Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 6

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Urodziny Urodziny:
Nawigacja
Artykuły » Wycieczki » Poznań
Poznań
Wycieczka zorganizowana "na szybko" stała się konsekwencją wizyty w EMPIK-u. Lektura Eisenbahn Kuriera pozwoliła odnaleźć wśród wielu ogłoszeń, również i to o wizycie parowozu BR03 2204-0 w Poznaniu. Zerknięcie na stronę łużyckiego klubu, którego parowóz jest własnością i decyzja o wyprawie do stolicy Wielkopolski gotowa. W perspektywie są jeszcze, co najmniej dwa parowozy. Jadący tego dnia do Wolsztyna "Grzybiarz" z Pm–36 i Borsig na Maltance. Cicha nadzieja, bo pewności nie mieliśmy żadnej, że to wszystko się potwierdzi, gnała nas Roberta "Felą" od szóstej rano. Pierwsza radość po dotarciu na miejsce, gdy przed szopą na Malcie trafiamy na rozpalonego Borsiga. Już jest dobrze. Jeśli reszta się nie potwierdzi, mamy wdzięczny temat na fotograficzne plenery. Kilka fotek i grzejemy na Poznań Główny, gdzie spodziewamy się pierwszego tego dnia dużego kopciucha. Rozpacz nasza sięga zenitu, gdy nad budynkiem dworca dostrzegamy kłęby czarnego dymu, pozostające za odjeżdżającą Piękną Heleną. Spoglądamy na siebie, potem na mapę i wszystko jasne. Grzejemy do Szreniawy. Jest szansa na zrobienie kilku ujęć na tej stacji, tym bardziej, że zawsze jadąc z Poznania do Wolsztyna brakowało czasu na zwiedzanie stacyjek na trasie.W Szreniawie jesteśmy kilkanaście minut przed pociągiem, więc spokojnie ustawiamy się na wybranych pozycjach i czekamy. Słychać Peemę z daleka. Po chwili już i widać. Przemknęła obok nas ze składem jak rasowy pośpiech. Zdążyłem zrobić cztery zdjęcia i pozostał w powietrzu dym i zapach parowozu. Kilka zdjęć stacji. Spacer do wjazdowego i jedziemy do Poznania. Na dworcu staramy się potwierdzić u dyżurnego informację o przyjeździe Niemców, niestety kilka wykonanych telefonów po nastawniach i na "górę" i nikt nic nie wie. Nie ma telegramu, nie ma pociągu. Mówi się trudno, idziemy w miasto, szlakiem modelarskich sklepów. Żadnych rewelacji, choć kilka drobiazgów nabyliśmy. Jednak głównym celem naszej wyprawy są parowozy, więc w celu napotkania jakiegoś przedstawiciela tego wymierającego gatunku, udajemy się ponownie na dworzec i to od razu pod okazałą szopę. Jeszcze nie zdążyliśmy dotrzeć do celu, a za plecami od strony dworca pojawia się coś czarnego. Rozdziawiliśmy ze zdumienia gęby. Oto majestatycznie, wolno, pojawia się okaz gatunku zagrożonego wyginięciem. Słynna BR03 2204-0 objawiła się nam w całej okazałości. Podczas naszych spacerów po Poznaniu, skład prowadzony owym cudeńkiem przybył do Poznania od strony Zbąszynka. Niewiele brakło, a ignorancja pracowników kolei pozbawiłaby nas okazji do spotkania z tym cackiem. Mieliśmy zamiar udać się na Maltę, na przejażdżkę Borsigiem i najciekawsza część wycieczki przeszłaby nam koło nosa. Jest to kolejny przykład na niemiecką solidność i wiarygodność, a jednocześnie dowód bałaganu i chaosu na kolei. Na terenie szopy odbyła się obsługa parowozu. Nie bez problemów dobrano wody i węgla, wyczyszczono palenisko, obrócono maszynę na obrotnicy. Była to niebywała okazja na zrobienie fantastycznych ujęć, w różnych konfiguracjach z naszym taborem. Po ustaleniu planów na dalszą część dnia, postanowiliśmy odbyć przejażdżkę parowozem na kolejce parkowej, gdyż zero–trójka pozostała odstawiona na bocznym torze do późnego popołudnia i nic więcej się nie działo. Jazda składem turystycznym z parowozem na czele to zawsze duża frajda, więc i ta część naszej zabawy była udana. Przy okazji wywołaliśmy poruszenie wśród miłośników kolei obsługujących Borsiga, informacją o wizycie niemieckiego parowozu. Okazało się, że nikt nie wiedział o tym fakcie i byliśmy jedynymi, którzy skorzystali z okazji zrobienia ciekawych zdjęć. Po powrocie na dworzec zrobiliśmy jeszcze wyjazd parowozu z "depo" w perony, gdzie czekał już skład wagonów. Lecz tym razem towarzyszyła temu już spora grupa miłośników z aparatami, którzy dotarli na dworzec. Wizyta takiego gościa jest sporą sensacją, nawet w Poznaniu, gdzie codziennością jest widok parowozu na stacji. Tego właśnie możemy kolegom z Poznania tylko zazdrościć, pozostając skazanymi na brak nie tylko parowozu, ale też choćby spalinówki innej niż stonka. Dlatego dzień taki jak ten pozostaje na długo w pamięci, bo może już nigdy nie będzie okazji "złapać" trzy sztuki wymierającego gatunku w jednym dniu i w jednym miejscu. No może w Wolsztynie, ale...

Relację napisał Piotr Chorąży
Zdjęcia:
Piotr Chorąży
Robert Wolski

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Borsig na Malcie, z prawej Piotrek

Z każdą chwilą piękniejszy

Borsig w akcji

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Borsig ciągnie skład

Dokumenty Borsiga

Dokąd to?

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Dźwig do nawęglania

Następny parowóz

Pług odsnieżny

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Samowarek

Stoi na stacji lokomotywa...

Wls w bajecznych barwach

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Wózek na węgiel

Borsig na Maltance

Zjazd do szopy

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Szreniawa

Pm36-2 wjeżdża do Szreniawy

I tyle go widzieli

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

03 w peronach Poznania

Szczegóły

03-2204-0 w Poznaniu

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

03-2204-0 i EN57-1141

03-2204-0 i nasza SU45

03-2204-0 wjeżdża na teren szopy

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Silnik 03-2204-0

Z góry lepiej widać

Dojazd do obrotnicy

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

03-2204-0 na obrotnicy

Pan w niebieskiej koszuli pokazuje kierunek obrotu

Obracanie

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

I zjeżdżamy...

Czas na posiłek

Nawęglanie

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Nawadnianie

Ktoś to musi zrobić

Czyszczenie dymnicy

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

03-2204-0 na terenie szopy

Goście w szopie

Kanał oczystkowy

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Koła aż po widnokrąg

Ciągnik akumulatorowy

EP08-010 na kanale rewizyjnym

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

EP09-004

EP09-032 i EU07-464

ET22-584

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

EU07-067

Pomnik czy wrak?

Nastawnia Po6

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Nastawnia Poznań Gł.

Ozdoba zasieków

Zapomniany kanał

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Porządek musi być

Wagon gospodarczy

Przesuwnica w szopie

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Przesuwnica

Rumun w szopie

SM42 z pociągiem sieciowym

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

SM42-774 na obrotnicy

ST43-142

ST43-142

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

SU45-195

SU45-198 na przesuwnicy

SU46-033

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Skład do oprysku torowiska

Wagon doczepny do WM10M wraz z koparką

WM10M-7293

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Solówka

Poznańskie tramwaje

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!