Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 3

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Na Fabrycznym wykonano dwie trzecie stropu nowego dworca
KolejWylano już prawie dwie trzecie stropu Dworca Fabrycznego. Betonowa tafla ma być gotowa jesienią. Również jesienią powinno się rozpocząć drążenie tunelu, ale wykonawca robót nie otrzymał jeszcze pozwolenia na te prace. Konstrukcja stropu przyszłego dworca jest 8 m pod ziemią. Gotowa betonowa płyta ma mieć aż 65 tys. m kw.
- Aby sprawniej prowadzić prace obszar ten podzielono nadziałki robocze o wielkości około 25 m na 25 m. Zabetonowano już trzydzieści z czterdziestu ośmiu działek roboczych - mówi Katarzyna Rumowska, rzecznik konsorcjum firm Torpol, Astaldi, Intercor, PBDiM (wykonawca). - Szacunkowo na jedną działkę wchodzi około tysiąca metrów sześciennych betonu.
Łatwo policzyć, że wykorzystano już około trzydzieści tysięcy metrów sześciennych betonu. Na budowie dworca działają dwa tzw. węzły betoniarskie, dzięki temu betonowanie jednej działki wraz z robotami wykończeniowymi zajmuje 10 godzin. - Jedno betonowanie to sto dwadzieścia - sto trzydzieści "gruszek" - mówi Rumowska. - Strop nad przyszłą stacją PKP ma grubość 1,2 m, nad przyszłymi parkingami i dworcem PKS - 0,7 m grubości. Parking ma się znajdować na kilku kondygnacjach. Najniższa zostanie zlokalizowana na głębokości 17 m, środkowa - 14 m, a najpłycej położona - 11 m. Pomieści on aż 960 aut. Co ważne, 2 proc. miejsc postojowych będzie zarezerwowana dla osób niepełnosprawnych.
Część wylewanej tafli (na głębokości 8 m) będzie nie tylko stropem parkingu. Ma na niej powstać wielostanowiskowy przystanek autobusowy. Oczywiście tabor MPK będzie się zatrzymywał na poziomie zero. W płycie stropowej pozostaną szczeliny tzw. otwory technologiczne, przez które wydobywana będzie ziemia do głębokości 16,5 m - powstaną tam perony dworca. - Należało zostawić obszar pod otwory technologiczne, które w przyszłości posłużą do wydobywania urobku spod stropu metodą podstropową - wyjaśnia Katarzyna Rumowska.
Metoda ta polega na tym, że pod strop wjeżdżają koparki i wydobywają urobek. Prace te mają się rozpocząć jesienią, gdy betonowa płyta będzie gotowa. Konsorcjum nie chce podawać konkretnego miesiąca, bo - być może - wylewanie betonu zakończy się wcześniej niż planowano.
Tak było w przypadku budowy ścian szczelinowych. Zakładano, że potrwa ona od 6 do 8 miesięcy, a prace zakończyły się po pół roku. Jesienią ma się też rozpocząć budowa tunelu, prowadzącego w kierunku stacji Łódź Widzew. Na razie jednak konsorcjum firm budujących dworzec nie dostało pozwolenia na te prace, choć planowano, że będzie ono wydane w połowie sierpnia.
- Wciąż czekamy na decyzję Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi - podkreśla Katarzyna Rumowska. - Przygotowujemy się jednak do budowy tunelu. W tym celu przeniesiony został kontener z tarasem widokowym w okolice bramy wjazdowej na teren biura budowy. Obszar, na którym stał kontener, musi być bowiem przygotowywany pod budowę tunelu. Chodzi o roboty porządkowe, wyrównywanie terenu - dodaje rzeczniczka konsorcjum.
Teren od strony ul. Niciarnianej równano już od początku sierpnia. Tunel ma być wykonany tak samo jak podziemny dworzec, czyli metodą ścian szczelinowych. Powstanie ich w sumie około 3 km. Nowy dworzec Łódź Fabryczna ma być gotowy na początku 2015 r. A przynajmniej tak zakłada harmonogram prac.

Źródło: portal dzienniklodzki.pl
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!