Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 10

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Urodziny Urodziny:
Gravita 10BB w Lotos Kolej
KolejZgodnie z zapowiedziami lokomotywa manewrowa niemieckiej firmy Voith Turbo dotarła na bocznicę Lotos Kolej. W spółce pozostanie przez około rok w ramach eksploatacji nadzorowanej. Jest to pierwsza nowoczesna, całkowicie nowo zbudowana, lokomotywa manewrowa w Polsce od blisko 20 lat.
- Z uwagi na dobre pole widzenia ze stanowiska maszynisty, będzie mogła być również używana do prowadzenia lekkich pociągów towarowych. Lokomotywa spełnia najnowsze normy ochrony środowiska w zakresie emisji spalin i hałasu -komentuje Marek Smoter, dyrektor ds. taboru Lotos Kolej.
Aktualnie lokomotywa Gravita 10BB oczekuje na wydanie przez Urząd Transportu Kolejowego dokumentów dopuszczenia do eksploatacji, co prawdopodobnie zajmie jeszcze kilka tygodni. Czas ten Lotos Kolej wykorzysta przede wszystkim na przeszkolenie maszynistów z jej obsługi oraz pracowników warsztatowych w zakresie utrzymania. Szkolenia będą odbywały się przy udziale pracowników serwisu firmy Voith.
Warto podkreślić, że Lotos Kolej ma dobre doświadczenia we współpracy z firmą Voith. Wcześniej przez kilkanaście miesięcy (X 2009 - XII 2010) spółka eksploatowała lokomotywę Maxima 40CC również w ramach eksploatacji nadzorowanej podczas procesu pozyskania dla niej świadectwa dopuszczenia do eksploatacji w Polsce.
Nie tak dawno, bo 10 kwietnia do Gdańska dotarła natomiast pierwsza z 10 zamówionych lokomotyw spalinowych typu Traxx DE (typ BR285) platformy Bombardier. Dostawa drugiej lokomotywy zaplanowana jest w drugiej połowie maja. Kolejne osiem dotrze do Gdańska po dwie każdego miesiąca.
- Jesteśmy już po szkoleniu pierwszej grupy maszynistów z obsługi Traxx DE i teraz oczekujemy na uzyskanie z Urzędu Transportu Kolejowego świadectwa dopuszczenia do eksploatacji oraz rejestrację wraz z nadaniem numeru inwentarzowego. Kilka dni temu dokonaliśmy już odbiorów urządzeń ciśnieniowych przez TDT. Rozpoczęcie jej normalnej eksploatacji planujemy pod koniec maja - podkreśla Marian Wasilewski, dyrektor ds. przewozów Lotos Kolej.
Obecnie w barwach Lotos Kolej jeździ 16 nowoczesnych lokomotyw. 14 z nich to Traxx MS (typ E186) oraz 2 Siemensy Eurosprinter ES64F4 (typ BR189). Po dostarczeniu kolejnych Traxxów serii DE oraz rozpoczęciu próbnej eksploatacji pierwszej od wielu lat nowej polskiej lokomotywy elektrycznej Dragon (lipiec br.) spółka będzie zarządzać najnowocześniejszą flotą lokomotyw przewozowych w Polsce.
Podstawowe parametry techniczne lokomotywy manewrowej Gravita 10BB firmy Voith (lokomotywa czteroosiowa z przekładnią hydrodynamiczną):
Układ osi: BB
Długość: 15,7 m
Moc: 1000 kW
Siła pociągowa: 258 kN
Masa: 80 t
Prędkość maksymalna: 100 km/h
Silnik spalinowy: typu MTU 8V 4000 R43

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!