Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 6

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 82
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
PKP PLK gotowa na brak dotacji unijnej dla Łodzi Fabrycznej
KolejCzy warta 1,76 mld zł budowa dworca Łódź Fabryczna otrzyma miliard dofinansowania z funduszy europejskich, czy zostanie w całości sfinansowana ze środków krajowych? W obu przypadkach polska kolej niczego nie straci – twierdzi w imieniu zarządcy infrastruktury Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK.
Roman Czubiński, Rynek Kolejowy: Czy złożenie przez PKP PLK wniosku o dofinansowanie budowy dworca Łódź Fabryczna z funduszy europejskich jest pewne?
Maciej Dutkiewicz, PKP PLK: – Nie rezygnujemy z możliwości finansowania budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna z funduszy POIiŚ. Obecnie inwestycja ma zapewnione stabilne finansowanie krajowe.
– Czy zapisanie w rządowym planie inwestycyjnym budowy dworca jako przewidzianej do finansowania wyłącznie ze środków krajowych wynika jedynie z ostrożności (wariant rezerwowy), czy jest docelowym rozwiązaniem?
– Wynika to z potrzeby bieżącego finansowania inwestycji w Łodzi. Podkreślić należy jeszcze raz, że nie rezygnujemy z możliwości sfinansowania budowy dworca Łódź Fabryczna z funduszy UE. Projekt nadal figuruje na liście projektów podstawowych POIiŚ, zaktualizowanej w listopadzie 2013 r.
– Kto i kiedy podjął tę decyzję?
– Zakładamy, że obecny mechanizm finansowania budowy dworca nie jest ostateczny i może ulec zmianie
– Można spotkać się z wieloma teoriami na temat przyczyn takiego rozwiązania. Wśród możliwych przesłanek wymienia się niepewność co do terminu oddania dworca do użytku, chęć sprzedania położonych w sąsiedztwie dworca działek w Nowym Centrum Łodzi z pominięciem pięcioletniej karencji, obawę przed zakwestionowaniem przez organy unijne analiz potoków pasażerskich...
– Decyzja była podyktowana potrzebą bieżącego finansowania inwestycji w Łodzi. Nie rezygnujemy z możliwości sfinansowania budowy dworca Łódź Fabryczna z funduszy UE, w związku z tym ponownie zostały przeliczone potoki pasażerskie celem złożenia wniosku o dofinansowanie.
– Czy, jeśli dworzec zostanie sfinansowany wyłącznie ze środków krajowych, pula przeznaczonych dla Polski funduszy unijnych zostanie uszczuplona? Jeśli nie, na jakie inne projekty zostaną rozdysponowane środki "zaoszczędzone" na dworcu?
– Planujemy wykorzystać wszystkie fundusze unijne na inwestycje kolejowe. Pula środków na inwestycje w ogólnym rozrachunku nie zmienia się, możliwe są tylko wewnętrzne przesunięcia oraz zmiana wysokości dofinansowania wyróżnionych projektów.
– W Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.) wśród inwestycji kolejowych umieszczono budowę łódzkiego tunelu średnicowego, przewidzianą do dofinansowania z Funduszu Spójności. Czy ewentualna zmiana sposobu finansowania budowy dworca może zmniejszyć szanse na uzyskanie dofinansowania dla tunelu?
– Inwestycje planowane na przyszłą perspektywę finansową UE są logicznym uzupełnieniem tych, które prowadzimy obecnie. Sposób finansowania budowy dworca Łódź Fabryczna nie ma jednak wpływu na kolejne przedsięwzięcia planowane z perspektywy 2014 – 2020.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

19-09-2018 15:33
Melduję się! Grin

10-09-2018 09:57
Ze względu na malusi błąd w kalendarzu sugeruję przesunąć termin "wigilii" na 28.09. Poprzedni termin to czas zabawy we spólnym gronie w Braniewie Grin

06-09-2018 20:00
Dupy nie urywa... ale cierpliwości... nie od razu łkmk zbudowano... narazie to kurz zdmuchujemy. Przenieśmy rozmowę nieco głębiej a ja czekam na potwierdzenie terminu wigilii Smile

06-09-2018 19:48
Raczej stypa, rzeczywiście strona działa, ale jest martwa podobnie jak klub.

06-09-2018 14:05
Proponuję spotkanie "wigilijne" 5.10.2018 r. Co Wy na to ? Grin

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!