Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 7

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Manufaktura: Stacja pośrednia w łódzkim tunelu to dobry pomysł
KolejTrwają dyskusje na temat przebiegu projektowanego tunelu średnicowego łączącego dworzec Łódź Fabryczna z linią z Łodzi Kaliskiej do Łowicza. O opinię na ten temat poprosiliśmy dyrektora centrum handlowego Manufaktura, przy którym być może powstanie pośrednia stacja.
Podczas grudniowych konsultacji społecznych przebiegu tunelu firma Sener, projektant inwestycji, przedstawiła dwie koncepcje budowy. W obydwu tunel biegłby z Dworca Fabrycznego na północny zachód w rejon ulic Ogrodowej, Karskiego i Drewnowskiej, gdzie znajduje się jedno z największych centrów handlowych w kraju - kompleks Manufaktura. Dalej tunel prowadziłby na zachód i rozgałęział się tak, by umożliwić wjazdy w obu kierunkach pomiędzy łódzkimi stacjami Kaliska i Żabieniec. Warianty różnią się planowaną rolą stacji pośredniej w okolicach Manufaktury: jeden z nich zakłada, że będą tam odprawiani podróżni. W drugiej z koncepcji byłaby to stacja o charakterze technicznym.
Dyrektor Manufaktury, Sławomir Murawski, twierdzi, że budowa przystanku w bezpośrednim sąsiedztwie kompleksu handlowego przyniosłaby korzyści nie tylko sprzedawcom, ale też samej kolei. - Manufaktura jest dużym magnesem przyciągającym mieszkańców całej aglomeracji - rocznie gościmy ponad 19 milionów odwiedzających. Moim zdaniem umiejscowienie stacji w pobliżu takiego kompleksu wygeneruje dodatkową liczbę pasażerów spośród tych, którzy dziś przyjeżdżają tu samochodami. Lokalizacja w pobliżu Manufaktury podniesie więc rentowność tunelu i kolei. Oczywiście powstanie takiej stacji w pobliżu kompleksu musi wiązać się z powstaniem infrastruktury towarzyszącej zwykle stacji kolejowej, przede wszystkim zaś parkingów - zaznacza.
- Jeżeli powiedzie się stworzenie dobrze funkcjonującej kolei aglomeracyjnej, będzie to miało również pozytywny wpływ na odwiedzalność Manufaktury - powiedział nam Murawski. - Z naszych badań wynika, że komunikacją miejską przyjeżdża do Manufaktury ponad 30% klientów. Jestem przekonany, że po powstaniu stacji w pobliżu kompleksu odsetek korzystających z transportu publicznego znacznie się zwiększy. Będą to w dużej mierze goście z obrzeży miasta, jak i z innych miejscowości aglomeracji. Dziś - szczególnie w weekendy - część z nich przyjeżdża do Manufaktury autokarami wycieczkowymi.
Choć projektant tunelu uznał wariant budowy linii przez okolice Manufaktury za najlepszy, nie milkną głosy wskazujące, że podziemną linię należałoby poprowadzić inaczej. Grupa społeczników skupionych wokół Ruchu Społecznego Szacunek dla Łodzi i Łódzkiej Inicjatywy na rzecz Przyjaznego Transportu postulują budowę tunelu pod historycznym centrum miasta ze stacjami pośrednimi w okolicach al. Kościuszki i pl. Hallera.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
#1 | Brezio dnia 2012-01-18 20:42
Obawiam się, iż są to tylko fantasmagorie chorych, ambitnych działaczy, których kreacja polega na, jak najbardziej absurdalnym pomyśle!! Równie dobrze mogą zaprojektować przeprowadzenie rzeki Łódki akweduktem, z pominięciem zlewni ścieków w okolicy ul. Drewnowskiej!! Albo kolejkę linową z Ozorkowa na Janów!! To będzie dopiero ŁKA!!! Wink Najgorszy scenariusz przewiduje, powstanie największego sztucznego zbiornika w centrum miasta! ( Fabryczny) Shock
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!