Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 7

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
ICE-TD na Ostbahnie?
KolejJak donosi portal "Rynek kolejowy" nic nie wyjdzie z planów obsługi trasy Warszawa -Berlin pociągami spalinowymi ICE-TD. Kierownictwo spółki PKP Intercity odrzuciło propozycję DB AG jako mało opłacalną. Zgodnie z przepisami na zelektryfikowanej linii możliwe jest użytkowanie pojazdów spalinowych, jednak przewoźnik i tak musi ponieść koszty utrzymania urządzeń trakcji elektrycznej na linii, z której korzysta. W dodatku niezbędne byłoby wybudowanie specjalnej stacji paliw, służącej do tankowania pociągu, a także urządzeń oddymiających na Dworcu Centralnym oraz w tunelu średnicowym (problemy związane z zadymieniem tunelu wymusiły elektryfikację linii średnicowej, następnie Warszawskiego Węzła Kolejowego co zapoczątkowało ogólną elektryfikację sieci PKP). Dodać należy, że pociągi ICE-TD nie mogłyby rozwinąć prędkości 200 km/h, gdyż na E-20 maksymalna prędkość wynosi 160 km/h i też nie na całej długości trasy. Dlatego tą trasę prawdopodobnie nadal będą obsługiwać pociągi konwencjonalne, prowadzone lokomotywą EP09.
PKP Intercity zaproponowało jednak skierowanie pociągów ICE-TD na trasę do... Piły (przez Gorzów Wielkopolski i Krzyż -dawna pruska Kolej Wschodnia, Berlin-Koenigsberg znana jako Ostbahn). Linia jest niezelektryfikowana, więc skład spalinowy byłby jak najbardziej na miejscu, jednak nasuwają się pytania: czy jej infrastruktura (nawet po niezbędnej modernizacji) zdoła wykorzystać możliwości pociągu, czy ilość podróżnych zrekompensuje poniesione koszty i czy nie skończy się tak jak ze sławetnym peronem we Włoszczowie? Jeśli ten pociąg miałby jeździć tą trasą, to chyba sensownym wydaje się przedłużenie relacji przez Chojnice i Tczew do Gdańska, a nie kończyć w pół drogi. Jednak powinna za tym pójść modernizacja całej linii i dostosowanie jej do możliwości pociągu, na co oczywiście nie ma pieniędzy (jak się łatwo domyślić -wyłącznie z powodu kryzysu). Inna sprawa, że nierealne byłoby w tej sytuacji zachowanie obecnej historycznej infrastruktury (sygnalizacja kształtowa, mechaniczne urządzenia srk, oryginalne zabudowania na poszczególnych stacjach), która tworzy niepowtarzalny klimat tej linii, a podczas modernizacji po prostu zniknie. Kogo jednak obchodzą sympatie miłośników kolei?
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!