Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 6

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Łódź Fabryczna: Miażdżąca krytyka raportu Jaspers
KolejStowarzyszenie "Inicjatywa na rzecz Przyjaznego Transportu", konsultujące najważniejsze łódzkie projekty transportowe, odniosło się na swojej stronie internetowej do wstępnych uwag inicjatywy Jaspers w sprawie budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna. IPT zarzuca twórcom dokumentu przede wszystkim przyjęcie przy ocenie inwestycji zbyt krótkiej perspektywy czasowej.
"Dworce, zwłaszcza te położone w centrach dużych miast, to nie są inwestycje na 5 czy 10 lat. To infrastruktura trwająca w niezmienionej formie przez dziesięciolecia" - czytamy w witrynie stowarzyszenia. W związku z tym - konstatują autorzy - projektowanie i budowanie dworca w rozmiarze, który za kilkanaście lat przestałby odpowiadać aktualnym potrzebom, oznaczałoby niegospodarność.
IPT wytyka ponadto wewnętrzną sprzeczność niektórych uwag (Jaspers sugeruje rozważenie budowy dworca na powierzchni ziemi, a jednocześnie opowiada się za budową tunelu do stacji Łódź Kaliska). Stowarzyszenie broni zawartej w projekcie liczby ośmiu krawędzi peronowych (Jaspers opowiada się za czterema), wykazując ich znaczenie dla przepustowości dworca oraz elastyczności w obsłudze pociągów różnych kategorii i relacji, zarówno przelotowych, jak i rozpoczynających/kończących bieg. Kwestionowaną przez Jaspers liczbę czterech torów na szlaku Łódź Widzew - Łódź Fabryczna IPT uzasadnia koniecznością oddzielenia ruchu dalekobieżnego od lokalnego, obsługiwanego przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Propozycja poprowadzenia tunelu "pod jedną z głównych ulic" nie daje się, zdaniem autorów, obronić z uwagi na niedostateczną szerokość arterii łączących okolice obu dworców.
W konkluzji wnioski płynące z raportu określono jako nieporozumienie. "Bardzo przykre, że tego typu rozważania dostają się do raportów poważnych instytucji" - głosi pointa.
W czwartek 22 listopada argumenty IPT w dużym stopniu powtórzył na konferencji prasowej Włodzimierz Tomaszewski, przewodniczący Łódzkiego Porozumienia Obywatelskiego i były wiceprezydent Łodzi. - Jaspers w części posługuje się absurdalnymi tezami, w części korzysta z ostatnich błędów centrali, w części podpowiada to, do czego centrala się przekonała - powiedział polityk. Wezwał też wszystkie, zwłaszcza opozycyjne lokalne siły polityczne do mówienia jednym głosem w obronie projektu dworca i tunelu średnicowego.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!