Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 4

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
ŁKA: Pociągi muszą mieć system ETCS
KolejŁódzka Kolej Aglomeracyjna, w jednej z modyfikacji SIWZ-u dla przetargu na dostawę 20 EZT, zamieściła wymóg wyposażenia pociągów w system ETCS poziomu 2, przy zachowaniu tej samej ceny i pierwotnych terminów dostaw. Od decyzji odwołała się firma Stadler. Zamawiający nie rezygnuje jednak z systemu. Są za to pewne zmiany w SIWZ oraz nowy termin otwarcia ofert.
W połowie marca Łódzka Kolej Aglomeracyjna ogłosiła przetarg na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. ŁKA zamierza przeznaczyć na zakup 20 pociągów wraz z 15-letnim utrzymaniem ponad 360 mln zł. Zgodnie z harmonogramem pierwsze trzy pociągi mają dotrzeć do Łodzi 28 grudnia przyszłego roku.
Początkowo za kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty uznano cenę (waga 80 proc.) oraz masę służbową pojazdu (waga 20 proc.). Kryteria uległy jednak zmianie. Po raz pierwszy termin otwarcia ofert w przetargu przesunięto z 26 kwietnia na koniec maja. Jak "Rynek Kolejowy" informował już wcześniej, były kolejne przesunięcia terminu otwarcia ofert. Niedawno byłą mowa o 10 lipca, ale termin po raz kolejny uległ zmianie. W międzyczasie zamawiający zmieniał kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty. Teraz cena stanowi 50 proc. wagi, natomiast pozostałe kryteria to: cena brutto usługi utrzymania na 1 km przebiegu (30%), stosunek masy pojazdu do długości przedziału pasażerskiego (10%), oraz liczba miejsc siedzących (10%). Zmieniły się także warunki zamówienia. W specyfikacji pojawił się zapis o konieczności wyposażenia wszystkich ezt w system ETCS poziomu 2. Od tego warunku odwołała się firma Stadler. 4 czerwca do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wpłynęło pismo, w którym producent zwraca uwagę na trzy kwestie związane ze zmianą SIWZ: wprowadzenie obowiązku wyposażenia pojazdów w urządzenia Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem ETCS, pozostawienie niezmienionych terminów realizacji dostaw pojazdów oraz pozostawienie niezmienionych zapisów umownych dotyczących kar umownych.

Co z ETCS?
W pierwotnej wersji SIWZ pojazdy miały być przystosowane do montażu urządzeń ETCS poziomu 2, natomiast zmieniona specyfikacja zamówienia mówi już o wyposażeniu pojazdów w system. Firma Stadler zwróciła się do zamawiającego o unieważnienie modyfikacji SIWZ w części dotyczącej wprowadzenia obowiązku wyposażenia pojazdów w urządzenia ETCS, lub - w przypadku nieuwzględnienia żądania - o ponowne określenie wartości szacunkowej zamówienia z uwzględnieniem obowiązku wyposażenia pojazdów w ETCS oraz o zweryfikowanie terminu dostaw pojazdów, jeżeli pociągi rzeczywiście mają być w system ETCS wyposażone.

Paradoks?
Odwołująca się firma zwraca uwagę, że wymóg zamontowania systemu ETCS nie został uwzględniony w terminach dostaw, które pozostały niezmienione. Dodatkowo zamawiający nie zweryfikował szacunkowej ceny pojazdów, po wprowadzeniu wymogu wyposażenia ich w ETCS, a według producenta koszt zamontowania systemu w jednym pociągu to kwota około 2 mln zł. Inny argument producenta to fakt, że na cztery linie kolejowe w Łodzi tylko jedna (do Koluszek) ma zostać wyposażona w ETCS, ale nie wcześniej niż w 2015 roku. Pozostałe linie nie są uwzględnione w Narodowym Planie Wdrażania Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym w Polsce.
Na dzień dzisiejszy nie ma w Polsce linii kolejowej wyposażonej w urządzenia ETCS poziomu 2, ani pojazdów wyposażonych w takie urządzenia. Aby wykonawcy byli w stanie spełnić warunki dostarczenia pojazdów wyposażonych w urządzenia ETCS, pierwsza linia kolejowa w Polsce musi być wyposażona w system ETCS poziomu 2 współpracujący z systemem na pojeździe. Pojazdy testowe wyposażone w te urządzenia muszą przejść próby homologacyjne na takiej linii i uzyskać odpowiednie certyfikaty (...) System jest z założenia systemem, który będzie działał na każdej linii kolejowej wyposażonej w odpowiednie urządzenia liniowe. Wymagane jest jednak, aby system ten współpracował z tradycyjnym systemem Samoczynnego Hamowania Pociągu, który w każdym kraju jest inny - czytamy w uzasadnieniu odwołania producenta.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna opublikowała niedawno kolejne zmiany w SIWZ. Wynika z nich, że zamawiający nie rezygnuje z wyposażenia pociągów w system ETCS2, ale w przypadku, gdyby przeciągał się proces homologacji systemu, dopuszczalne są zmiany w umowie między wykonawcą a zamawiającym. Wprowadzono także pewne zmiany w harmonogramie dostaw pojazdów. Jak wynika z ostatnich modyfikacji SIWZ, najbliższy termin otwarcia ofert to 20 lipca.
Prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej nie chciał komentować sprawy.
Pociągi, które chce zakupić Łódzka Kolej Aglomeracyjna, mają być co najmniej dwuczłonowe, ale nie dłuższe niż 52 metry. Pociąg ma zabierać na pokład min. 200 osób. W pojeździe ma znajdować się co najmniej 120 siedzeń. Fotele mają być ustawione w systemie 2+2. Na każdą parę foteli ma być przewidziane jedno gniazdo zasilające dla laptopów. Pociągi mają być klimatyzowane, wyposażone w monitoring. W co najmniej 60 proc. pociągi mają mieć podłogę o wysokości 760 mm ponad główkę szyny. W całym jeździe mają znaleźć się co najmniej 4 pary drzwi na stronę pociągu. Maszyny Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej mają rozpędzać się do 160 km/h. Pociągi mają być przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!