Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 3

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 82
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        
Nowa modernizacja 805 Na
NewsDo końca czerwca br. na łódzkie tory wyjedzie pierwszy tramwaj typu 805 Na zmodernizowany według nowego projektu. Podczas jego przebudowy skorzystano z myśli technicznej oraz doświadczenia konstruktorów MPK-Łódź. Zmiany miały na celu podniesienie komfortu podróżowania i poprawę parametrów eksploatacyjnych. Premiera zmodernizowanego tramwaju, w obecności dziennikarzy łódzkich mediów odbyła się 16 czerwca 2011 roku.
Najważniejsza różnica w porównaniu z wagonami zmodernizowanymi dotychczas, to troje, a nie czworo drzwi w wagonie. Dzięki temu zabiegowi w pojeździe "zrobiło się" więcej miejsca dla osób, które nie planują wysiadać na najbliższym przystanku. Aby ten prosty zabieg nie powodował skutków ubocznych w postaci utrudnień w wymianie pasażerów, zastosowano szerokie progi i drzwi otwierane na zewnątrz.
Wygospodarowane w ten sposób miejsce pozwoliło także na utworzenie przestrzeni podobnej do tej występującej w autobusach. Znajduje się ona naprzeciwko środkowych drzwi i może służyć np. do ustawienia wózków. Koniec wagonu przystosowano do przewożenia roweru. Zamontowano prowadnicę do koła i pas mocujący.
Wymienione nowości nie są jedynymi. Pojazd ma zmieniony napęd, design, malowanie i klejone szyby. Dzięki temu ostatniemu rozwiązaniu nie powinno dochodzić do parowania szyb i skraplania się wody. Podczas modernizacji wagonów wykorzystano 7.732 kg blachy, 3.547 kg kształtowników, 146 kg śrub oraz 25.093 m przewodów.
Pierwsze remonty kapitalne przedłużające żywotność wagonów 805 Na o 15 lat przeprowadzono w MPK-Łódź w 1994 roku. Technologia tego remontu zakładała m.in.: całkowitą rozbiórkę wagonu, weryfikację i wymianę elementów konstrukcji nadwozia, pokrycie nową blachą poszyciową, wstawienie nowych okien i drzwi, podłogi, wyłożeń wewnętrznych i siedzeń pasażerskich, instalację nowych lamp oświetlenia wnętrza i nagrzewnic, bezpiecznych i cichych napędów drzwi, systemów informacji pasażerskiej z tablicami elektronicznymi i urządzeniami głośnomówiącymi.
Od 2005 roku remontowane wagony uzyskały dodatkowo nowy design - ściany czołowe przednie i tylne z tworzywa sztucznego nadające bryle tramwaju nowoczesny kształt. Zastosowano wiele nowoczesnych urządzeń elektronicznych poprawiających komfort jazdy i niezawodność wagonów (m.in. elektroniczne przekaźniki samoczynnego rozruchu, regulatory napięcia, przekaźniki zwłoczne). W drugim wagonie składu tramwajowego zlikwidowano kabinę motorniczego zwiększając w ten sposób przestrzeń dla pasażerów. Od tego czasu mówimy już o modernizacji tramwaju. Do końca 2010 roku zmodernizowano w ten sposób 132 wagony własne, a dzięki zleceniom także kilkadziesiąt pojazdów dla Gdańska, Poznania i Śląska.
To czy od roku 2011 będzie można odmierzać liczbę tramwajów zmodernizowanych wg nowego projektu zależy w dużej mierze od zadowolenia pasażerów. MPK-Łódź chcąc poznać ich opinie, będzie prowadziła w testowym pojeździe badania ankietowe.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

10-09-2018 09:57
Ze względu na malusi błąd w kalendarzu sugeruję przesunąć termin "wigilii" na 28.09. Poprzedni termin to czas zabawy we spólnym gronie w Braniewie Grin

06-09-2018 20:00
Dupy nie urywa... ale cierpliwości... nie od razu łkmk zbudowano... narazie to kurz zdmuchujemy. Przenieśmy rozmowę nieco głębiej a ja czekam na potwierdzenie terminu wigilii Smile

06-09-2018 19:48
Raczej stypa, rzeczywiście strona działa, ale jest martwa podobnie jak klub.

06-09-2018 14:05
Proponuję spotkanie "wigilijne" 5.10.2018 r. Co Wy na to ? Grin

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!