Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 7

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Nawigacja
Artykuły » Wycieczki » Nowy Dwór Gdański I
Nowy Dwór Gdański I
Głównym celem wycieczki jest wizyta u naszego serdecznego towarzysza Pawła Pleśniara, Żuławska Kolej Dojazdowa, jej zwiedzanie i przejazd drezyną Wmc004.
Po raz pierwszy postaram się bez zbędnego ględzenia przedstawić relację z tej dwudniowej pełnej atrakcji wyprawy klubowej.
Tym razem jedziemy samochodem Radka i całe szczęście, bo jest na gaz, co sprawia, że koszt naszej dwudniowej włóczęgi jest niewielki w porównaniu z tym, co moglibyśmy wydać na benzynę. Wyjechaliśmy odrobinę spóźnieni, pogoda dopisuje, pierwszy postój za Płockiem w celu zrobienia fotek lokomotywom w barwach rafinerii.

Kliknij by powiekszyć
Tamary w rafinerii
Foto: Piotr Chorąży

Po niedługim czasie wjeżdżamy do Sierpca, który wita nas wieloma atrakcjami, jak chociażby niesamowicie stare wagony piętrowe (jeszcze chwila i będą prawdziwym rarytasem).
Budynek stacyjny z zewnątrz wygląda jeszcze całkiem solidnie, niestety wieża wodna pozbawiona została swego zwieńczenia.

Kliknij by powiekszyć
Sierpc
Foto: Paweł Radecki

Chwilę kręcimy się po peronie, Piotrek znajduje swoje pierwsze znalezisko, zostawiamy krzyczącego z okna nastawni kolejarza i udajemy się do "szopy".
Na trójkącie stoją "rumun", "gagarin" i "stonka" obok manewrują dwie "suki".

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Trójkąt w Sierpcu
Foto: Piotr Chorąży
Mannewrujące SU45
Foto: Piotr Chorąży
SU45-082 odjeżdża z piętrusami z Sierpca
Foto: Piotr Chorąży

Początek całkiem niezły, z pieśnią na ustach ruszamy dalej, odwiedzając, z reguły nieczynne zdewastowane stacje, których widok nie napawa optymizmem.

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Kretki
Foto: Piotr Chorąży
Jajkowo
Foto: Piotr Chorąży
Kaługa
Foto: Piotr Chorąży
Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Bratian
Foto: Piotr Chorąży
Sztutowo
Foto: Paweł Radecki
Rypin
Foto: Piotr Chorąży

Odwiedzamy na chwilę Iławę, fotografujemy wiadukt, część zakładów naprawczych jak nam się wydaje, kilka sztuk taboru między innymi Tkt48 stojącą przed dworcem jako pomnik, przyczepki do WM10, być może kiedyś powstaną ich modele jako uzupełnienie naszej WM10.

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
EU07-153 pod wiaduktem w Iławie
Foto: Paweł Radecki
I pod następnym wiaduktem
Foto: Piotr Chorąży
Dwie wieże
Foto: Robert Wolski
Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Przyczepki
Foto: Robert Wolski
I jeszcze jedna
Foto: Piotr Chorąży
Zawartość przyczepki
Foto: Piotr Chorąży
Kliknij by powiekszyć   Kliknij by powiekszyć
Iławskie kible
Foto: Piotr Chorąży
  TKt48 jako pomnik przed dworcem w Iławie
Foto: Piotr Chorąży

 Na koniec robimy zdjęcia fragmentu zakładów naprawczych, dwóch wiaduktów oraz łapiemy ET22-422 ze składem węglarek, którą spotykamy jeszcze raz, na przejeździe, gdzie zatrzymaliśmy się za samochodem na łódzkich numerach, prowadzonym przez ślicznotkę, oczywiście wzbudzamy zdziwienie okolicznej ludności, gdy wybiegamy z samochodu by cyknąć "byka" w pięknym przechyle na przejeździe.

