Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 4

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
             
Łódź Niciarniana: Będzie tunel pod torami
NewsŁódzki Zarząd Dróg i Transportu ogłosił wyniki konsultacji z mieszkańcami Starego Widzewa na temat kształtu skrzyżowania ul. Niciarnianej z torami przebudowywanej linii kolejowej nr 17. Niespodzianek nie było: na przeszło 200 uczestników konsultacji wariant z poprowadzeniem jezdni górą wybrały jedynie dwie osoby. 216 mieszkańców opowiedziało się za budową tunelu drogowego.
Konsultacje prowadzono od 22 do 30 maja. Lokatorzy budynków sąsiadujących z terenem inwestycji mogli wyrażać swoje opinie poprzez wypełnianie formularzy w formie papierowej lub elektronicznej. 26 maja zorganizowano także otwarte spotkanie z mieszkańcami.
Rzecznik ZDiT Wojciech Kubik informuje, że zarządca infrastruktury kolejowej został powiadomiony o wynikach. - Ruch leży teraz po jego stronie. Myślę jednak, że PKP PLK zastosuje się do sugestii mieszkańców - informuje.
- Przyjmujemy wariant budowy skrzyżowania z ul. Niciarnianą zgodnie z przeprowadzonymi konsultacjami. Zakładamy, że ta część inwestycji zostanie zrealizowana w czasie przeznaczonym na realizację nowej stacji Łódź Fabryczna - potwierdza Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Jak twierdzi, prace budowlane powinny zostać rozpoczęte po wakacjach bieżącego roku. Szacowany koszt obu wariantów jest według rzecznika porównywalny i wynosi kilka milionów złotych.
Źródłem problemu ze skrzyżowaniem drogowo-kolejowym było zbyt późne (już w trakcie budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna) wykrycie podziemnych jezior w okolicach przystanku Łódź Niciarniana. Ponieważ na poprowadzenie torów w tzw. "szczelnej wannie" nie pozwolił czas ani środki finansowe, postanowiono obejść wody podziemne od góry, wypłycając torowisko. W rezultacie zmianie musiał ulec także kształt skrzyżowania z ul. Niciarnianą (pierwotnie właśnie przy tej ulicy miał zaczynać się tunel kolejowy, a jezdnia miała przechodzić nad torami bez wznoszenia się). Przez długi czas PKP PLK opowiadały się za budową wiaduktu drogowego. Do takiego rozwiązania skłaniał się także Urząd Miasta. Protestowali natomiast mieszkańcy, obawiając się spadku wartości mieszkań (choć z wizualizacji wynikało, że niedogodności mogliby odczuwać jedynie lokatorzy ostatniej klatki jednego z budynków, na wysokości której wiadukt miałby wznosić się na 2,6 m). Pomysł budowy tunelu drogowego pojawił się w dyskusji publicznej w marcu.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
#1 | AcidRain dnia 2014-07-07 09:39
I tak przez 216 mało zorientowanych w temacie a podburzonych przez garstkę "wkurwionych na wszystko" z klasycznego węzła MPK-Kolej wyjdzie kolejna pokraka i po dupie dostanie całe miasto.
#2 | wlodar dnia 2014-07-07 10:09
Mógłbyś rozwinąć myśl powyższą?
#3 | AcidRain dnia 2014-07-07 20:18
Miałbyś przystanek MPK na wiadukcie i schody prowadzące bezpośrednio na peron przystanku kolei aglomeracyjnej a tak żeby się przesiąść trzeba będzie dymać z buta minimum 300 metrów. Społeczeństwo nie lubi zapierdalać pieszo więc ma kolejny powód by stać dalej w blachosmrodzie na Rokicińskiej zamiast skorzystać z oferty kolei. Konsultacje-sronsultacje, , poleźli mieszkańcy bloków przerażeni nakreśloną przez parę osób, wizją mega estakady. Normalka, będzie wiadukt to kury przestaną się nieść, krowy dawać mleko a okoliczni mieszkańcy będą zapadać na jaskrę, ospę i w ogóle zło wszelakie.
#4 | wlodar dnia 2014-07-08 10:21
Ludzie, co się z wami dzieje? Skąd tyle agresji? Radecki mało nie eksploduje, bo mu newsa nie umieściłem (a nie umieściłem bo zapomniałem), potem bo zobaczył LL w necie. Ty mało nie pofruniesz z powodu przystanku na ulicy, na której nawet nie mieszkasz... Paranoja jakaś. Na ulicy też wszyscy nabuzowani, gówniarstwo mało autobusu nie rozniesie bo kierowca w korku stanął i nie chce ich wypuścić, a nie chce, bo mu nie wolno otwierać drzwi poza przystankami. Niewidomy zwraca im uwagę to po mordzie dostaje (przy okazji to medal za odwagę - w kilku na ślepca! Łau, cóż za bohaterstwo!).
