Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 5

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Nawigacja
Artykuły » Wycieczki » Karsznice III
Karsznice III

Niedzielny ranek, pogodne niebo zwiastuje budzący się piękny dzień, wymiana sms-ów i już wiadomo, że jedziemy z Jackiem Wysockim na maleńką przejażdżkę.
Jacek odwiedza coraz częściej klub nasz, może w dzień jakiś uda się go zwerbować do naszej drużyny, a dla niewtajemniczonych informacja, iż buduje on modele w skali 1:32, wcale udane, naszego taboru.
Wszystko przygotowane, około 11 Jacek podjeżdża pod nasz "ulubiony" sklep, krótka wymiana zdań i jedziemy do Karsznic.
Podróż mija szybko, mijamy już rozbudzony Lutomiersk, witający nas bezwstydnie obnażonymi brzuchami podlotków i twarzami ich adoratorów z wyraźnie odbijającą się na nich pustką intelektualną.
Po chwili w Karsznicach już byli, sennie jakoś, ale nie do końca, w peronach manewruje stonka o dziwnie wysokim numerze 2209, bez sensu jeżdżąc kilka metrów w przód, kilka w tył, może to jakieś obrzędy religijne, o których nie wiemy.


Kliknij by powiekszyć

Znudzona stonka
Foto: P.Radecki


Zmiana świateł i już wtacza się ET40-31 z wagonami do przewozu cementu, ledwo się oddalił już z przeciwka wcale żwawo zbliża się skład węglarek z CTL RAIL prowadzonych przez ET2-22 i ET05-R008 nieźle się zaczyna, ale na tym niestety kończy się aktywność na Karsznickiej stacji, zamkniętej dla podróżnych potężną kratą, za to z odnawianym z uporem maniaka propagandowym napisem z lat minionych.


Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć Kliknij by powiekszyć

Leniwe popołudnie
Foto: P.Radecki

Minione czasy wciąż żywe
Foto: J.Wysocki

Prywaciarz jedyny tego dnia
Foto: J.Wysocki


Idziemy w stronę skansenu, a ponieważ żywej duszy nie widać oprócz dwóch Pań wystawiających swe wdzięki ku słonecznym promieniom, postanawiamy światu obwieścić swą obecność przy pomocy obsługi nastawni.
Mozolnie skrabiemy się po schodach, zastając w środku kolejne dwie przedstawicielki płci przeciwnej, wyciągamy nasze glejty i opowieść snujemy barwną, co kończy się zaproszeniem na herbatę i ciasto własnego wypieku, tu dygresja, komu z oczu uczciwość bije ten zawsze zaskarbi sobie uwielbienie innych natomiast, kto mordę ma wredną tego gonią jak psa. Skończywszy przedpołudniową herbatkę i dostawszy wiadomość, że nic w chwili najbliższej jechać tu niema zamiaru, ku pojazdowi się kierujemy by do skansenu pojechać, jakież zdziwienie nas ogarnia, gdy w drodze ku niemu zostajemy zatrzymani przez tzw. funkcjonariuszy SOK wyskakujących z krzaków, myślę ze odrobinę odebraliśmy im przyjemność zatrzymania, nie uciekając i nie atakując ich.
List żelazny od komendanta rozmiękcza serca twarde ciężką służbą zahartowane, dla formalności podajemy swe personalia, by na zwykłe łachudry nie wyjść i adios pa pa.
Swoją drogą na rękach jednego z Panów zauważyłem starodawne tatuaże, jakie zwykli nosić członkowie pewnych grup subkulturowych, zazwyczaj niepałający miłością do służb mundurowych, nawrócenie być może, ale dziwne jakieś.
Od nich także dowiadujemy się o planach mało przyjaznych dla skansenu i stacji. Jedziemy do skansenu, gdzie ku zdziwieniu ogromnemu Pan strażnik oznajmia nam, że niema żadnych przeszkód w zwiedzeniu tegoż, zapisuje nas w księdze odwiedzających i pokazuje drogę.
Opłakany stan "zabytków" utwierdza nas w przekonaniu, iż kraj nasz, rajem dla nich nie jest i długo jeszcze nie będzie.
Oprócz Pt47 ściągniętej z Bydgoszczy, która to swoje odstała tamże na stacji i drugie tyle w Karsznicach na tyłach lokomotywowni, a którą odnowiono tak, że z daleka wygląda nawet solidnie, dopiero z bliska widać, że niektóre elementy utrzymuje tylko gruba warstwa farby, reszta jest w stanie agonalnym, łuszcząca się farba, braki w wyposażeniu, wydaję się, że skazane są na zagładę, a szkoda, bo jest tu kilka ciekawych okazów.