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Wiadukt betonowy
Foto: Robert Wolski
Wiadukt kamienny, po prawo nielegalny wjazd
na teren zakładów naprawczych
Foto: Robert Wolski
Budynki zakładów naprawczych
Foto: Robert Wolski
Kliknij by powiekszyć   Kliknij by powiekszyć
ET22-422 na terenie stacji
Foto: Robert Wolski
  ET22-422 na przejeździe
Foto: Robert Wolski

Prawie na biegu do Malborka, robimy po drodze kilka zaledwie fotostopów i mijając krzyżacki zamek docieramy bardzo późnym popołudniem do Nowego Dworu Gdańskiego.
Krótka narada po przywitaniu i rozpakowaniu w pokoju gościnnym i wyjeżdża "kiwajka" z szopy. Po zmroku już docieramy do końca przejezdnego odcinka niegdysiejszej linii do Kałdowa, Piotrek włazi na dach wiaty i robi nam zdjęcie z lotu ptaka.

Kliknij by powiekszyć
Rodzinne zdjęcie przy kiwajce
Foto: Piotr Chorąży

Resztkami sił (jesteśmy już po całym dniu jazdy:))wracamy na stację w NDG.
Tradycyjne, wystawne przyjęcie, nocne Polaków rozmowy i o drugiej idziemy lulu.
Ranek budzi nas ciepłym słońcem, toaleta poranna, śniadanie turysty i debata na temat środka transportu, jakim się udamy na przejażdżkę. Oczywiście nikt nie chce jazdy "rumunem", więc po krótkim namyśle znalazł się chętny na poprowadzenie nowego nabytku "żuławskiej", a mianowicie Wmc004.

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Nasz wehikuł
Foto: Robert Wolski
Manewry przed wyjazdem
Foto: Robert Wolski

Dojeżdżamy do obrotowego mostu w Rybinie i pech - nie ma mechanika od mostu, bo nic nie miało jechać.

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Wmc004
Foto: Robert Wolski
Fotostop
Foto: Robert Wolski
Piękna i kudłaty
Foto: Robert Wolski
Kliknij by powiekszyć   Kliknij by powiekszyć
To my na brzegu
Foto: Piotr Chorąży
Kudłaty filmuje szlak
Foto: Piotr Chorąży

  Dobra i taka jazda zresztą kasa na paliwo (do wuemki oczywiście) nie rozmnaża się nam w kieszeniach, więc przynajmniej zostanie coś na powrót.
Zjeżdżamy do NDG, gdzie po godzince żegnamy sympatycznych gospodarzy i ruszamy w drogę powrotną, kończąc wizytę pamiątkową fotką przed szopą i uwiecznieniem pola bitwy naszych kolegów w szopie.

Kliknij by powiekszyć
Nasza brygada i mechanicy
Foto: Piotr Chorąży

Do Łodzi najbliżej jest przez Stegnę, Sztutowo, Kąty Rybackie gdzie na chwilę zbaczamy na plażę.

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Chudy i inni
Foto: Piotr Chorąży
Biegnący fotograf
Foto: Piotr Chorąży

Dalej Elbląg i przez Młynary jedziemy na Chruściel.
Przez lasy pędzimy po dziwnej, poniemieckiej autostradzie do Chruściela, zbaczamy na chwilę do ukrytej w lesie porosyjskiej bazy przeładunkowej, dziś we władaniu CTL-u, wchodzimy, Piotrek robi mnóstwo zdjęć stojącej tam SM30-754 i wagonów rosyjskich i już przy wyjściu, dostrzega nas "securitas" macha łapkami i coś tam wykrzykuje ale kto by go słuchał, nie ma "kałacha" więc go ignorujemy.

Kliknij by powiekszyć
Tajna SM30-754 w jeszcze tajniejszej bazie
Foto: Piotr Chorąży

 Chruściel wymarły, smętnie się snujemy po opustoszałej stacji wzbudzając tylko zainteresowanie dzieci, idziemy w stronę nastawni i po krótkim przekomarzaniu się zostajemy wpuszczeni na górę, rozmawiamy z nastawniczym o kondycji PKP, i o miłośnikach kolei.

