Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 3

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Konsultacje w sprawie Niciarnianej
KolejUrząd Miasta Łodzi ogłosił konsultacje społeczne w sprawie kształtu skrzyżowania ul. Niciarnianej z torem przebudowywanej linii kolejowej Łódź Widzew - Łódź Fabryczna. Zbieranie opinii mieszkańców Starego Widzewa rozpocznie się w czwartek 22 maja i potrwa przez 8 dni.
Ankiety, które mają zostać jutro opublikowane na stronie magistratu, będzie można wypełniać i nadsyłać w formie elektronicznej lub papierowej. Ponadto w poniedziałek 26 maja odbędzie się spotkanie z mieszkańcami. Będą oni mogli wybrać między wiaduktem i tunelem lub zaproponować inne rozwiązanie. Sądząc po dotychczasowym, zdecydowanym sprzeciwie mieszkańców wobec projektu budowy estakady, wynik wydaje się jednak przesądzony.
- Mówimy o kolejowej części inwestycji, ale tor przebiega tuż obok zabudowy, więc nie chcemy stawiać mieszkańców przed faktem dokonanym - tłumaczy rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Wojciech Kubik. To zmiana w porównaniu z tonem wypowiedzi przedstawicieli Urzędu Miasta i ZDiT sprzed ok. pół roku, którzy niejednokrotnie umywali w sprawie skrzyżowania ręce, powołując się na decydujący głos PKP PLK. - Zarządca infrastruktury nie musi brać pod uwagę zdania mieszkańców, ale myślę, że z dużym prawdopodobieństwem będzie realizowany ten wariant, który wybiorą mieszkańcy - dodaje przedstawiciel ZDiT.
Rzecznik PKP PLK Maciej Dutkiewicz informuje, że nie wiadomo jeszcze, ile będą kosztowały poszczególne wersje skrzyżowania. - Obecnie prowadzimy prace nad koncepcją wykonania przeprawy przez ulicę Niciarnianą. Potrwają one do początku czerwca tego roku. Przygotowujemy dwa warianty. Po wyborze najlepszego będziemy mogli skalkulować dokładne koszty - mówi przedstawiciel zarządcy infrastruktury kolejowej. Jak twierdzi, zarówno wiadukt, jak i tunel jest przewidziany do wykonania w tym samym terminie, co reszta inwestycji dworcowej (do września 2015 r.).
Czy PKP PLK weźmie pod uwagę wynik konsultacji? - Konsultacje społeczne są dla nas ważnym elementem procesu wyboru najlepszego rozwiązania. Oczywiście weźmiemy pod uwagę sugestie, jakie do nas napłyną. Zaangażowanie samorządu w wybór koncepcji inwestycji finansowanej w pełni przez PLK jest bardzo ważne, głównie ze względu na obowiązek uzyskania zgód i pozwoleń na budowę bezkolizyjnego skrzyżowania torów z ulicą Niciarnianą - odpowiada M. Dutkiewicz.
Przypomnijmy: źródłem problemu ze skrzyżowaniem drogowo-kolejowym było zbyt późne (już w trakcie budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna) wykrycie podziemnych jezior w okolicach przystanku Łódź Niciarniana. Zrodziło to konieczność zmiany projektu: ponieważ na poprowadzenie torów w tzw. "szczelnej wannie" nie pozwolił czas ani środki finansowe, postanowiono obejść wody podziemne od góry, wypłycając torowisko. W rezultacie zmianie musiał ulec także kształt skrzyżowania z ul. Niciarnianą (pierwotnie właśnie przy tej ulicy miał zaczynać się tunel kolejowy, a jezdnia miała przechodzić nad torami bez wznoszenia się).
Przez długi czas rozpatrywano pięć rozwiązań. Pozostawienie przejazdu ze szlabanami, który istniał tu przed rozpoczęciem przebudowy dworca, doprowadziłoby zapewne do paraliżu tej części miasta. Wiadukt drogowy był rozwiązaniem forsowanym przez PKP PLK, a odrzucanym przez mieszkańców pobliskiego osiedla, obawiających się spadku wartości mieszkań (z wizualizacji wynika jednak, że niedogodności mogą odczuwać jedynie lokatorzy ostatniej klatki jednego z budynków, na wysokości której wiadukt miałby wznosić się na 2,6 m). Urząd Miasta starał się manewrować między stanowiskiem mieszkańców (proponując im np. zamianę mieszkań na inne w podobnym standardzie) a kolei. Pomysł budowy tunelu drogowego pojawił się w dyskusji publicznej w marcu, po pewnym czasie podchwycił go magistrat.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!