Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 6

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        
Społecznicy chcą zmiany przebiegu tunelu
NewsKończą się konsultacje społeczne dotyczące budowy tunelu średnicowego przez Łódź. Mieszkańcy miasta skupieni wokół kilku organizacji działających na rzecz rozwoju Łodzi liczą, że opinie łodzian pomogą zmienić plany inwestorów dotyczące przebiegu tunelu łączącego podziemny Dworzec Fabryczny z linią nr 15.
Podczas zorganizowanych przez Urząd Miasta Łodzi i projektanta łódzkich tuneli, firmę Sener, łodzianie poznali planowany przebieg tunelu średnicowego, który ma w przyszłości połączyć podziemny dworzec Łódź Fabryczna z linią kolejową nr 15 Łódź Kaliska - Bednary. Sener zaprezentował dwa warianty inwestycji. W obu tunel miałby biec z Łodzi Fabrycznej na północny zachód, do centrum handlowego Manufaktura położonego u zbiegu ulic Ogrodowej, Karskiego i Drewnowskiej. Następnie tory odbijałyby na zachód i łączyły się z istniejącą linią pomiędzy dworcami Kaliska i Żabieniec w taki sposób, by umożliwić wyjazdy w obu kierunkach. Propozycje różnią się założeniami dotyczącymi pośredniej stacji w okolicach kompleksu Manufaktura. W jednym z nich stacja ta pełniłaby wyłącznie funkcje techniczne, w drugim - służyłaby odprawie podróżnych.
Społecznicy skupieni wokół Ruchu Społecznego Szacunek dla Łodzi i Łódzkiej Inicjatywy na rzecz Przyjaznego Transportu twierdzą, że optymalniejszy byłby inny przebieg tunelu. Proponują, by wyboru trasy dokonać spomiędzy wcześniej przygotowanych wariantów, które projektant inwestycji ostatecznie odrzucił i nie przekazał do konsultacji. Argumentują, że budowa linii pod CH Manufaktura niepotrzebnie wydłużyłaby trasę, a tory ominęłyby historyczne Śródmieście, które stanowi dziś centrum miasta i ma szanse wygenerować duży potok podróżnych. Chcą, by pośrednia stacja znalazła się nie na tyłach kompleksu handlowego, ale pod al. Kościuszki, tuż przy reprezentacyjnej ul. Piotrkowskiej i miejskiej magistrali tramwajowej, oraz w okolicach pl. Hallera, przy którym znajduje się Uniwersytet Medyczny. Członkowie organizacji proponują łodzianom, by ci wysłali swoje opinie na temat projektu i liczą, że zdanie mieszkańców wpłynie na ostateczną decyzję o przebiegu tunelu.
RS SdŁ zgłosił też do organizatorów i władz Łodzi wniosek formalny o powtórzenie konsultacji. W jego uzasadnieniu czytamy m.in. - Wykonawca projektu przedstawił uczestnikom konsultacji wyłącznie jeden wariant (w dwu niemal identycznych wersjach nazywanych przez wykonawcę wariantami) spośród przygotowanych czternastu. (...). Przedstawiony wariant został zdecydowanie odrzucony przez uczestników konsultacji. Część spośród pozostałych wariantów została upubliczniona dopiero na stanowcze żądanie uczestników konsultacji, ograniczonej grupie uczestników, na dwa dni przed zakończeniem konsultacji. (...) Niemniej jednak uczestnicy konsultacji nie podzielili obaw wykonawcy pod adresem zaprezentowanych wariantów 1-3 uznając je za bliższe ich oczekiwaniom.
Choć konsultacje w formie spotkań już się zakończyły, to jeszcze dziś można przekazywać swoje uwagi do projektu tunelu mailowo. Należy w tym celu odesłać wypełniony formularz, który można znaleźć w serwisie Urzędu Miasta Łodzi. Pełną treść wniosku o powtórzenie konsultacji można przeczytać na stronie stronie.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!