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Chruściel, widok z nastawni w stronę stacji
Foto: Robert Wolski
Magazyn w Chruścielu
Foto: Robert Wolski
Chruściel, widok z nastawni na szlak
Foto: Robert Wolski

Kilka zdjęć i informacja uzyskana przez służbowy telefon, że w Braniewie są "tamary" na szerokim torze.
W Braniewie zostawiamy samochód przed dworcem i wchodzimy jak na swoje, niestety maszyniści wyglądający ze swych loków nie witają nas kwiatami, za to lecą pod naszym adresem wiązanki życzeń, złożonych ze słów potocznie uważanych za ostatnie do draki.
Nie od dziś wiadomo, iż pewne zawody przyciągają przedstawicieli rasy ludzkiej o podobnych cechach genetycznych, podobnie ma się to w stosunku do kolejarzy.
Dogania nas młody wystraszony chłopiec, gęsto nam tłumacząc, że nie wolno nam spacerować po stacji (nasza wizyta miała miejsce niedługo po tragicznym w skutkach zamachu w Hiszpanii) jeszcze coś przeżywa, staramy się go uspokoić, ale jest bardzo przestraszony, nawet nie chce wziąć kalendarzyka klubowego, bo jak sam mówi nie chce być podejrzany o łapówkarstwo - trudno, on w swoją my w swoją w kierunku futurystycznej wieży ciśnień.

Kliknij by powiekszyć
Braniewo, wieża ciśnień
Foto: Paweł Radecki

 Robimy zdjęcia "Tamar" i "Gagarina" na szerokim torze, wyposażonych w sprzęg samoczynny, tak jak u naszych niedawnych braci, jest okazja, w naszych stronach tego nie uświadczysz.

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
ST44-1104 z samoczynnym sprzęgiem i bez zderzaków
Foto: Robert Wolski
Od lewej: SM48-121 i 048
Foto: Robert Wolski
Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
SM48-121 w akcji
Foto: Radek Pasternak
SM48-048 jak do portetu
Foto: Robert Wolski

Za płotem stoi świeżo pomalowana 401Da, Robert robi jej zdjęcie, łapiemy jeszcze SU45-225, oraz uwieczniamy małą obrotnicę, i okrążając stację zbieramy się do powrotu.

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Nowiutka 401Da
Foto: Robert Wolski
SU45-225
Foto: Robert Wolski
Niewielka obrotnica,
 wdzięczny temat modelarski
Foto: Robert Wolski

I tu zaczynają się nasze perypetie, młody przestraszony, z pewnością zawiadomił SOK, bo w powrotnej drodze czeka na nas już przy rampie patrol, na nic Piotrka blacha zgarniają nas, jak ulęgałki i prowadzą na posterunek, gdzie w miarę kulturalny sposób zostajemy spisani, pouczeni i uświadomieni, że nasze przepustki możemy sobie wsadzić w...., niby nic ale smutno że znów "krawaciarze" wykołowali nas, wydając przepustkę ważną tylko na terenie jednej dyrekcji, czy też okręgu.
Moment naszego aresztowania uwiecznił Radek idący na samym końcu, głównymi bohaterami zostaliśmy, Piotrek ten z lewej, ja z prawej i Robert z tyłu, oczywiście nie musieliśmy tak trzymać rąk, to niewinny żart z naszej strony (ale zo to jaki efekt!).

Kliknij by powiekszyć
W okowach strachu
Foto: Paweł Radecki

Łodzi, tylko tym razem już na południe.
Jedziemy wzdłuż kolei zalewowej, przez Frombork, Tolkmicko, gdzie łapiemy "polsata" z jedną klasą, mamy szczęście tego dnia właśnie chwilę po naszym przyjeździe zaczyna kursować ten pociąg, chwila i uwierzę, że specjalnie dla nas. 

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Pociąg opuszcza Tolkmicko
Foto: Piotr Chorąży
Tolkmicko, SM42 z jednym wagonem
Foto: Piotr Chorąży

Mijamy ponownie Elbląg. Malbork mijamy na biegu i przez Sztum, Ryjewo, Brachlewo docieramy do Kwidzyna. Na stacji pucha, nic godnego uwagi, dlatego robimy pamiątkowe fotki drzemiącej przy dworcu "stonki" i ruszamy dalej.

