Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 7

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
ŁKA: Umowa na budowę zaplecza
KolejBudowa zaplecza Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej prawdopodobnie rozpocznie się z opóźnieniem. Obiekt będzie jednak gotowy do 31 maja 2014 r. W łódzkim Urzędzie Wojewódzkim podpisano umowę ze zwycięzcą przetargu, firmą Trakcja.
- Budowa hali to ostatni element projektu ŁKA - mówi marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień. Wcześniej, 13 grudnia ubiegłego roku, podpisano z firmą Stadler Polska umowę na pierwszą część zamówienia - dostawę i utrzymanie 20 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych. - Niektóre elementy zaplecza będą dedykowane do pociągów Stadlera - informuje marszałek. Przedstawiciele obu zwycięskich spółek spotkają się w celu ich wspólnego zaprojektowania. Tadeusz Kałdonek, wiceprezes Trakcji zapewnia jednak, że w hali będzie możliwa także obsługa zmodernizowanych EN57 oraz innych typów taboru.
Prezes ŁKA Maciej Głowacki dodaje, że podpisanie umowy to kamień milowy w projekcie. - Chcemy, by nowe zaplecze było perełką kolejnictwa. Jego lokalizację dobrano tak, by zminimalizować koszty codziennej eksploatacji taboru - mówi prezes. Alternatywą wobec budowy obiektu było zlecanie codziennych czynnpości obsługowych w jednej z istniejących lokomotywowni poza Łodzią.
Prezes Trakcji Roman Przybył zapewnia, że spółka będzie traktowała kontrakt priorytetowo. - Składając ofertę w lipcu, mieliśmy nadzieję, że będziemy mogli rozpocząć roboty w marcu, mając projekt i pozwolenie na budowę. Przedłużył się jednak proces wyboru wykonawcy - informuje. W rezultacie spółka dopiero zaczyna prace projektowe. - Choć terminy są napięte, jesteśmy przygotowani do sprawnej realizacji inwestycji. Pracujemy już nad przebudową stacji Łódź Widzew. Mamy na terenie Łodzi zaplecze i wykwalifikowany personel - przekonuje.
Wartość netto umowy to 55 245 333 zł. Trakcja zyskała maksymalną liczbę 100 punktów zarówno w kategorii ceny, jak i gwarancji. Przewaga nad drugim w kolejności oferentem - konsorcjum Doraco i Feroco - wyniosła niecałe 5 punktów. Trzej pozostali konkurenci zostali wykluczeni z powodu błędów lub braków formalnych w ofertach.
Zaplecze powstanie na terenie rozebranej w ubiegłym roku grupy torów rozrządowych stacji Łódź Widzew, na północ od budynku dworca i peronów. Długość hali wyniesie 140 m. W środku znajdą się m. in. 4 stanowiska serwisowe (w obiekcie będzie możliwe utrzymanie pojazdów do poziomu P3 włącznie), myjnia, podczyszczalnia ścieków i punkty utrzymania czystości. Łączna długość układu torowego to ok. 1092 m. Wykonawca wybuduje także infrastrukturę drogową i instalacje towarzyszące. Pracownicy ŁKA będą mogli dostać się na jego teren przy pomocy służbowego przejścia podziemnego. Będzie ono przedłużeniem ogólnodostępnego tunelu, prowadzącego na perony zmodernizowanej stacji.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!