Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 6

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
Co dalej z linią 46?
NewsSamorządowcy ze Zgierza i Ozorkowa wystosowali do marszałka województwa łódzkiego Witolda Stępnia apel w sprawie modernizacji podmiejskiej linii tramwajowej 46. Pismo zawiera prośbę o uznanie remontu łączącej Łódź z Ozorkowem trasy za inwestycję strategiczną dla województwa. Autorzy chcą, by znalazła się ona na liście działań dofinansowywanych przez UE na lata 2014-2020. Dokument podpisali: prezydent Zgierza Iwona Wieczorek, burmistrz Ozorkowa Jacek Socha, wójt gminy Zgierz Zdzisław Rembisz oraz wójt gminy Ozorków Władysław Sobolewski.
- Gmina Ozorków jest żywotnie zainteresowana funkcjonowaniem linii 46 - deklaruje sekretarz gminy Wojciech Brzeski. - Mamy świadomość złego stanu technicznego infrastruktury. Konieczna modernizacja nie jest możliwa bez środków unijnych, a ich pozyskanie - bez zaangażowania władz województwa. Orientacyjny koszt remontu podany przez MPK Łódź to 85 milionów złotych. Nasze samorządy nie są w stanie zabezpieczyć takiej sumy w budżetach gminnych.
Według Joanny Blewąskiej, rzecznik Marszałka Województwa Łódzkiego, za wcześnie na konkretne obietnice. - W Brukseli trwają dopiero negocjacje, od których wyniku zależy, na jaką kwotę wsparcia w ramach funduszy unijnych będzie mogło liczyć województwo - tłumaczy rzecznik. - Warto, by beneficjenci przygotowali się jak najlepiej do następnego okresu programowania. Dobrze, że gminy myślą już nad wspólnymi projektami, takimi jak modernizacja linii 46. Urząd Marszałkowski na pewno będzie wspierał je w pozyskiwaniu funduszy unijnych. Obok regionalnych programów operacyjnych, można skorzystać z funduszy centralnych - dodaje Blewąska.
Przed kilkoma dniami łódzkie media obiegła wiadomość o planach ograniczenia częstotliwości kursowania tramwajów na linii ozorkowskiej. Obniżeniu do 20 km/h miała też ulec prędkość jazdy. Powodem obu posunięć miał być zły stan torowiska. Jan Zbroński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu ds. transportu zbiorowego i inżynierii, twierdzi jednak, że zmian na razie nie będzie. - Zgodnie z porozumieniem międzygminnym w sprawie obsługi linii, na zmianę warunków muszą zgodzić się wszyscy jego uczestnicy. Prowadziliśmy z nimi rozmowy, ale zgody na proponowane zmiany nie uzyskaliśmy. Wobec tego linia 46 na dzień dzisiejszy kursuje według dotychczasowych zasad - informuje.
Pierwszy tramwaj elektryczny dotarł do Ozorkowa w 1926 r. (wcześniej przez cztery lata linia funkcjonowała jako kolej wąskotorowa z trakcją parową). Dziś linia 46 jest najdłuższą z łódzkich podmiejskich tras tramwajowych. Czas przejazdu z pętli na Zdrowiu (Łódź) przez Zgierz do Ozorkowa (ul. Cegielniana) wynosi od 93 do 97 minut. Od kwietnia bieżącego roku operatorem linii jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!