Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 6

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Rozpoczyna się budowa peronów na Widzewie
KolejRozpoczęły się przygotowania do przebudowy stacji Łódź Widzew. Przy dworcu powstaną nowe przykryte dachem perony, do których dojdziemy podziemnym przejściem.
Przebudowa budynku dworca Łódź Widzew zakończyła się w dwa lata. Powstało dodatkowe skrzydło, w którym znajdują się kasy biletowe, informacja dla podróżnych oraz poczekalnia. W drugim są kiosk i punkt gastronomiczny. Wyremontowane zostały również drogi dojazdowe do stacji. Wzmocniono nawierzchnię ulic Augustów oraz Służbowej. Powstały też dwa parkingi. Bezpośrednio przy dworcu znalazły się cztery przystanki komunikacji miejskiej. Przebudowa dworca kosztowała blisko 6 mln zł.
Teraz zaczyna się kolejny etap prac. Tym razem przebudowane zostaną perony i tory przy stacji. Wykonawca inwestycji przygotowuje już zaplecze dla pracowników. - Usunęliśmy sieć trakcyjną i wkrótce demontowane będą zarośnięte tory, które znajdują się za obecnymi peronami - mówi Zbigniew Gieryń, kierownik projektu z Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych.
Starą kładkę nad torowiskiem ma zastąpić eleganckie przejście podziemne z windami dla niepełnosprawnych. Będzie ono prowadzić do nowych peronów, które zostaną nieco odsunięte od budynku dworca.
- Zgodnie z harmonogramem w tym roku powinny powstać dwa nowe perony i zostać doprowadzone do nich tory. Wybudowane ma być też przejście podziemne - mówi Gieryń. - W przyszłym roku rozpoczniemy likwidację obecnych peronów i rozpoczniemy budowę peronu trzeciego.
Roboty mają nie powodować utrudnień dla pasażerów. Dopóki nie powstaną nowe perony, pociągi będą jeździć bez zmian. Prace będą prowadzone na terenie bocznicy i z boku stacji, gdzie drążone będzie przejście podziemne. W 2013 roku pociągi zostaną przekierowane na nowe perony i dopiero wtedy rozpocznie się rozbiórka obecnych wiat. - Chcemy wszystko tak zaplanować, aby uciążliwości dla pasażerów były jak najmniejsze - mówi Gieryń. - Prace mają się zakończyć w grudniu 2014 roku.
Inwestycja jest częścią dużego projektu "Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź". Przeprowadzenie kompleksowej modernizacji na całym odcinku Warszawa Zachodnia - Łódź Fabryczna umożliwi m.in. jazdę pociągów z prędkością 90 km/godz. na trasie Warszawa Zachodnia - Warszawa Włochy oraz 160 km/godz. na pozostałym odcinku. Czas przejazdu z Łodzi do stolicy ma trwać niewiele ponad godzinę.

Źródło: portal gazeta.pl Łódź
Komentarze
#1 | wlodar dnia 2012-04-03 08:17
Wiadomość dobra, pytanie jak z realizacją? Remont odcinka Warszawa Zachodnia - Skierniewice miał być w tym roku ukończony, i co?? Jak na razie rozgrzebano odcinek od Skierniewic do Radziwiłłowa Mazowieckiego, niby coś tam dłubią, czas przejazdu całej trasy znowu 2h.
Wyremontowali tory między Chojnami a Kaliską, a pociąg wlecze się tylko trochę szybciej niż przed remontem. Przejazd na Tuszyńskiej grozi poważnymi uszkodzeniami podwozia samochodu...
Na temat prędkości szlakowej na odcinku Zgierz - Łódź Kaliska nie będę się nawet wypowiadał, bo to już nie ten temat, chociaż rewitalizując linię nr 15 Bednary - Łódź Kaliska nie można było zrobić jej do końca? No chyba, że są takie plany - ma ktoś wiedzę na ten temat?
A wracając do Widzewa, to mam obiekcje co do planów budowy przejścia podziemnego pod peronami. Obawiam się, że ze względu na bliskość stadionu Widzewa pięknie wykonany tunel szybko zostanie pomazany jak ten w Koluszkach. Niestety w naszym kraju nie ma tradycji dbania o rzeczy wspólne (czyli nie moje).
