Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 7

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 82
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Śląskie: katastrofa kolejowa. Zderzyły się dwa pociągi
KolejRośnie liczba ofiar katastrofy kolejowej pod Szczekocinami. Od kiedy zaczęto używać ciężkiego sprzętu i podniesione wraki wagonów, wydobyto kolejne ciała - 15 ofiarę, którą było widać już wcześniej, oraz jeszcze jedno ciało. Tym samym liczba ofiar wynosi już 16. Okazało się także, że jedną z ofiar jest Amerykanin.
Po godzinie 10 na miejsce katastrofy kolejowej pod Szczekocinami k. Zawiercia przybył pociąg techniczny z kolejowej służby ratowniczej, czyli specjalny dźwig i pojazd na gąsienicach, tzw. "czołg", który rozpoczął akcję rozszczepiania wraków wagonów. Tuż po 12 wydobyto w końcu ciało 15 ofiary śmiertelnej, które było widoczne już wcześniej, ale nie można się było do niego dostać.
Jak poinformował st. kpt. Radosław Lendor z zawierciańskiej straży pożarnej, pociąg ratowniczy umożliwi rozszczepienie wraków wagonów, tak aby można było dokładnie zbadać teren katastrofy oraz wydobyć ciało 15. ofiary. - Elektrowóz zmiażdżył wagon, są ze sobą zespolone, z tego powodu dostęp do nich jest niemożliwy - powiedział Lendor.
Pociąg wyposażony jest w dźwig oraz pojazd na gąsienicach, który "zostanie wykorzystany do rozerwania wraków". Akcja może potrwać kilka godzin. - To jest bardzo trudna operacja - dodał st. kpt. Lendor.
Rzecznik PSP Paweł Frątczak powiedział, że dotarcie do 15. ofiary może potrwać nawet kilka godzin. Dodał, że strażacy będą przeszukiwać uszkodzone wagony i sprawdzać, czy na pewno nikogo tam nie ma. Dodał, że w tym momencie trwa też zabezpieczanie śladów i dowodów przez ekspertów z komisji badania wypadków kolejowych oraz przez prokuratorów i policję.
Frątczak powiedział, że według szacunków straży pożarnej cała akcja związana z usuwaniem skutków katastrofy może potrwać kilka dni.
Wczoraj, tuż przed godziną 21 między miejscowościami Starzyny i Sprowa, w pobliżu wsi Chałupki, doszło do zderzenia dwóch pociągów relacji Przemyśl-Warszawa oraz Warszawa-Kraków. Do tej pory wiadomo, że zginęło 15 osób, przy czym ciało 15 ofiary jest uwięzione w zgniecionym wagonie i nie można na razie do niego dotrzeć. W szpitalach przebywa 58 osób. Połowa z nich ma ciężkie obrażenia. Po godzinie 2.30 premier Donald Tusk i minister Sławomir Nowak pojawili się na miejscu katastrofy. Po godzinie 8.30 prezydent Bronisław Komorowski również zapowiedział, że pojawi się na miejscu katastrofy.
Po godzinie 4 rano zakończyła się akcja związana z wydobywaniem rannych z pociągu, które zderzyły się w sobotę na Śląsku. Teren wokół katastrofy jest odgrodzony; resztki zmiażdżonych wagonów leżą w poprzek torów, lokomotywy leżą na sobie. Zakończył się już pierwszy etap akcji ratunkowej m.in. z wykorzystaniem psów, które są wyszkolone do poszukiwania osób żywych a miejscach katastrof. Takich osób nie udało się juz znaleźć, o czym mówił minister Cichocki.
Na miejscu katastrofy pracowało około 450 strażaków i 100 policjantów. Rozstawiono specjalne ogrzewane namioty. W akcji uczestniczyło kilkadziesiąt karetek pogotowia i dwa śmigłowce. Kolejnym etapem będzie użycie ciężkiego sprzętu do podniesienia zniszczonych składów. Wtedy może się okazać, że ofiar jest więcej.
- Można powiedzieć, że etap operacji związanych z wydobywaniem, ewakuacją rannych zakończył się o godzinie 4.10. Teraz na miejscu jest 11 zastępów, będą brały udział w przeszukiwaniu ostatnich zniszczonych wagonów - powiedział ok. godz. 7 rano rzecznik komendanta głównego PSP Paweł Frątczak.
Około godziny 7 rano trwało rozpinanie i odciąganie wagonów, które nie zostały uszkodzone, lub są uszkodzone w mniejszym stopniu. - Chodzi o to by do tych najbardziej zniszczonych mogły dojechać dwa pociągi ratownicze. Wyposażone są one m.in. w specjalistyczne dźwigi do podnoszenia wagonów i lokomotyw a także różnego rodzaju pojazdy - np. na gąsienicach do odciągania zniszczonych wagonów - zaznaczył Frątczak.
