Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 5

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Piętrusy IC na linii Warszawa - Łódź
KolejPiątego października PKP Intercity wszczęło postępowanie przetargowe, którego przedmiotem jest zakup 30 piętrowych wagonów. Nowy tabor, od 2014 roku, będzie wykorzystywany w obsłudze ruchu pasażerskiego na linii Warszawa - Łódź - Warszawa. Część środków na sfinansowanie zakupu przewoźnik chce pozyskać ze źródeł unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W dniu dzisiejszym PKP Intercity przekazało do Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich ogłoszenie o wszczęciu postępowania przetargowego polegającego na zakupie nowoczesnego taboru kolejowego, który będzie przeznaczony do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich. Urząd w terminie do 5 dni opublikuje ogłoszenie w unijnym Dzienniku Urzędowym.
Przedmiotem zamówienia jest zakup 30 wagonów piętrowych. PKP Intercity w przedstawionej specyfikacji zamówienia założyło, że wagony będą dostosowane do prędkości maksymalnej 160 km/h, w układzie siedzeń znajdzie się od 110 do 120 miejsc, przy czym część będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej, co oznacza przystosowane toalety, pochylnie umożliwiające dostanie się z peronu na pokład pociągu oraz specjalnie wyznaczone miejsca na przewóz wózków inwalidzkich. Wszystkie wagony będą wyposażone w zamknięty układ toalet.
Pociągi zestawione z nowych wagonów piętrowych będą obsługiwały codzienny ruch pasażerski pomiędzy aglomeracją warszawską i łódzką.
- Dzięki inwestycji pomiędzy największymi polskimi miastami uruchomimy 6 nowych składów, a każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład od 650 do 680 osób - podkreśla Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity.
Termin składania ofert mija 17 stycznia 2012 roku, a wybrany oferent dostarczy nowe wagony w terminie do listopada 2014 roku.
Kryteria, jakimi zgodnie z założeniami przetargu kierować się będzie przewoźnik to obok ceny brutto, gwarancja oraz aspekty funkcjonalno - techniczne. PKP Intercity sfinansuje zakup środkami pochodzącymi z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, kredytów bankowych oraz ze środków własnych przewoźnika.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
#1 | wlodar dnia 2011-10-06 06:27
Osobiście wolę podróżować w tradycyjnym przedziale (najlepiej z układem siedzeń 3+3), jednak obiektywnie rzecz biorąc inicjatywa bardzo słuszna. O ile na odcinku Łódź - Skierniewice jest z reguły luźno, to jednak im bliżej Warszawy, tym ciaśniej, a składów nie można przecież wydłużać w nieskończoność. Mam tylko nadzieję, że toalety w układzie zamkniętym będą częściej opróżniane, niż w ED74, no i będą miały zamknięcie mechaniczne, a nie tylko elektroniczne (które nie było zbyt pewne - chociaż podejrzewam, że to raczej pasażerowie nie zawsze wiedzieli jak się posługiwać przyciskami obsługi. Trzeba jednak pamiętać, że pociągami podróżują także osoby starsze.).
O ile mi wiadomo, to na razie planowany jest zakup tylko wagonów środkowych, bez sterowniczych. W Łodzi, ze względu na czołowość Dworca Fabrycznego (nawet po przebudowie, bo łódzki tunel średnicowy na razie trzeba chyba traktować jak pieśń przyszłości), system push-pull wydawałby się jak najbardziej uzasadniony. Niestety lokomotywy też muszą być dostosowane do tego systemu...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!