Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 5

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Urodziny Urodziny:
ŁKA: Będzie remont kolejnej trasy
KolejPlany inwestycyjne PKP PLK przewidują modernizację kolejnej trasy, której obsługę obejmie Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Czwartą – po odcinkach do Koluszek, Łowicza i z Widzewa do Zgierza – linią będzie ciąg Łódź – Zduńska Wola – Sieradz, który od połowy tego roku obsłuży Łódzka Kolej Aglomeracyjna.
W grudniu PLK ogłosiły swoje plany remontowe w kontekście rozpoczętej właśnie nowej perspektywy budżetowej Unii Europejskiej. Spośród kilkudziesięciu linii, na których zarządca infrastruktury chce prowadzić roboty przy finansowym wsparciu z funduszy UE, na szesnastu rozpoczynają się prace projektowe. Są to m.in. odcinki Kutno – Toruń, Skawina – Zakopane czy Łódź – Ostrów Wielkopolski. Spółka jest w trakcie przygotowania przetargów na opracowanie dla tych inwestycji studiów wykonalności.
Ostatni z wymienionych ciągów wykorzystywać będą pociągi powstającej Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. W czerwcu obsługę większości kursów na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Sieradz ma przejąć nowa spółka samorządowa.

Prawie wszystkie trasy ŁKA w dobrym standardzie
– Modernizację linii z Łodzi do Ostrowa planujemy wykonać w latach 2016 – 2018. Jej zasadniczym celem jest przywrócenie wszystkich parametrów technicznych tej linii, w tym możliwości jazdy pociągów z prędkością 120 km/h – mówi Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK. To dobra wiadomość dla pasażerów kolei aglomeracyjnej, pozwoli to bowiem znacznie skrócić czas przejazdu pomiędzy Sieradzem a stolicą województwa. Dziś przejechanie tej 59-kilometrowej trasy zajmuje około 75 minut.
Dzięki remontowi za kilka lat ŁKA operować będzie niemal wyłącznie na torowiskach w dobrym stanie technicznym, które pozwalają na osiąganie wysokich prędkości. Odcinek z Łodzi do Koluszek został gruntownie zmodernizowany w ramach przebudowy ciągu Łódź – Warszawa, linia nr 15 pomiędzy Zgierzem a Łowiczem była remontowana przed wznowieniem na niej ruchu w 2011 roku, trwają prace na łączniku Łódź Widzew – Zgierz. Poprawy parametrów będzie wymagał więc tylko szlak w kierunku Kutna.

Najpierw droga, potem kolej
Przed nowym przewoźnikiem stoi jednak duże wyzwanie. Po pierwsze, będzie musiał liczyć się z utrudnieniami w prowadzeniu ruchu na jednej z najważniejszych tras w regionie niedługo po jej przejęciu. Po drugie zaś remont torowiska skończy się prawdopodobnie dopiero w 2018 roku, podczas gdy trzy lata wcześniej gotowy będzie łódzki odcinek drogi ekspresowej S8 pomiędzy Łodzią a Sieradzem ze zjazdami do niektórych miejscowości leżąccych przy trasie kolejowej (m.in. do Łasku czy Dobronia). Gotowa jeszcze przed rozpoczęciem robót na torach szosa może spowodować spadek zainteresowania podróżnych, których trudno będzie odzyskać nawet po poprawie parametrów technicznych – zawsze bowiem szybciej traci się klienta, niż zyskuje go ponownie.
Należy jednak wspomnieć, że pierwszą poprawę czasów przejazdu będzie można odczuć jeszcze przed startem dużej modernizacji. PLK chce do 2015 roku zautomatyzować 10 przejazdów kolejowych pomiędzy Łodzią a Sieradzem, co pozwoli przyśpieszyć podróż o kilka minut. Prawdopodobnie ta kosmetyczna zmiana nie pozwoli jednak wygrać konkurencji czasowej z jadącymi nową dwupasmową drogą samochodami. Szanse na to daje dopiero duża inwestycja zapowiadana na kolejne lata.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!