Zastanawiające też, jak architektonicznie zostanie rozwiązane odsunięcie peronów od dworca. Ma to sens o tyle, że przy odpowiednim zaplanowaniu głowic rozjazdowych przejazd przez stację mógłby się odbywać bez ograniczeń prędkości - jak wyjdzie - czas pokaże. Ciekaw jestem jak architekci planują zagospodarować obszar przed dworcem po odsunięciu peronów. Peron nr 1 będzie zlikwidowany, czy poszerzony tak by dosięgał do nowych torów?
#2 | SMG dnia 2012-04-03 09:51
Z tego co wyczytałem w komentarzach pod artykułem na temat ŁKA (w Rynku Kolejowym), linia kolejowa między Łodzią Kaliską a Kutnem ma być wyremontowana do 2015 roku, nawet gdzieś doczytałem że są plany budowy drugiego toru, czas pokaże czy to tylko plotki Smile. Co do innych linii, czytałem też coś o modernizacji szlaku między ŁK a Sieradzem, też jakoś do 2015 roku, wszystko z okazji ŁKA.
#3 | wlodar dnia 2012-04-03 10:07
Tak, ale linia między Zgierzem, a Łodzią Kaliską to 15, czyli ta sama co na Łowicz (linia z Kutna (16) odbija w Zgierzu na Widzew). Dziwne, że nie zrobili całości (chyba, że zrobią).
A odnośnie linii z Kutna to jest to masakra. Wracałem w niedzielę z Rogalinka pociągiem (przez Poznań i Kutno). Aż do Kutna jedzie się zupełnie w porządku (jest parę zwolnień, ale ogólnie nie jest źle), natomiast w momencie gdy pociąg odbija w Kutnie na Łódź wygląda to jakby pasażer cofnął się w czasie. Stara infrastruktura, prędkość chyba z 70km/h, mijanki... Od Zgierza to już szlag człowieka trafia, trochę lepiej jest od Kaliskiej do Chojen, chociaż biorąc pod uwagę fakt, że ten odcinek dopiero co zmodernizowali to i tak jest cienko. Przed samymi Chojnami i tak pociąg zwalnia jak dawniej, cholera wie dlaczego. Boją się, że z wiaduktu spadnie?
#4 | SMG dnia 2012-04-03 16:31
Może "docieranie szlaku" jest w trakcie, na ŁTRze na początku na całej trasie były ograniczenia żeby tor się ułożył odpowiednio. A trasę na Kutno znam bardzo dobrze, często jeździłem do kumpla do Poznania przez Kutno właśnie. Ogólnie linia masakryczna, to nie przypomina w ogóle trasy wylotowej z dużego miasta, tylko jakąś zapomnianą lokalkę. Osobiście mam nadzieję że przy okazji ŁKA sprawy pójdą w dobrym kierunku i Łódź będzie posiadać swoją SKMkę Smile.
#5 | wlodar dnia 2012-04-04 07:05
Wiesz, trasa na Kutno ma może i swój urok właśnie z powodu jej archaiczności, ale tak jak napisałeś, w ogóle nie przypomina magistrali wylotowej z bądź co bądź, jeszcze nie tak dawno, drugiego miasta w Polsce. O ile linia na Łowicz zawsze miała charakter lokalny to linia do Kutna ma status linii głównej...
#6 | SMG dnia 2012-04-04 08:14
Tak, absolutnie się zgadzam Smile, a gdyby przecież zmodernizować linie z Warszawy do Łodzi na standard 200, i tak samo zrobić z linią do Poznania przez Kutno to podróże koleją z tego miasta byłyby przyjemnością. Do tej chmary marzeń dołożyłbym do puli modernizacji linię Łódź-Wrocław z wybudowaniem nowego łącznika między Sieradzem a Oleśnicą i przy okazji modernizacją obecnego (przez Ostrów i Kalisz). I do tego puścić jakieś Railjety na te trasy Smile. Ehh, marzenia Wink.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!