Wyjaśnił, że kolejnym etapem będzie zabezpieczenie przez prokuratorów miejsca katastrofy; strażacy będą natomiast je przeszukiwać "metr po metrze". - Wiemy już, że zginęło 15 osób. Niestety nadal nie udało nam się wydobyć ostatniej ofiary, widzimy ją ale nie możemy do niej dotrzeć - dodał rzecznik. Pytany czy ten tragiczny bilans może wzrosnąć powiedział, że na razie nie ma takich przesłanek ale "niestety nie można niczego wykluczyć".
Szef MSW Jacek Cichocki, który pojawił się na miejscu wypadku po godzinie 2 w nocy poinformował, że w pociągu należącym do Intercity było 250 osób. W drugim ze składów mogło się znajdować około 120 pasażerów. Wojewoda śląski dodał podczas krótkiego spotkania z dziennikarzami, że wśród poszkodowanych osób są obywatele innych krajów, w tym Ukrainy. - Trudno przewidzieć, co jeszcze ratownicy znajdą pod tymi zwałami metalu. Na razie nie ma sygnałów o tym, że ktoś wzywa pomocy - mówił wtedy Cichocki.
W wypadku brały udział pociągi: TLK 31100 rel. Przemyśl (14.46) - Warszawa Wsch. (Warszawa Cent. 22.49) oraz Przewozy Regionalne - Interregio 13126 (Warszawa Wsch. - Kraków Gł.). Pociągi, które się zderzyły miały razem 11 wagonów - poinformował rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.
Pociąg Warszawa-Kraków wjechał na tor, po którym poruszał się pociąg Przemyśl-Warszawa, jadący po właściwym torze - poinformowano w komunikacie. Pociąg Intercity Przemyśl-Warszawa składał się z 7 wagonów i lokomotywy; w pociągu Interregio lokomotywy ciągnęła 4 wagony. Na odcinku, gdzie doszło do zdarzenia, dozwolona prędkość wynosiła 120 km/h, a jazda na tym odcinku była dozwolona na obu torach.
Do zdarzenia doszło na szlaku Starzyny-Sprowa na linii kolejowej 64, która jest zjazdem z Centralnej Magistrali Kolejowej w kierunku Krakowa. Na miejsce katastrofy kolej wysłała dwa pociągi ratunkowe.
Informacje związane z wypadkiem można uzyskać pod numerami: 19 757 - z telefonów stacjonarnych oraz (42) 19 436 - z telefonów komórkowych. Oba numery zostały podane na stronie internetowej spółki Intercity.
Infolinię na temat poszkodowanych w katastrofie kolejowej pod Szczekocinami uruchomiło też działające przy wojewodzie śląskim Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego. Numery telefonów to 32 20 77 201 i 32 20 77 202.
Jak poinformowała Katarzyna Kuczyńska z biura prasowego wojewody, pod tymi numerami można uzyskać zweryfikowane informacje nt. poszkodowanych w katastrofie.
- Wygląda to tragicznie. Widziałem wiele katastrof, natura nas nie oszczędza. Wagony są zmiażdżone, zakleszczone. Akcję ratunkową utrudnia to, że do wypadku doszło w podmokłym terenie, właściwie w szczerym polu. Wiemy na pewno o sześciu ofiarach śmiertelnych. Chciałbym, żeby to był bilans zamknięty, ale zobaczymy jak będzie po przejściu strażaków przez wszystkie wagony. Wiem, że przed chwilą wyciągnęli z nich kolejną żywą osobę - powiedział w rozmowie z TVN 24 wojewoda śląski Zygmunt Łukaszczyk.
Przyczyny zdarzenia zbada Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych. Na miejsce udali się również przedstawiciele PKP Intercity. Akcję ratunkową na miejscu koordynuje wojewódzkie centrum zarządzania kryzysowego województwa śląskiego.
- Do katastrofy doszło o godzinie 20.57 na szlaku, na którym oba tory są przejezdne. Pociągi znalazły się na jednym torze. Jechały w przeciwnych kierunkach - powiedział na antenie TVN 24 Andrzej Pawłowski, członek zarządu PKP PLK. - powiedział na antenie TVN 24 Andrzej Pawłowski, członek zarządu PKP PLK.

Źródło: portal onet.pl
Komentarze
#1 | NOHAB dnia 2012-03-08 21:47
Braniewo odwołane, Hazero robi swoje spotkanie, ogłoszono żałobę narodową.
#2 | wlodar dnia 2012-03-09 07:00
Ty no, Braniewo to o ile się nie mylę, było juz wcześniej odwołane.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

19-09-2018 15:33
Melduję się! Grin

10-09-2018 09:57
Ze względu na malusi błąd w kalendarzu sugeruję przesunąć termin "wigilii" na 28.09. Poprzedni termin to czas zabawy we spólnym gronie w Braniewie Grin

06-09-2018 20:00
Dupy nie urywa... ale cierpliwości... nie od razu łkmk zbudowano... narazie to kurz zdmuchujemy. Przenieśmy rozmowę nieco głębiej a ja czekam na potwierdzenie terminu wigilii Smile

06-09-2018 19:48
Raczej stypa, rzeczywiście strona działa, ale jest martwa podobnie jak klub.

06-09-2018 14:05
Proponuję spotkanie "wigilijne" 5.10.2018 r. Co Wy na to ? Grin

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!