Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 6

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Urodziny Urodziny:
Łódź Fabryczna: Początek budowy stropu
KolejNa budowie podziemnego Dworca Łódź Fabryczna rozpoczęto wylewanie stropu hali peronowej. Warstwa betonu nad halą odjazdów pociągów będzie liczyła 65 tys. metrów kwadratowych powierzchni i 120 cm grubości. Powstała już połowa mających go podtrzymywać ścian szczelinowych i baret.
Urząd Miasta Łodzi oraz budujące dworzec konsorcjum Torpol – Astaldi – PBDiM – Intercor zwołały konferencję prasową z okazji rozpoczęcia kolejnego etapu budowy. Dyrektor projektu z ramienia głównego inwestora Marek Faber przypomniał cele projektu: zwiększenie roli, poprawę sprawności oraz bezpieczeństwa transportu kolejowego w skali lokalnej, regionalnej oraz ogólnopolskiej. Inne dotychczas wykonane na budowie dworca prace kosztowały już 184 milionów złotych.
Władze Łodzi reprezentowała prezydent Hanna Zdanowska oraz wiceprezydent Radosław Stępień. W ocenie H. Zdanowskiej, terminowemu zakończeniu inwestycji nic nie zagraża, a współpraca inwestorów z wykonawcą układa się dobrze. R. Stępień podkreślił, że nowy układ dróg obsługujących węzeł multimodalny (ul.: Nowotargowa, Nowowęglowa i Nowoskładowa) będzie oznaczał zdefiniowanie na nowo pod względem komunikacyjnym obszaru Nowego Centrum Łodzi. Odnosząc się do sporów o Nowotargową, stwierdził, że przy podejmowaniu decyzji o jej przebiegu analizowano także rozwiązania z miast skandynawskich (Helsinki, Kopenhaga) o przyjaznym dla pieszych i transportu zbiorowego układzie komunikacyjnym. Zapewnił, że straty w tkance miejskiej zostaną zminimalizowane.
Marszałek województwa Witold Stępień zapowiedział, że docelowo w regionie powstanie kilkanaście węzłów multimodalnych równie wszechstronnych, jak Łódź Fabryczna, choć na mniejszą skalę. Podkreślił kluczowe znaczenie dworca dla systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Technologię wykonania stropu omówił dyrektor kontraktu z ramienia wykonawcy, Marcin Zaremba. Najpierw zostanie wylany „chudy beton”, który dopiero na kolejnym etapie będzie zastąpiony docelowym materiałem konstrukcyjnym. Płyta o powierzchni 65 tys. metrów kwadratowych zostanie podzielona na dwie części, te z kolei – na działki robocze o rozmiarze 25x25 m. Przy jej wykonywaniu będzie pracowało 400 robotników. Następnie, poprzez pozostawione w płycie otwory, rozpocznie się wybieranie ziemi spod spodu. W tak opróżnionym miejscu powstanie hala peronowa.
Dotychczas na budowie wykonano już 20 tys. metrów kwadratowych ścian szczelinowych i 15 tys. metrów kwadratowych baret (filarów hali peronowej). Do ich budowy zużyto 3500 ton stali i prawie 25 metrów sześciennych betonu.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!