Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 8

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
Kolejne ograniczenia prędkości na trasie tramwaju linii nr 46
NewsWedług łódzkiego Stowarzyszenia na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej na trasie tramwaju "46" między Zgierzem a Ozorkowem ustanowiono liczne ograniczenia prędkości. - Zauważyliśmy je 16 listopada 2013. Na odcinkach od okolic lasu/tartaku w Ozorkowie do Aleksandrii wynoszą 10 km/h, od Słowika do Emilii - 10 km/h oraz od Emilii do Lućmierza - 20 km/h – informują członkowie stowarzyszenia.
Przedstawiciel łódzkiego stowarzyszenia, Adam Rembak podkreśla, że nie są to pierwsze ograniczenia prędkości wprowadzone przez MPK po przejęciu obsługi linii. - Wcześniej pojawiły się już one w Emilii w okolicach wiaduktu pod autostradą A2 oraz w Ozorkowie koło starego cmentarza – mówi Rembak. -Wobec tego zwróciliśmy się do ZDiT, MPK oraz przedstawicieli władz samorządów, na terenie których postawiono ograniczenia: burmistrza Ozorkowa Jacka Sochy, wójta gminy Ozorków Władysława Sobolewskiego i wójta gminy Zgierz Zdzisława Rembisza z pytaniem, z jakich powodów, z jakim przeznaczeniem i na jak długo owe ograniczenia zostały ustanowione. Pisma składaliśmy na przełomie listopada i grudnia bieżącego roku. Jak dotąd nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi – dodaje.

Będą kolejne ograniczenia?
W sprawie ograniczeń na linii tramwaju nr 46 Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim oraz władze miast i gmin Zgierza i Ozorkowa otrzymały pismo od dyrektora ZDiT Grzegorz Nita.
- W przypadku znacznego pogorszenia się stanu infrastruktury torowo-sieciowej na terenie Zgierza i Ozorkowa, zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości tramwajów linii 46. Skutkiem tego będzie obniżenie atrakcyjności połączenia ze względu na zmniejszoną częstotliwości i ilość kursów taboru. Bez dodatkowych nakładów dalsza degradacja infrastruktury spowoduje zagrożenie bezpieczeństwa pasażerów i w konsekwencji doprowadzi do całkowitego zawieszenia kursowania tramwajów na terenie gmin ościennych – poinformował Nita w oficjalnym piśmie.
Członkowie stowarzyszenia obawiają się, że z powodu wprowadzonych ograniczeń prędkości spadnie komfort podróżowania, a w efekcie pasażerowie mogą wybrać alternatywne środki transportu. Doprowadzi to może do likwidacji linii tramwajowej nr 46.

Plany likwidacji
- Już w nieco ponad dwa miesiące po podpisaniu przez strony nowego porozumienia i zmianie przewoźnika, a więc 6 czerwca 2012, prezes MPK Zbigniew Papierski podczas zebrania stowarzyszenia "Klub Miłośników Starych Tramwajów", na którym był gościem, zapowiedział likwidację linii z Łodzi do Ozorkowa w przeciągu kilku miesięcy – podkreśla Rembak. - Jesienią zeszłego roku ZDiT lub MPK opracowały kosztorys prac do wykonania (którego zakres i zasadność zostały przez nas zakwestionowane - utrzymanie jest obowiązkiem operatora), grożąc zawieszeniem połączenia, a autora tej wyceny do dziś nie udało się ustalić. Następnie przedstawiono gminom podłódzkim wyniki badań torowiska, odmawiając jednocześnie naszemu stowarzyszeniu informacji, czemu służyły faktycznie prowadzone badania, które obserwowaliśmy wiele miesięcy później, niż określone w dokumentacji. Wreszcie poprzedniej zimy pospawano połączenie łubkowe szyn, likwidując przerwy dylatacyjne, niezbędne do rozszerzania i kurczenia się torów podczas zmian temperatury – podkreśla przedstawiciel Stowarzyszenia na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej. W miejscach tych wprowadzono obecnie ograniczenia prędkości. Dodatkowo 3 grudnia 2013 wprowadzono kolejne ograniczenia prędkości w Słowiku i Ozorkowie.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!