Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 6

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Tunel pod Łodzią powstanie
KolejDo końca marca powstanie studium wykonalności tunelu średnicowego pod Łodzią, którym będą jeździć pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, pociągi regionalne i międzygionalne. O planach jego budowy opowiedzieli na konferencji prasowej zorganizowanej w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi Cezary Grabarczyk, wicemarszałek sejmu RP, Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego, Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi oraz Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.
- Rośnie liczba mieszkańców Łódzkiego, którzy chcą korzystać z kolei. Dziś taki rodzaj transportu wybiera 7,5 proc. z nas. Eksperci szacują, że po 2020 roku, udział ten może wzrosnąć do 23 proc - mówił marszałek Witold Stępień. - Dzieje się tak, ponieważ rośnie mobilność Polaków. W poszukiwaniu rozwojowej pracy zgadzają się przemierzać coraz dłuższe odcinki. Ale chcą to robić szybko i wygodnie - najchętniej podmiejską koleją.
Budowa tunelu, który połączy dworce Fabryczny i Kaliski, umożliwi połączenie sieci kolejowej w województwie łódzkim, a tym samym pozwoli na sprawne funkcjonowanie kolei aglomeracyjnej i przyczyni się do lepszego skomunikowania Łodzi z resztą kraju za pomocą połączeń regionalnych i ponadregionalnych. W 2009 roku zlecono wykonanie Studium Wykonalności dla tunelu z myślą o wspólnym przedsięwzięciu PKP PLK i samorządów.
Właśnie dobiegają końca prace nad studium. Dokument opracowuje hiszpańska firma Sener Ingenieria y Sistemas S.A. Koszt wykonania studium - 3,8 mln zł - pokryli w równych częściach partnerzy projektu: Urząd Marszałkowski w Łodzi, Miasto Łódź i PKP PLK S.A.
I właśnie ci partnerzy widzą zasadność jak najszybszej realizacji drugiego etapu ŁKA dla poprawy funkcjonalności łódzkiego węzła kolejowego. Koszt budowy tunelu średnicowego oszacowany został przez ekspertów przygotowujących studium na ok. 1,4 mld zł. Zadaniem spółki Sener było także wskazanie możliwości finansowania inwestycji. Plan przewiduje wykorzystanie funduszy unijnych i budowę od 2014 do 2016 roku. Jednocześnie, jak wynika ze Studium Wykonalności, kolejne etapy prac nad tunelem mogłyby rozpocząć się wkrótce - ukończenie studium umożliwia rozpoczęcie procedury składania wniosku o unijne dofinansowanie.
- Jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się, że budowa tunelu, to marzenie trudne do spełnienia. Dziś, dzięki zaangażowaniu samorządów województwa i miasta, ten projekt jest bardzo realny - mówił marszałek Cezary Grabarczyk, który zaznaczył, że według optymistycznych założeń budowa tunelu mogłaby się rozpocząć już w przyszłym roku. - Możliwe, że jeszcze w tej perspektywie finansowej pojawią się środki, które pozwolą na dofinansowanie tego projektu z pieniędzy unijnych - mówił. - Jeśli będzie gotowe studium wykonalności, powstanie dobry wniosek o dofinansowanie inwestycji, to jest szansa na pozyskanie środków z Unii. Jeśli nie, będziemy gotowi na jego realizację w przyszłej perspektywie finansowania, czyli po roku 2014. Marszałek Grabarczyk nie wykluczył również, że tunel powstanie na zasadach partnerstwa publiczno-prywatnego.
- Łódź była dotąd kojarzona jako miasto, które swoje dworce ma w Koluszkach i Kutnie. Budowa nowego - podziemnego dworca Fabrycznego oraz tunelu średnicowego wyznaczą nowe kierunki rozwoju miasta i regionu - podsumowała prezydent Hanna Zdanowska.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!