Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 6

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
13 priorytetów PKP PLK dla woj. łódzkiego
KolejPKP Polskie Linie Kolejowe SA planują wybudowanie na terenie województwa łódzkiego trzech nowych linii kolejowych. Oprócz tunelu średnicowego ma powstać połączenie Wielunia z magistralą węglową oraz odgałęzienie od linii nr 14 na lotnisko Lublinek.
W czwartek 17 stycznia w łódzkim Urzędzie Marszałkowskim odbyło sie spotkanie poświęcone priorytetowym inwestycjom w infrastrukturę kolejową na terenie województwa. Marszałek Witold Stępień i pełnomocnik zarządu PKP PLK Piotr Malepszak podpisali w tej sprawie porozumienie.
Lista liczy 13 pozycji. Oprócz budowy wspomnianych trzech linii, ważne miejsce zajmują rewitalizacje istniejącej infrastruktury (odcinki: Łódź Kaliska-Zgierz z przebudową stacji Zgierz, Łódź Widzew-Kutno, Gałkówek-Tomaszów Mazowiecki-Idzikowice/Opoczno). Nie jest wykluczone poprowadzenie odcinka Zgierz-Ozorków po nowym śladzie lub dobudowa drugiego toru istniejącej linii. Rozważa się też elektryfikację szlaku Tomaszów-Opoczno i wykorzystanie go jako dojazdu pociągów z Łodzi do Centralnej Magistrali Kolejowej.
W przypadku trasy ze stacji Łódź Kaliska do Ostrowa Wielkopolskiego rewitalizacja (głównie likwidacja punktowych ograniczeń prędkości na przejazdach niestrzeżonych) ma być jedynie rozwiązaniem przejściowym. Docelowo zarządca infrastruktury zamierza zmodernizować linię nr 14 i podnieść prędkość drogową na części lub całości szlaku do co najmniej 120 km/h (odcinek o wyższej prędkości maksymalnej miałby zaczynać się na stacji Pabianice). "Projekt rewitalizacji linii nr 14 został wpisany na listę podstawową do sfinansowania z POIiS w perspektywie 2014-2020 (na jednej z pierwszych pozycji)" - głosi komunikat. Przewidywany koszt to ok. 600 mln zł.
Modernizacja czeka też odcinek Łódź Widzew-Łódź Fabryczna. Ostatnia z wymienionych stacji otrzyma także zachodnią głowicę manewrową, która ma być preludium do budowy tunelu średnicowego. Sam tunel, według deklaracji uczestników spotkania, może powstać już w 2015 r. Termin rozpoczęcia prac jest uzależniony od ilości zgormadzonych funduszy oraz od tego, jak szybko powstanie nowe studium wykonalności dla jego budowy. Dokument będzie obejmował także przebudowę stacji Łódź Żabieniec. Opracowanie ma wyróżniać się naciskiem położonym na integrację kolei z komunikacją miejską poprzez budowę trzech przystanków (Zielona/Kościuszki, Ogrodowa/"Manufaktura" i Kasprzaka). Koszt zadania szacuje się na 8 mln zł. 6,8 mln zł z tej kwoty ma pochodzić z Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko".
Wartą uwagi pozycją jest dokończenie wiaduktu wschodniego na stacji Łódź Kaliska. Podczas przebudowy dworca do 1998 r. zdążono rozebrać stary i wybudować nowy wiadukt nad drogową trasą wschód-zachód. Zabrakło jednak funduszy na ułożenie torowiska. Obecnie ruch w kierunku stacji Łódź Chojny odbywa się po prowizorycznym, pojedynczym torze łącznikowym wyprowadzonym za wiaduktem zachodnim. Taki stan ogranicza przepustowość i funkcjonalność dworca, którego trzy perony wschodnie nabrały przez to charakteru czołowego z wylotem jedynie w stronę Zgierza. W ostatnich latach pojawiały się wątpliwości, czy stan techniczny niedokończonej konstrukcji pozwala jeszcze na jej wykorzystanie. Zgodnie z planami PKP PLK odbudowa powinna zakończyć się w 2014 r. Szacowany koszt prac zabezpieczających to ok. 11,8 mln zł, a robót torowych i pozostałych - 18,2 mln zł.
Na liście priorytetów znalazła się również kontynuacja budowy i przebudowy przystanków na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wykaz zamyka opracowanie Studium Wykonalności dla przystosowania Łódzkiego Węzła Kolejowego do obsługi Kolei Dużych Prędkości oraz zapewnienia jego intermodalności z innymi środkami transportu.
Na spotkaniu zapowiedziano ponadto starania o zwiększenie bieżącego finansowania dla łódzkiego Zakładu Linii Kolejowych. Rozważane źródła to oszczędności na przetargach lub dotacja z Funduszu Kolejowego. Zostaną one wykorzystane m. in. na najpilniejsze naprawy bieżące odcinka Łódź Kaliska-Zgierz.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!