Kliknij by powiekszyć

Kliknij by powiekszyć

Tak wyglądają zabytki
Foto: P.Radecki

A tak powinny wyglądać
Foto: P.Radecki


Jeszcze kilka zdjęć, zaglądamy na tyły lokomotywowni, i w skwarne popołudnie zbieramy się do drogi.
Następny cel - Szadek, popędzamy konie ale nie zanadto bo policja za nami się snuje, srodze gęby rozdziawiając gdy w Ochraniewie wysiadamy na zamkniętym przejeździe by zrobić zdjęcie "mknącemu" ET42-006.

Kliknij by powiekszyć

ET42 wśród pól
Foto: J.Wysocki


Nic to, jedziemy powolutku co nudzi stróżów prawa i przekraczając dopuszczalną prędkość w terenie zabudowanym wyprzedzają nas i tyle ich widzieliśmy, dojeżdżamy do Szadku, mijamy zjazd do stacji, trzeba zawrócić, wjeżdżamy w inny świat, spokój cisza, posilamy się i poimy spragnione usta, po czym wdajemy się w dyskusję z niezmiernie sympatyczną obsadą stacji.
Od nich dowiadujemy się o pociągu zwanym "szybkim", spodziewamy się świstu i tumanów kurzu tymczasem w perony gdzie nastąpi zmiana drużyny, wtacza się majestatycznie ET42-037 z dwoma platformami, na których według informacji mechanika są puste kontenery, zaiste różne normalnego człowieka i kierownictwa PKP Cargo są pojęcia rachunku ekonomicznego.


Kliknij by powiekszyć

Ekonomiczny pociąg
Foto: P.Radecki


Jeszcze chwilę rozmawiamy o historii stacji, oglądamy wnętrze nastawni dysponującej, ze zdjęciem z chwili oddania budynku do użytku, snujemy się oglądając naprężacze, po czym z wiedzą o braku w najbliższym czasie jakiegokolwiek pociągu, odjeżdżamy z tego uroczego spokojnego zakątka.
Jedziemy do Lutomierska, mamy szczęście, bo na rynku stoi tramwaj 803, linii 43, choć na pudle jest cyfra 2, idziemy w stronę mostu na Nerze, po kilku minutach w oddali widać tramwaj, uwieczniamy go dla potomnych, podziwiamy przytwierdzenia torów za pomocą gwoździ oraz uroki linii tramwajowych szczerym polem biegnących i odjeżdżamy odprowadzani mętnymi spojrzeniami miejscowych smarkaczy pozujących na wielkich "gangsta" w swych podrasowanych maluchach.


Kliknij by powiekszyć

Kliknij by powiekszyć

Jak zawsze urokliwy most na Nerze w Lutomiersku
Foto: J.Wysocki

Tramwaj na wsi
Foto: P.Radecki


Kierunek Lublinek, gdzie po dotarciu samotnie stojący skład talbotów nas powitał, ze stacji Rogoźnica przybyły właśnie do Lublinka, nie wiadomo z czym, ale na pewno jest mokre bo cieknie z każdego wagonu.
Ale i tu na chwilkę słońce wychodzi dla nas, zamykają się zapory i wpada w wąskie perony ET42-041 ze składem Eaosów i cystern różnego pochodzenia, a jako zwieńczenie dnia tego pięknego z przeciwka radość nadjeżdża "kibelek" EN57-1337.


Kliknij by powiekszyć

Kliknij by powiekszyć

Rusek na Lublinku
Foto: J.Wysocki


Błękit nieba i żar słońca, czyli kibel na Lublinku
Foto: P.Radecki


Pomykamy hen w dal, mijając piękne kobiety w coraz krótszych sukienkach, ach trzeba Wam wiedzieć drodzy, internauci iż widok ten przyjemnym jest wielce, a rozmowy o seksie nieocenione są w podróży dla czasu zabicia.

Paweł Radecki

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!