Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 6

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Urodziny Urodziny:
Nawigacja
Artykuły » Wycieczki » Krośniewice I
Krośniewice I
Chłodny styczniowy poranek, słońce z trudem przebija się przez chmury. Zbyszek zbiera nas po drodze, po godzinie jazdy w znośnych warunkach jesteśmy u celu.
Krośniewice Wąskotorowe, wygląd stacji nie odbiega od standardu powszechnie przyjętego na PKP, z pomalowanego najprawdopodobniej na biało budynku tynk odpada całymi płatami, tory zachwaszczone, w miarę czyste cztery odcinki tak na oko po 50 m, dwa perony, jeden z płyt chodnikowych sprawiający wrażenie przypadkowo zbudowanego.
W kierunku północnym grupa torów, na których stoi kilka węglarek i transporterów wąskotorowych. Za nimi "nowa" lokomotywownia, po prawej stronie tuż za budynkiem stacyjnym "stara" lokomotywownia i warsztaty kolejkowe.
Dochodzi 9.00, w peronie stoi samotna węglarka, po chwili od strony Krzewia wjeżdża Mbxd1-204, po sprzęgnięciu rozpoczęły się nietypowe manewry.
Udajemy się za nim w stronę warsztatów, przed budynkiem dwóch mechaników naprawia dwuosiowy wózek, patrzą na nas podejrzliwie, gdy zobaczyli, że nie mamy ze sobą palników, łomów, i nie przyszliśmy zabrać wszystkiego na złom, pozwalają nam buszować w szopie.
W środku kilka rumunów raczej niesprawnych, drezyny z ręcznym napędem i oczywiście Px48-1902, niestety zimny, na kołach ślady użytkowania w postaci trawy z pól i torowisk.
Jeszcze kilka zdjęć, pług odśnieżny, wagony gospodarcze i pędzimy na peron gdzie stoi nasz pociąg do Ostrów, poczciwy Mbxd2.
Ruszamy, po chwili do przedziału wchodzi konduktor, w wiadomym celu, przyprószona siwizną głowa i twarz zorana zmarszczkami, świadczą o tym, iż pamięta lepsze czasy, gdy lokomotywy parowe nie były czymś niezwykłym.
Jedziemy przez pola, gdzieniegdzie leży śnieg, dojeżdżamy do "jedynki" konduktor wysiada, zamyka szlaban. Jeden, bo drugi jest złamany, widocznie kogoś poniosło.
Na pierwszym przystanku wsiada kobieta z dzieckiem, jaki "tłok", wagon obciążony ponad miarę rozwija niebezpieczną prędkość 30 km/h, za chwilę wyleci z szyn i poszybuje w dal.
Około 10 osiągamy Ostrowy, przyroda otacza nas, sarny się pasą nie robiąc sobie nic z pociągu i ludzi. Stacja to dwa tory, jeden zakończony kozłem oporowym, drugi tak zarośnięty, że nie wiadomo czy się kończy czy zaczyna, opodal stacja normalnotorowa na trasie Łódź - Toruń, czekamy na skomunikowany(!) pociąg którym okazuje się "byk" z "bipą" niestety nie zieloną.
Budka szumnie nazwana "delikatesami" dostarcza nam prowiantu w postaci bułek i pokaźnego pęta kiełbasy. Pewni, że śmierć głodowa na razie nam nie grozi, udajemy się do pociągu gdzie znów pełnimy rolę balastu.
Znów w Krośniewicach, do następnego pociągu "chwila", chłoniemy widok manewrującego Mbxd1 z węglarką i jej rozładunek wprost na peron.
Nie dziwi nas fatalny stan torowiska, udaje się znaleźć szynę z 1900 roku, na torach obok kończą swój żywot Wls40 i węglarki na "amerykańskich" wózkach.
Nowa lokomotywownia w nie lepszym stanie, większość szyb zastąpiono dyktą.
O 11.30 podstawiono Mbxd1–204, tłum na peronie, wraca nam wiara w podróżnych, wystrój wagonu jak za dawnych lat, drewno i zapach spalin, na ścianie przedziału silnikowego wskaźniki poziomu oleju i wody.
Gnamy przez łąki, wzdłuż drogi, trzęsie niemiłosiernie, tym razem na pewno uniesiemy się w powietrze.
Dąbrowice, informuje o tym tablica nic poza tym, obok torów dom na „wodzie” polecam turystom, pomysł niezły wykonanie gorsze, pół minuty postoju wymiana podróżnych i znów jesteśmy sami nie licząc dziewczynki, która wysiada na pierwszym przystanku.
W Ostrówkach dzięki uprzejmości maszynisty mamy swój fotostop, około 12.30 z potężnym bólem głowy spowodowanym nadmiarem produktów spalania węglowodorów, docieramy do Krośniewic, wagon odjeżdża w stronę Krzewia, zapolujemy na niego w okolicach wiaduktu na linii E-20.
Robimy mu zdjęcia i idziemy na stację Krzewie Wąskotorowe, budynek stacyjny w dość dobrym stanie, brak tylko klamek w drzwiach, taki lokalny koloryt lub przemyślane działanie.
Zaczepia nas uprzejmie nieogolony jegomość, swoimi dwoma pytaniami wprawiając nas w osłupienie - Gdzie ja jestem? i Jaki dziś dzień ? Uzyskawszy odpowiedź złapał się za głowę i odszedł w przysłowiową siną dal - kolejny zaginiony w akcji.
Czas wracać, jeszcze jeden postój w Ozorkowie, zdjęcie tramwaju linii 46 relacji Łódź-Ozorków i w drogę, po "chwili" dojeżdżamy do Łodzi, Zbyszek dostarcza nas nieomal pod drzwi. Kończy się dzień pełen wrażeń.

Relację z wycieczki napisał Jakub Rakus

Ta relacja autorstwa Kuby Rakusa dowodzi, że są i inni piśmienni w klubie wbrew temu, co ktoś złośliwy napisał na forum.
Mogę spać spokojnie mam już następcę, obiektywizm i celna ironia biją z tej relacji i taka powinna być każda, jedni przeczytają taką z przyjemnością inni będą złorzeczyć, ale rzetelny "sprawozdawca" winien opisać to, co miało miejsce, a nie to, co ktoś chciałby przeczytać.

Komentarzem opatrzył Paweł Radecki.

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Mbxd1 na stacji Krośniewice Wąskotorowe

Wagon gospodarczy w Krośniewicach

Px48-1902 w krośniewickiej szopie

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Jak zawsze na pierwszej linii

Od lewej: Robert, Pioterk, Pan konduktor i autor tekstu

Przystanek Ostrówki

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Tłok w motorówce

Robert Wolski w promieniach zimowego słońca

Uosobienie niewinności - Piotrek Chorąży

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Dziadek Mróz - Zbyszek Wrochna

Mbxd1-204 koło wiaduktu w okolicach Krzewia

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!