Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 5

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Wizualizacja nowego dworca Łódź Fabryczna
KolejNa portalu gazeta.pl można znaleźć następujący artykuł:

"Miasto i kolej wybrały koncepcję dworca Łódź Fabryczna - dowiedziała się "Gazeta". Ostatecznie ma ona zostać zaprezentowana 21 czerwca. My pokazujemy ją już dziś.
Główne wejście do nowego dworca Łódź Fabryczna będzie od strony ul. Kilińskiego. Ogromne, blisko dwa razy szersze niż szerokość obecnego budynku dworcowego, przeszklone zadaszenie o kształcie fali będzie kryło łagodną pochylnię. Ta sprowadzi pasażerów z poziomu 0 na poziom -8. Na nim będzie odbywała się cała obsługa podróżnych: kasy, obsługa bagaży, sklepy i gastronomia.
Jak nieoficjalnie dowiedziała się "Gazeta" właśnie taka koncepcja została zaakceptowana przez wszystkie strony, m.in. miasto, kolej i służby konserwatorskie. Wybór nie był łatwy. Rozpatrywano aż 11 projektów.
Projektanci zapewniają, że starali się, aby dworzec był jak najbardziej użyteczny. Podróżni mają łatwo, bez wychodzenia na zewnątrz, przedostać się z dworca kolejowego na parking i na przystanki komunikacji miejskiej. Twórcy postawili sobie również za cel, aby do podziemnych kondygnacji docierało jak najwięcej światła dziennego. Do tego wszystkiego trzeba było zaplanować wyjścia ewakuacyjne i system wentylacji.
Do uzgodnienia pozostała jeszcze kwestia wkomponowania w bryłę nowego dworca elementów ze starego budynku. - Teraz na tej koncepcji będą prowadzone dalsze, szczegółowe prace - mówi Danuta Kembłowska-Dupieu z firmy Systra, która przygotowuje projekt podziemnego dworca Łódź Fabryczna.
Strony dały sobie na to trzy tygodnie. 21 czerwca ma odbyć się oficjalna prezentacja nowej stacji. - Zależy nam żeby po obecnym dworcu pozostała jakaś pamiątka. Do dzisiaj wielu łodzian, w tym ja sam, nie może pogodzić się z całkowitym zburzeniem dworca Łódź Kaliska. Nie chcemy do tego samego dopuścić z Fabrycznym - mówi Radosław Stępień, wiceprezydent Łodzi.
Stary budynek dworca jest przygotowywany do rozbiórki. Zanim jednak zostanie zburzony pracownicy firmy konserwatorskiej Mosaicon zdemontują najcenniejsze elementy starego gmachu. Sztukaterie, gzymsy, parapety, tralki i elementy attyk zostaną zabezpieczone i przewiezione do pracowni, w których będą naprawiane.
Nowy dworzec ma być gotowy do 2015 roku. Jego koszt obliczony jest na blisko 2 miliardy złotych. Tory zaczną się obniżać już od stacji Łódź-Niciarniana. Nad dworcem powstanie nowy układ ulic i torowisko tramwajowe w ul. Składowej i POW.
Władze Łodzi starają się także zdobyć pieniądze na budowę tunelu od dworca Łódź Fabryczna do stacji Łódź Kaliska. Szacuje się, że budowa 11-kilometrowego tunelu będzie kosztować około 1,5 mld zł.
W czwartek w Łodzi rozpoczęła się międzynarodowa konferencja dotycząca węzłów mutlimodalnych, czyli łączących różne środki transportu. Oprócz prezentacji łódzkiego projektu pokazano także podobne inwestycje, które udało się już zrealizować. M.in. dworzec w Meknes (Maroko), który podobnie jak w Łodzi został wkomponowany w zniszczone, poprzemysłowe tereny. - Inwestycja ta ożywiła całą okolicę. Wokół nowej stacji powstały tereny zielone, sportowe oraz biurowce - mówiła Kembłowska-Dupieu.
Oprócz przedstawicieli polskiej kolei, wykonawców i naukowców był także James Pond, przedstawiciel Komisji Europejskiej ds. mobilności i transportu oraz goście z Helsinek, Kowna i Niemiec a także doradca ministra gospodarki Estonii."
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!