorzystać do maksimum okazję zrobienia z bliska jak największej ilości zdjęć detali ostoi i wózków.
Dołączył do niego Arek Rejter, który uparł się, że zrobi zdjęcie dachu, na szczęście udało mu się to wyperswadować, głównie chodziło o to byśmy wrócili w komplecie z wycieczki.
Szkoda tylu lokomotyw, niestety tu jest chyba kres ich żywota, "gagariny" stojące na uboczu to ostatnie w Łodzi, i niewielka jest szansa na ich powrót.
Zmarzliśmy trochę, bo choć dzień był słoneczny to temperatura była dość niska, więc udaliśmy do sali szkoleń.
Przyjął nas Pan Roman Kleszcz, cierpliwie objaśniając wcale niełatwe dla laika arkana sztuki prowadzenia lokomotywy elektrycznej.
Mieliśmy okazję "pojeździć" EN57, EU07, oraz ET22 oczywiście tylko wirtualnie, mimo to doszliśmy do wniosku, że zdecydowanie prostsze jest kierowanie samochodem osobowym i że praca maszynisty lekką nie jest, a z pewnością jest niezmiernie odpowiedzialna i niebezpieczna, biorąc pod uwagę chuligańskie wybryki które wielokrotnie zdarzały się na szlakach.
Już na zakończenie wstąpiliśmy do niewielkiej, ale nieźle zaopatrzonej biblioteki technicznej, gdzie oprócz wielu interesujących dla nas książek spotkaliśmy urodziwą pracownicę działu technicznego, która na widok tylu obcych "drabów" umknęła w pośpiechu.
Niecałe cztery godziny, a ileż wrażeń i rozmów z ludźmi tam pracującymi, a nie muszę nikogo przekonywać, iż najbardziej wzbogaca bezpośredni kontakt z człowiekiem.
Ostatnie chwile przed budynkiem dyrekcji, po drugiej stronie Boguś fotografuje na tle nastawni drezynę WM15, czas wracać, wsiadamy do samochodów i odjeżdżamy.
Jeszcze raz tą drogą chciałbym podziękować dyrekcji Zakładu Taboru w Łodzi, oraz wszystkim, którzy wykazali cierpliwość i podeszli z życzliwością do nas.

Relację spisał Paweł Radecki

>
Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Ciągnik akumulatorowy
Foto: Bogumił Stejkowski
Cmentarzysko gagarinów
Foto: Piotr Chorąży
EDK 90
Foto: Robert Wolski
ET22-225
Foto: Paweł Radecki
Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

ET22-724
Foto: Bogumił Stejkowski

Hala napraw Diesli
Foto: Robert Wolski

Jadowita zieleń stonki
Foto: Robert Wolski

Mierzymy z Bogusiem gagarina
Foto: Robert Wolski

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Na kanale SM42-286
Foto: Robert Wolski

Od lewej: autor, Zbyszek, Pan Jaros(odwrócony),
 Radek i Piotrek
Pioterk trzymany przez Arka zdejmuje tabliczkę
Foto: Robert Wolski
Piękny zielony byk ET22-349
Foto: Bogumił Stejkowski
Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Praca wre
Foto: Robert Wolski
Rodzinne zdjęcie
Foto: Bogumił Stejkowski
SM03-108
Foto: Bogumił Stejkowski
SM30-157 w hali napraw
Foto: Robert Wolski
Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
SM31 i wraki gagarinów
Foto: Piotr Chorąży
ST44-337
Foto: Arkadiusz Rejter
ST44-998
Foto: Bogumił Stejkowski
Ukryty ET22-847
Foto: Paweł Radecki
Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
W hali
Foto: Bogumił Stejkowski
Wciągadełko
Foto: Robert Wolski
Wrak SR71-17
Foto: Paweł Radecki
Zapadnia
Foto: Bogumił Stejkowski
Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Zapadnia II
Foto: Robert Wolski
Zbyszek, Piotrek i EU07-127
Foto: Paweł Radecki
Zezowaty byk
Foto: Robert Wolski
Zbyszek i Pioterk
Foto: Robert Wolski
Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Sala szkoleń
Foto: Robert Wolski
Szkolimy się
Foto: Piotr Chorąży
Z uwagą słuchamy wykładu
Foto: Robert Wolski
WM15 - ostatnie zdjęcie tego dnia
Foto: Bogumił Stejkowski

 

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!