Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 6

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Łódzki marszałek przeciwny budowie linii Jaktorów - Łowicz
KolejRząd niespodziewanie zapisał w dokumentach plan budowy nowej linii kolejowej z Jaktorowa do Łowicza. Marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień uważa, że bardziej zasadne byłoba budowa pierwszego odcinka linii Kolei Dużych Prędkości "Ygrek".
Stanowisko Marszałka dotyczy Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. - to on jest podstawą wyboru projektów do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. W ostatniej wersji dokumentu (z 9 grudnia 2013 r.) pojawił się projekt "Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa - Kutno, etap II: Budowa nowej linii kolejowej łączącej Jaktorów (linia nr 4) z linią nr 3, segregującej ruch pociągów na trasach wylotowych z Warszawy w kierunku zachodnim".
Marszałek Witold Stępień jest przeciwny temu projektowi, wskazując rozwiązanie alternatywne - jak mówi, bardziej perspektywiczne. Konsultacje dokumentu potrwają do 5 lutego, stanowisko marszałka zostało złożone w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.

Lepiej zacząć linię "Ygrek"
- Zasadniejsze jest wprowadzenie do Dokumentu Implementacyjnego projektu "Budowa nowej konwencjonalnej linii kolejowej o podwyższonych parametrach na odcinku od Warszawy Zachodniej do włączenia do linii Skierniewice - Łowicz w planowanym śladzie linii" - mówi Witold Stępień. Jak zauważa, projekt budowy odcinka linii kolejowej pomiędzy Jaktorowem a Łowiczem, nie został uwzględniony w żadnych strategicznych dokumentach na szczeblu krajowym czy europejskim. Projekt jest dopiero w fazie koncepcji, co budzi obawy wykonania inwestycji do 2020 roku.
I przypomina, że proponowana w alternatywie budowa linii Warszawa Zachodnia - Skierniewice - Łowicz jest kluczowym elementem sieci kolejowej Polski w przyjętej przez Radę Ministrów Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 oraz Europy (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii dot. rozwoju sieci TEN-T ). Na początek byłaby to konwencjonalna linia kolejowa o podwyższonych parametrach (czyli planowana na ok. 220 km/h) na odcinku od Warszawy Zachodniej do włączenia do linii Skierniewice - Łowicz w planowanym śladzie linii Y. Posiada ona gotowe Studium Wykonalności i Raport Oddziaływania na Środowisko, sfinansowane ze środków europejskich.

Propozycja ministerstwa stworzy "wąskie gardło"
- Konwencjonalna linia kolejowa o podwyższonych parametrach (czyli planowana na ok. 220 km/h) na odcinku od Warszawy Zachodniej do włączenia do linii Skierniewice - Łowicz w planowanym śladzie linii Y posiada gotowe Studium Wykonalności i Raport Oddziaływania na Środowisko, sfinansowane ze środków europejskich - zapewnia marszałek województwa łódzkiego.
Wyjazdy z Warszawy w kierunku zachodnim już dziś stanowią jedne z najbardziej obciążonych relacji w Polsce. Gdy odcinek torów dalekobieżnych z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego zostanie dociążony kolejnymi relacjami w kierunku Poznania i Bydgoszczy, pojawi się problem "wąskiego gardła". - Skutkiem będzie brak spodziewanego efektu zwiększenia dostępności węzła warszawskiego i znaczne pogorszenie dostępności Łodzi i regionu łódzkiego do Warszawy - mówi marszałek Stępień - Stąd nasze przekonanie, by połączenia na zachód z Warszawy miały proponowany przez nas kształt.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!