Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 6

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
Pracowity rok dla KMST
NewsUratowanie historycznych wagonów przed kasacją, przewiezienie ich do powstającego muzeum na Brusie oraz udział w opracowaniu społecznej koncepcji placówki - to najważniejsze ubiegłoroczne osiągnięcia łódzkiego Klubu Miłośników Starych Tramwajów.
- Pierwsza połowa roku stała pod znakiem ratowania najcenniejszych przedmiotów i części z likwidowanych spółek MKT i TP - relacjonuje prezes KMST Jakub Tarka. - Największym sukcesem było wykupienie zmodernizowanego tramwaju typu 803N nr 37 oraz wozu sieciowego nr 109 na bazie wagonu 5N z 1959 r. Było to możliwe dzięki zaangażowaniu członków Klubu oraz wsparciu łódzkiego producenta aparatury do wagonów, firmy Woltan - zaznacza. Oprócz tego, klub przyczynił się do zachowania wielu części zamiennych do wagonów produkcji chorzowskiego Konstalu (w magazynach zajezdni na Brusie znaleziono m. in. nieużywane, fabrycznie opakowane ramy okienne do 803N).
Przejęty po Tramwajach Podmiejskich wagon 803N-2, dzięki naprawom wykonanym przez członków KMST, przeszedł pomyślnie przegląd techniczny. - Naprawę przeszło podwozie oraz wózki. Przetoczyliśmy również koła. Na chwilę obecną jest to jedyny sprawnym 803N w Polsce - mówi Tarka.
Stowarzyszenie, razem z MPK, łódzkim oddziałem Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji oraz Towarzystwem Opieki nad Zabytkami, aktywnie działał na rzecz utworzenia we wspomnianej zajezdni Muzeum Komunikacji Miejskiej. Wiele elementów opracowanej wspólnie społecznej koncepcji placówki zostało uwzględnionych przez analityków Deloitte, które na zlecenie władz Łodzi przygotowały przedstawioną w grudniu koncepcję tzw. Laboratorium Transportu. - Pomysł budowy szklanych budynków i umieszczenie w zajezdni tramwajowej samolotów cały czas budzi ożywioną dyskusję. Co do reszty panuje jednak zgoda - mówi Tarka.
Na razie na Brus przewieziono - również przy udziale członków KMST - historyczny tabor tramwajowy oraz autobusowy. Szczególnie cennym eksponatem będą trzy drewniane pudła wagonów Herbrand, z których najstarszy pochodzi jeszcze z XIX stulecia. Ze względu na stan zachowania Herbrandy musiały odbyć podróż na lawetach samochodowych, opakowane w folię stretchową.
Mniej uwagi poświęcono imprezom i przejazdom okolicznościowym. Klub współorganizował jednak grudniową paradę tramwajów z okazji 115-lecia łódzkiej komunikacji miejskiej, podczas której 803N-2 zadebiutował w roli pojazdu historycznego. Wcześniej odbyły się dni otwarte zajezdni na Brusie, przejazd Ikarusem 260 z okazji rocznicy wprowadzenia tych autobusów do eksploatacji oraz lutomierskie Spotkanie z Zabytkami z tramwajowym akcentem. Natomiast obsługiwana przez członków stowarzyszenia (obsada konduktorska w wagonach 5N i 5ND) Tramwajowa Linia Turystyczna obchodziła w ubiegłym roku dziesiątą rocznicę istnienia.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!