Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 10

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        
ŁKA: Konkurent znów silniejszy
NewsW przeddzień startu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej transport drogowy w regionie łódzkim znów rośnie w siłę. 1 czerwca przybyło 20 nowych kursów bezpośrednio konkurujących z pociągami do Koluszek. Choć póki co przewoźnikiem kolejowym na tej trasie pozostanie PR, wkrótce połączenie przejmie ŁKA.
Do pierwszego kursu obsługiwanego przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną pozostały niecałe dwa tygodnie. Choć wojewódzka spółka przejmie na razie tylko pewną część ruchu do Zduńskiej Woli i Sieradza, debiut przewoźnika ma być początkiem tworzenia spójnego systemu transportowego przywracającego kolei w regionie łódzkim większą niż dziś rangę. Za kilka lat podróżni mają mieć wiele powodów, by przesiąść się na pociąg – wygodny tabor, dużą częstotliwość kursów, częściowo zintegrowaną z komunikacją miejską taryfę.
Tymczasem jednak podróżni otrzymują kolejne powody, by przesiadać się nie z dróg na tory, ale w kierunku odwrotnym. Niemal każdy miesiąc przynosi ostatnio informację o rozszerzeniu oferty prywatnych przewoników autobusowych – w marcu i w kwietniu, po grudniowych cięciach kursów Przewozów Regionalnych, znacznie zwiększyła się liczba busów do Kutna, wciąż przybywa autobusów do Warszawy. Z początkiem czerwca nowa linia połączyła natomiast Łódź z Gałkówkiem i Justynowem, istotnymi generatorami ruchu na trasie do Koluszek.

Stały rozwój busów po zamknięciu Fabrycznej
Najważniejszy przewoźnik drogowy kursujący w tamtym kierunku, Speed Travel, od kilku lat konsekwentnie wykorzystuje osłabioną przez zamknięcie dworca Fabrycznego pozycję kolei. Jako pierwszy na szeroką skalę uruchomił połączenia busowe relacji Łódź – Koluszki, oferując pasażerom 33 pary kursów w dni robocze. To wynik porównywalny z liczbą kursów wszystkich przewoźników kolejowych na tej trasie (38 pociągów z Łodzi Kaliskiej) i znacznie większy od liczby pociągów regionalnych (20 kursów)!
Autobusy zatrzymują się także w mniejszych miejscowościach leżących przy linii kolejowej – Żakowicach, Gałkowie (PKP Gałkówek) i Justynowie. Dwie ostatnie z nich od zeszłej niedzieli uzyskały dodatkowych 20 kursów busów Speed Travel – przewoźnik uruchomił nową linię relacji Łódź – Borowa (miejscowość sąsiadująca z Gałkowem, także obsługiwana przez przystanek kolejowy w Gałkówku). Oznacza to niemal podwojenie liczby kursów i przeszło dwukrotnie więcej połączeń niż oferuje kolej – i to pomijając kursy innego przewoźnika, Kris-Touru.

Mniej wygodnie, ale za to częściej i do centrum
Wady podróży busem są znaczne. Niższy komfort podróży, podatność na opóźnienia związane z trudną sytuacją drogową w Łodzi (to szczególnie istotne przy braku poczekalni na łódzkim przystanku końcowym), brak ulg studenckich czy uczniowskich. Są też jednak i niezaprzeczalne zalety: porównywalny czas przejazdu, ale dowóz bezpośrednio do centrum, w okolice przebudowywanej Łodzi Fabrycznej, spora liczba kursów późnowieczornych, paradoksalnie stabilniejszy rozkład jazdy.
Kolej ma w aglomeracji łódzkiej znaczenie o wiele mniejsze niż w większości polskich miast podobnych rozmiarów. Prywatny transport drogowy – nie bez sukcesów – stale próbuje zmniejszać je jeszcze bardziej, przejmując coraz większą część potoku. Nawet jeśli niewielkie busy przewożą kilkukrotnie mniej podróżnych niż jadący równoległą trasą pociąg, duża ich liczba sprawia, że sumarycznie korzystających z nich nie jest mało. 15 czerwca bardzo skromnie, ale i symbolicznie rozpocznie się największa w ostatnim czasie próba odwrócenia tego trendu. Na ile będzie to próba skuteczna – pokaże czas.

Źródło: portal Transport publiczny
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!