Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 3

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Łódź Fabryczna: Niedługo początek prac pod stropem
KolejOdprowadzenie wód gruntowych i uzyskiwanie kolejnych pozwoleń - to najważniejsze dziś wyzwania dla budowniczych dworca Łódź Fabryczna. Dołącza się do nich obawa przed protestami. Wykonawca wciąż jednak deklaruje dotrzymanie terminu. A kwestia dofinansowania węzła multimodalnego z funduszy europejskich może zostać rozstrzygnięta jeszcze w tym miesiącu.
Główny wysiłek skupia się dziś na tunelu do stacji Łódź Widzew. - Gros naszych prac prowadzimy między ul. Niciarnianą a Kopcińskiego - mówi Marcin Zaremba, dyrektor kontraktu z ramienia wykonawcy. Pracuje tam ok. 400 pracowników podzielonych na dwie zmiany. Ich liczba ma wkrótce jeszcze wzrosnąć.
Na samej stacji dobiegają końca prace przy wylewaniu stropu pośredniego. Część położona nad hala peronową i parkingami jest gotowa w około 90%. Pozostawiono tylko otwory, przez które pod płytę wjadą maszyny wybierające ziemię z miejsca przyszłej hali peronowej i głowic.
Przed rozpoczęciem robót pod stropem trzeba przystąpić do prac związanych z obniżeniem zwierciadła wód gruntowych. - Mamy zatwierdzony projekt prac testowych, więc możemy je już prowadzić. Musimy jednak doskonale się przygotować, jeśli chodzi o monitorowanie całego przedsięwzięcia - mówi Zaremba, odmawiając podania dokładnego terminu rozpoczęcia. Lustro wody znajduje się obenie ok. 10-11 m poniżej gruntu z wahaniami w zależności od miejsca. Z terenu budowy trzeba będzie odpompowywać wodę przez okres ok. roku, do momentu zakończenia i uszczelnienia płyty dennej. Początkowo do systemu miejskiej kanalizacji będzie trafiało ok. 900 metrów sześciennych wody na godzinę, później wartość ta powinna zmaleć. Koncepcja odprowadzenia wody została zmieniona - jeszcze w sierpniu kierownik budowy Aziz Huseynov deklarował wyudowanie specjalnego rurociągu w stronę Widzewa, przez który woda miała trafić bezpośrednio do większych zbiorników lub rzek.
Jednocześnie z pracami pod ziemią pracownicy konsorcjum Torpol - Astaldi - PBDiM - Intercor będzie wykonywało elementy nadziemne. - Pozwolenie na budowę hali peronowej powinno nadejść w grudniu - przewiduje dyrektor kontraktu. Wszystkie wnioski o pozwolenia na poszczególne części inwestycji wraz z niezbędną dokumentacją zostały już złożone.
M. Zaremba obawia się, że w uzyskiwaniu pozwoleń mogą przeszkodzić protesty mieszkańców okolic inwestycji. - Budowa jest w centrum Łodzi, nie wszystkim się podoba. Każdy okoliczny mieszkaniec jest w pewnym sensie stroną. Przy uzyskiwaniu pierwszego z 19 pozwoleń w wyniku protestów czas jego uzyskania został wydłużony o dwa miesiące - mówi dyrektor kontraktu, nawiązując do sprzeciwu zgłoszonego przez sąsiadującą z dworcem firmę Enkev latem 2012 r. - Pozwolenia sukcesywnie spływają, jednak z powodu protestów nie tak szybko, jak byśmy chcieli - dodaje prezydent Hanna Zdanowska. Nie zawsze jednak to protesty są powodem opóźnień. Przypomnijmy, że pozwolenie na budowę tunelu w kierunku stacji Łódź Widzew, które według zapowiedzi miało być uzyskane już w lipcu, nadeszło dopiero pod koniec października mimo braku uwag i wniosków podczas konsultacji prowadzonych przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska.
Na razie wykonawca może przystąpić do wyburzania przejścia podziemnego pod ul. Kilińskiego, będącego w kolizji z zachodnią głowicą dworca. Jako termin ukończenia inwestycji zarówno przedstawiciele miasta, jak i wykonawcy wciąż deklarują 28 lutego 2015 r.
- W listopadzie spodziewamy się podpisać umowę na dofinansowanie miejskiej części inwestycji (układu drogowego i węzła multimodalnego) z funduszy unijnych - deklaruje H. Zdanowska. Wniosek o dofinansowanie części kolejowej jest wciąż w trakcie opracowywania.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!