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Widok z kładki
Foto: Piotr Chorąży
SM42-142 w Kwidzyniu
Foto: Piotr Chorąży

W Rozpędzinach ciekawy wiadukt kolejowy z drogą gruntową i kolejką cegielnianą w jednym poziomie. Ale cegielni też nie wolno fotografować, bo to tajemnica i: "po milicję zadzwonię". Jak znasz numer na milicję to dzwoń. Na złość "niezmiernie" ważnemu panu robimy i tak parę fotek dla Stasi czy innego Sekuritate.

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Wiadukt nad wąskotorówką cegielnianą
Foto: Robert Wolski
Modelowe torowisko
Foto: Robert Wolski
Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Wrak Wls-ki Foto: Piotr Chorąży To też już rzadkość Foto: Piotr Chorąży

Grzejemy do Sadlinek, gdzie będzie krzyżowanie pociągów, tradycyjnie komuś się kończy prąd w aparacie, a zapasu nie ma, ale to taki folklor wycieczkowy, któż tego nie przeżył ten nie wie.

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Widok na stację Sadlinki
Foto: Robert Wolski
SU45-166
Foto: Robert Wolski
Krzyżówka
Foto: Robert Wolski

Piotrek z Robertem przechodzą przez torowisko i penetrują ruiny dużego zakładu, najprawdopodobniej cegielni.

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć
Suszarnia czy piec?
Foto: Piotr Chorąży
Wyciąg wagonów z urobkiem
Foto: Piotr Chorąży
Sadlinki, kolejny zabytek
Foto: Piotr Chorąży

Inni robią dokumentację tego zdarzenia, chyba, że się komuś motyw nie podoba, to nie robi. I to w zasadzie wszystko, gdyż dalej staraliśmy się dotrzeć przed północą do domu. Należałoby wspomnieć jeszcze "gagara" w Toruniu, ale brak światła nie sprzyja robieniu zdjęć w ruchu, więc dokumentacji nie ma, potem już tylko mijane miasta i wsie.

Syntetyczny opis dwudniowej wyprawy sporządził Paweł Radecki przy wydatnej pomocy Piotra Chorążego.

Zdjęcia: Piotr Chorąży, Paweł Radecki,
Radek Pasternak, Robert Wolski

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Braniewo, budynek dworca
Foto: Paweł Radecki

Brodnica
Foto: Paweł Radecki

Las semaforów i tarcz w Brodnicy
Foto: Robert wolski

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Budka mostowego dróżnika
Foto: Piotr Chorąży

Musketeiros
Foto: Piotr Chorąży

Cegielniana wąskotorówka
Foto: Paweł Radecki

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Ciekawy egzemplarz pompy w Kałudze
Foto: Piotr Chorąży

Elbląg
Foto: Piotr Chorąży

Stacja z lotu ptaka
Foto: Robert wolski

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Kiwajka
Foto: Robert wolski

Swawole na kiwajce
Foto: Piotr Chorąży

W szopie
Foto: Robert Wolski

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Też w szopie
Foto: Robert Wolski

I to też
Foto: Piotr Chorąży

Kąty Rybackie - Piotrek na spacerze
Foto: Robert wolski

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Rumun w Sierpcu
Foto: Paweł Radecki

ST43-201 a za nim SM42-454
Foto: Robert wolski

Poczciwa Bipa w Sierpcu
Foto: Robert wolski

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Przyczepka do WM służącą do przewozu gazów
Foto: Piotr Chorąży

Sadlinki
Foto: Robert wolski

SU45-082
Foto: Robert wolski

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

SU45-185
Foto: Robert wolski

Szlak połamanych wskaźników
Foto: Piotr Chorąży

Szopa w budowie
Foto: Robert Wolski

Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Tajemnicza budowla
Foto: Piotr Chorąży

Tajna baza
Foto: Robert Wolski

Tolkmicko
Foto: Robert Wolski

Kliknij by powiekszyć

Trofeum Piotra
Foto: Robert Wolski

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!