Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 8

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Stępień: Łódź Fabryczna opóźniona? To problem wykonawcy
KolejDopóki konsorcjum Torpol, Astaldi, PBDiM i Intercor nie przekona inżyniera kontraktu, że okoliczności, na które się powołuje, mają charakter niezależny i przez nie niezawiniony, dopóty termin 28 lutego 2015 r. pozostaje wiążący - mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym wiceprezydent Łodzi Radosław Stępień.

Rynek kolejowy: - Wykonawca budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna planuje zakończyć prace 28 listopada 2015 r. To o trzy kwartały później, niż przewidziano w umowie...
Radosław Stępień, wiceprezydent Łodzi: - Projekt harmonogramu nie został przez nikogo zatwierdzony. I nie będzie, dopóki pozostanie niezgodny z umową. Mówimy o dokumencie, który tak naprawdę jest tylko życzeniem wykonawcy, nie wiąże stron. Aby mógł stać się prawdziwym harmonogramem szczegółowym, musiałaby nastąpić zmiana treści umowy, czyli aneksowanie.

- Pod jakimi warunkami taka zmiana byłaby możliwa?
- Tylko wówczas, jeśli niezależny inżynier stwierdzi, że przyczyny, na które powołuje się wykonawca, mają charakter niezależny i przez niego niezawiniony. Na razie takiej opinii inżyniera kontraktu nie widziałem. Dla mnie 28 lutego 2015 r. to nadal termin zakończenia inwestycji. Złożony projekt harmonogramu szczegółowego nie może być przyjęty, o ile go nie dotrzymuje.

- A jeśli wykonawca będzie szedł w zaparte i nie przyspieszy terminu oddania dworca do użytku?
- To jego problem. Podpisał umowę, w myśl której wiąże go określony termin wykonania. Jeśli jej nie wykona, poniesie bardzo surowe konsekwencje finansowe. Nie będzie mu się to opłacało. Myślę, że wykonawca zdaje sobie z tego sprawę.

- Czy w takim wypadku nie przepadnie dofinansowanie budowy dworca z funduszy europejskich? Miesiąc to przecież za mało na rozliczenie inwestycji, które musi nastąpić do końca 2015 r.
- Jeśli chodzi o finansowanie, dotyczy ono przede wszystkim projektu realizowanego przez PKP PLK. Myślę, że nasz współkonsorcjant będzie walczył o to, by skorzystanie z funduszy europejskich było możliwe. Jest to jednak zupełnie inna część problemu, niż wykonanie dworca.

- Czy miasto zamierza wywrzeć nacisk na wykonawcę, by dotrzymał terminu umownego?
- Będziemy pilnować jego dotrzymania. Ale dworzec jest budowany przez konsorcjum, którego miasto jest mniejszościowym udziałowcem. Decyzja w tej sprawie należy więc przede wszystkim do władz PKP PLK. Oczywiście wykonawca, zabezpieczając swoje interesy, będzie dążył do maksymalnego wydłużenia terminu.

- Co zatem zrobi miasto, jeśli spełni się czarny scenariusz?
- Mój poprzedni szef, minister Cezary Grabarczyk, mówił, że infrastrukturę budują optymiści. Można założyć dowolny czarny scenariusz, ale dziś wiąże nas umowa, która ma być dotrzymana.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!