Zaprawdę powiadam wam, wyluzujta trochę, bo jeszcze sraczki dostanieta od tego napięcia. A i tak umrzeta i zostawita tę Niciarnianą, Wolsztyn, drzewka których nie można ruszyć bez pytania i inne arcyważne sprawy, a nikt poza waszym najbliższym otoczeniem nawet nie będzie wiedział, że istnieliśta. W skali globalnej to w ogóle was nie ma. Trochę dystansu!!!
A wracając do tematu, to nie chodzi o niesienie się kur, dawanie mleka przez krowy, a o zwykły komfort mieszkańców. Tam jest dość ciasno i wciskanie w to wszystko estakady jest pomysłem bzdurnym. Po pierwsze, gdybym tam mieszkał, za każdym razem wyglądając przez okno widziałbym tę cholerną konstrukcję (o zasłanianiu słońca i zmniejszeniu ilości światła docierającego do mieszkań na dolnych kondygnacjach w ostatnich klatkach nie wspomnę). Zapytaj mieszkańców Al. Rydza Śmigłego mieszkających przy nie potrzebnym już dzisiaj wiadukcie nad dawnym torem prowadzącym do bocznicy Scheiblera, co sądzą na ten temat.
Hałas też, jak sądzę, będzie dużo mniejszy (sądząc po twoim opisie na gg, wiesz jak głośni potrafią być w środku nocy motocykliści na ścigaczach. Skoro potrafią jeździć u mnie po osiedlowych uliczkach, pomimo progów zwalniających i mnóstwa samochodów zaparkowanych wszędzie gdzie się da, to równie dobrze mogą jeździć po estakadzie na Niciarnianej).
Jeśli tory nie mogły być przeprowadzone tak, jak pierwotnie planowano z powodu soczewki wodnej i musiano tunel kolejowy zacząć dopiero na wysokości ul. Konstytucyjnej, to oczywistym jest, że ulicę również musiano przeprojektować (śmiem twierdzić, że wcześniejsze wykrycie soczewki wodnej nie spowodowałoby jej zniknięcia, a więc pierwotne plany i tak musiałyby zostać poddane korekcie). I jestem przekonany, że istnienie tunelu nie przeszkadza w ogóle w utworzeniu w nim przystanku. Przecież to jest dopiero projektowane. Można zrobić przystanek dokładnie pod torami, miejsce się znajdzie nawet na windę dla niepełnosprawnych. To wszystko to tylko kwestia projektu. Natomiast jeśli projekt nie przewidzi możliwości łatwej przesiadki z pociągu na autobus / taksówkę / samochód i odwrotnie, to istotnie będzie to duże i karygodne niedopatrzenie. Znając praktykę, wcale nie zdziwiłbym się gdyby tak było.
#5 | AcidRain dnia 2014-07-08 14:16
Włodar bierz połowę albo zmień dealera....
#6 | wlodar dnia 2014-07-08 14:35
A wracając do tunelu / wiaduktu?
#7 | AcidRain dnia 2014-07-08 18:37
Napisałem już swoje zdanie. Uważam, że wiadukt byłby sensowniejszym i lepszym dla miasta rozwiązaniem. O przystanku w tunelu, ztcw można zapomnieć bo nie ma miejsca na żadne poszerzenia, choćby ze względu na wspomnianą soczewkę. Ergo przystanek MPK będzie przed/za wjazdem do tunelu co da w efekcie 250 - 300 metrów do przejścia. Ponadto oglądając pierwotne wizualizacje projektu wiaduktu skorelowane z położeniem bloków ma się nieodparte wrażenie, że uciążliwości związane z pojawieniem się wiaduktu przed oknami dotyczyłyby wąskiej grupy mieszkańców i ich akurat rozumiem. Mnie za moment tuż pod oknami zaczynają budować linię tramwajową i nikt się o zdanie nie pyta. Jest coś takiego jak dobro ogólne, jak również negatywne konsekwencje zamieszkiwania obszarów miejskich i sorry ale trzeba się liczyć z tym, że widoczek za oknem może się lekko zmienić. Nie rozumiem wywodu na temat mojego napięcia, którego nie posiadam, ot dopisałem swój punkt widzenia na tą akurat sprawę. Ale powiem to wyraźnie, yebiemieto i z mojej strony EOT.
#8 | Nemo dnia 2014-08-10 08:14
I ja jestem wręcz zadziwiony takim chamskim atakiem na moją skromna osobę,ale zwalam to na karb stresu związanego z wychowaniem dziecka, cóż trzeba było założyć gumkę.
Generalnie Pawciu miasto nasze w dupie mam a klub mnie interesuje jeszcze mniej, a czasami jeszcze daję się ponieść emocjom.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!