Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 5

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Tramwaj z 1898 r. już na Brusie
News– Była to skomplikowana operacja, ale się powiodła – mówi Jakub Tarka, prezes Klubu Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi. 29 maja pudła trzech wagonów tramwajowych z lat 1898-1910 zostały przewiezione do byłej zajezdni Brus, gdzie powstaje nowa siedziba Muzeum Komunikacji Miejskiej.
Na Brus trafiły: Herbrand VNB125 z 1898 r. (pierwszy typ tramwaju eksploatowanego w Łodzi), Herbrand U107c z 1910 r. oraz pochodząca z tego samego roku tzw. doczepa belgijska. Od 2004 r. drewniane pudła wagonów stały pod chmurką na terenie zajezdni Helenówek. Wcześniej przez kilkadziesiąt lat służyły na terenach wiejskich jako altanki. – Ponieważ przez ostatnich kilkadziesiąt lat nie przechodziły remontu, baliśmy się, czy przetrwają podnoszenie dźwigiem. Na czas transportu zabezpieczyliśmy je plandekami i folią stretchową – opowiada J. Tarka. Załadunek na lawety utrudniały też nisko wiszące przewody sieci trakcyjnej na terenie zajezdni. W końcu jednak, dzięki pomocy wolontariuszy Klubu, udało się rozwiązać wszystkie problemy i wagony stoją na wózkach na Brusie.
– Na razie nie będziemy zdejmować z nich plandeki, która chroni je przed warunkami atmosferycznymi. Powoli myślimy o sfinansowaniu ich remontu. Musielibyśmy prowadzić go etapami, ponieważ przywrócenie Herbranda VNB do ruchu może kosztować ok. 300 tys. zł – szacuje J. Tarka.
Do zajezdni Brus przyjechały także – częściowo o własnych siłach – nowsze wagony: należący do KMST 803N-2, kilka pojazdów generacji N oraz „Sanok” z 1928 r. z kolekcji Tomasza Adamkiewicza. Łącznie w przyszłej siedzibie Muzeum jest już kilkanaście tramwajów.
Położona przy ul. Konstantynowskiej zajezdnia została wybudowana w 1910 r. Zachowała się do dziś w prawie niezmienionej formie. – W niektórych drzwiach, np. w budynku kuźni, znajdują się stuletnie zamki, otwierane przez stuletnie klucze – opowiada prezes KMST.
Klub wspólnie z łódzkim MPK, Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Komunikacji oraz Towarzystwem Opieki nad Zabytkami przygotował społeczną koncepcja przyszłego Muzeum. Została ona przekazana władzom miasta. Trwają prace nad koncepcją architektoniczną. – Na razie obiekt jest zabezpieczony tymczasowo. Odkopaliśmy jeden tor, by umożliwić manewrowanie wagonów. Niektóre torowiska i zwrotnice zostały wymienione. Obiekt musi jednak przejść generalny remont – mówi J. Tarka.
Najwcześniejszy możliwy termin otwarcia Muzeum Komunikacji Miejskiej to 2015 rok.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!