Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 5

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
W Łodzi powstanie baza utrzymaniowa Stadlera dla IC?
KolejPo podpisaniu umowy z PKP Intercity na dostawę 20 Flirtów przez konsorcjum Stadlera i Newagu jedną z ważniejszych kwestii do ustalenia jest lokalizacja bazy utrzymaniowej. Najkorzystniejszą lokalizację z wielu względów ma Łódź, gdzie już powstaje baza dla innych Flirtów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
W połowie listopada w fabryce Newagu w Nowym Sączu podpisana została umowa na dostawę 20 ośmioczłonowych pociągów wraz z piętnastoletnim utrzymaniem. PKP Intercity zapłaci za to konsorcjum Stadlera i Newagu 1,6 mld złotych. Będą to najnowsze pociągi Flirt 3.
Utrzymanie pojazdów przez piętnaście lat w całości będzie leżało po stronie Stadler Polska. Ta część kontraktu jest warta 465 mln złotych. W umowie, którą Stadler i Newag podpisały z PKP Intercity planowaną bazą utrzymaniową dla pociągów jest Łodź. – Ostateczna decyzja nie została jeszcze podjęta. Według zapisów umowy, lokalizacja bazy może ulec zmianie – zastrzega w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” członek zarządu Stadler Polska Stan Skalski.

Ani w Siedlcach, ani w bazie ŁKA
Wiadomo, że taką bazą nie będzie fabryka koncernu w Siedlcach. Nie dość, że jest na to za mała, to i lokalizacja nie jest najszczęśliwsza – W przeciwieństwie do Siedlec, obiegi tych pociągów będą prowadzić przez Łódź. Dlatego chcielibyśmy, żeby właśnie w tym mieście znalazła się baza – mówi Skalski. Pociągi z tego zamówienia będą obsługiwać relacje: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).
Dla Stadlera lokalizacja bazy w Łodzi byłaby tym wygodniejsza, że przy stacji Łódź Widzew budowana jest już baza utrzymaniowa dla pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (20 dwuczłonowych Flirtów, które zostaną wyprodukowane w Siedlcach). To nie tam będą jednak utrzymywane ezety dla PKP IC – Szukamy nowego miejsca, mamy na oku kilka lokalizacji. Dużo zależy od tego, jakie będą ceny nieruchomości – mówi Skalski. Wśród alternatywnych lokalizacji wymieniane są jeszcze Warszawa i Kraków.

Łódź zainteresowana
Tymczasem według portalu Zbiorowa Komunikacja w mieście Łodzi, Stadler jest już po wstępnych rozmowach z miastem na temat lokalizacji bazy. - Nie znamy jeszcze oczywiście wyników rozmów, ale trzeba podkreślić, że to byłby magnes dla miasta. Mając takiego inwestora promowalibyśmy zawody, które są istotne dla absolwentów naszych uczelni – powiedziała portalowi prezydent Hanna Zdanowska. W Łodzi reaktywowano niedawno klasy kolejowe po nieistniejącym już Technikum Kolejowym.
Według portalu, potencjalne miejsca dla bazy Stadlera to Dąbrowa Przemysłowa, Olechów, a być może nawet teren dawnej lokomotywowni przy alei Włókniarzy. Nadzieję Stadlera na odpowiednią lokalizację bazy utrzymaniowej wzbudza to, że w końcu ruszył na dobre program wyprzedaży nieruchomości PKP SA.

Źródła: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!