Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 4

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Łódź Fabryczna umiera razem z KDP?
Kolej- Rezygnacja z KDP pozbawia Łódź nowych relacji i ogranicza potoki pasażerskie o około 70-80% w stosunku do zakładanych, osiągnięcie oczekiwanych przez Komisję Europejską wartości jest praktycznie niemożliwe - pisze Janusz Zubrzycki, eksprt Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
Odstąpienie od projektu budowy KDP ma bezpośrednie przełożenie na budowę dworca podziemnego Łódź Fabryczna z całą niezbędną infrastrukturą. Bardzo wysokie nakłady inwestycyjne oraz koszty eksploatacyjne miały być uzasadnione potężnym wzbudzeniem i przeniesieniem na kolej potoków pasażerskich w relacjach do i z Łodzi. Analizy, które wskazywały ekonomiczną efektywność inwestycji i dawały społeczne i gospodarcze uzasadnienie projektu, wymagają aktualizacji. Spodziewane negatywne wyniki tych analiz mogą pozbawić nowy dworzec dofinansowania z Funduszy Europejskich.
Wytyczne dla realizacji tego typu projektów z wykorzystaniem unijnych źródeł finansowania są bezwzględne i nie dają dużego pola manewru. Główne korzyści ekonomiczne liczone m.in. z przeniesienia ruchu z dróg na kolej i oszczędności czasu pasażerów muszą pokryć wszystkie nakłady i koszty generowane przez projekt w okresie 30-40 lat od daty zakończenia inwestycji. W momencie kiedy rezygnacja z KDP pozbawia Łódź nowych relacji i ogranicza potoki pasażerskie o około 70-80% w stosunku do zakładanych, osiągnięcie oczekiwanych przez Komisję Europejską wartości jest praktycznie niemożliwe.
Wyjściem z sytuacji mogłoby być ograniczenie projektu np. rezygnacja z budowy tuneli itp., jednak to stwarza kolejny duży problem. Projekt jest mocno opóźniony i jego wykonalność techniczna w obecnej perspektywie finansowej już jest zagrożona. Przygotowanie nowej dokumentacji projektowej oraz aplikacyjnej wraz ze wszystkimi analizami zajęłoby około 2 lat, co z kolei nie daje żadnych szans na realizację i rozlicznie projektu w terminach wymaganych przez Komisję Europejską.
Jedynym logicznym wyjściem z sytuacji jest odstąpienie od realizacji obecnego projektu i gruntowna modernizacja dworca oraz infrastruktury w obecnym kształcie.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
#1 | AcidRain dnia 2011-12-08 12:46
E tam, czemu teraz odstępują od tematu. Powinni najpierw wygrzebać dziurę i dopiero w tedy stwierdzić jak król Julian; "a teraz szybko znikamy zanim się zorientują, że to bez sensu". Wszyscy którzy tak nie mogą ścierpieć Łodzi upiekliby dwie pieczenie na jednym ogniu.
#2 | NOHAB dnia 2011-12-08 20:14
A kto i na jakiej podstawie przyjął, że KDP będzie generować tak wielki ruch pasażerów w Łodzi? Czy teraz te same osoby wypowiadają się inaczej? Znaczy się, kłamały wtedy, czy teraz?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!