Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 8

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Będzie drugi tor między Chojnami a Widzewem
KolejCentrum Realizacji Inwestycji PLK ogłosiło przetarg nieograniczony na odbudowę toru nr 1 pomiędzy łódzkimi stacjami Widzew i Chojny. Oferty można składać do 5 grudnia.
Przetarg obejmuje zaprojektowanie i odbudowę toru nr 1 na sześciokilometrowej linii nr 540 Łódź Chojny - Łódź Widzew. Odtworzone mają zostać sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Oferty można składać do 5 grudnia. Na wykonanie wszystkich prac wykonawca dostanie 5 miesięcy od dnia podpisania umowy. PLK zastrzega, że na czas robót nie zamknie używanego toru nr 2. Dopuszcza tylko kilkugodzinne przerwy w dostawie prądu w godzinach nocnych. Inwestycja realizowana będzie w całości ze środków własnych Polskich Linii Kolejowych. Jej wartość określona jest na poniżej 20 mln euro, a jedynym kryterium wyboru oferty będzie najniższa cena.
Odbudowa drugiego toru między Widzewem a Chojnami to kontynuacja prac prowadzonych w tym roku w ciągu linii Łódź Kaliska - Łódź Chojny - Łódź Widzew. PLK wymieniła część torowisk na Kaliskiej i Chojnach oraz pomiędzy nimi. Po wieloletniej przerwie otwarty został dworzec Chojny, na którym wciąż trwają prace budowlane. Mają zakończyć się do 15 grudnia.
Od 2002 roku, kiedy wyremontowano zachodni tor nr 2 linii 540, wschodni - ten, który odbuduje PLK - jest używany tylko do obsługi elektrociepłowni EC-4. Pociągi towarowe korzystają z krótkiego odcinka z Widzewa do wjazdu do zakładu. Dalej tor jest nieużywany. Nie ma trakcji elektrycznej, a na torowisku rośnie bujna zieleń. Tymczasem ruch pasażerski pomiędzy Łodzią Kaliską a Widzewem jest obecnie wzmożony - po zamknięciu dworca Łódź Fabryczna część pociągów skierowano z Widzewa na Łódź Kaliską przez Chojny. Kursują tędy także składy towarowe. W przyszłości znaczenie odcinka będzie jeszcze większe.
- Ta łącznica będzie wykorzystywana przez pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej - mówi Maciej Łaski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Częstotliwość kursów ŁKA, które mają ruszyć w 2014 roku, może sięgnąć nawet 30 minut. Tak dużej liczby pociągów - przy prowadzonym nadal ruchu dalekobieżnym i towarowym - nie dałoby się obsłużyć jednym torem.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
#1 | wlodar dnia 2011-11-04 14:24
Rzeczywiście wzięli się za nasz węzeł! Jestem pod wrażeniem! Ciekaw jestem, czy podkłady będą betonowe, czy drewniane, jak na Chojnach. Tak, czy inaczej widać, że w końcu się ruszyło. Nie chcę być pazerny, ale jeszcze, przejazd na ul. Śląskiej, nieszczęsny odcinek pomiędzy Zgierzem i Kaliską, no i drugi tor do Kutna...
#2 | NOHAB dnia 2011-11-05 21:20
Chyba betonowe tańsze?
A metro Panie, metro będzie?
#3 | wlodar dnia 2011-11-07 07:34
Nie wiem czy tańsze, ale na pewno trwalsze. Na Chojnach jednak świeżo wyremontowany tor nr 2 ułożono na drewniakach, co mnie zdziebko zdziwiło, bo myślałem, że już się drewniaków nie używa.
PS. Metro? Mamy w Łodzi Metro - taką gazetę Wink
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!