Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 5

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
50 km Wiedenki z nowymi torami
KolejTrwa rewitalizacja połączenia Koluszki – Częstochowa na linii kolejowej nr 1, czyli tzw. Wiedence. Ma pozwolić na skrócenie podróży pociągiem o pół godziny. Inwestor wyda na to pół miliarda złotych.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych obejmuje przebudowę 125 kilometrów torów i kilkudziesięciu rozjazdów. Podróżni skorzystają z 43 gruntownie odnowionych i wygodniejszych peronów. Wzrośnie również bezpieczeństwo na 21 przejazdach kolejowych, gdzie zostaną zainstalowane nowe urządzenia ostrzegające kierowców przed nadjeżdżającym pociągiem.
Do tej pory wykonawca wymienił tory na odcinku o długości 52 km. Wymienił również 35 rozjazdów i przebudował już 25 z 43 objętych projektem peronów. Nowe perony zostaną wyposażone w wiaty, nowe oświetlenie oraz pochylnie, które ułatwią dostęp osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz opiekunom z dziećmi w wózkach. Łatwiej będą miały również osoby niewidome. Dzięki specjalnej nawierzchni będą mogły rozpoznać, gdzie znajduje się krawędź peronu.
Najbardziej intensywne prace torowe koncentrują się teraz na stacji w Radomsku, na odcinku Rudniki – Częstochowa i w Gorzkowicach. W Piotrkowie Trybunalskim pasażerowie korzystają już z nowego poszerzonego peronu, który został również podwyższony i przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wszystkie remontowane perony są podwyższane co ułatwia pasażerom wsiadanie do pociągów.
Linia kolejowa Warszawa – Koluszki – Częstochowa - Katowice to jedno z najważniejszych połączeń w Polsce wykorzystywanych do prowadzenia regionalnego i dalekobieżnego ruchu pasażerskiego. Trasa jest również intensywnie wykorzystywana przez pociągi towarowe jadące z województwa śląskiego. Rewitalizacja jej kluczowego odcinka, między Koluszkami a Częstochową, jest jednym z najważniejszych zadań inwestycyjnych realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe..
Rewitalizacja, która zakończy się w 2015 roku, pozwoli na przywrócenie prędkości 120 km/h dla pociągów osobowych i do 100 km/h dla pociągów towarowych. Dziś w wielu miejscach pociągi muszą zwalniać nawet do 50 km/h, dlatego na pokonanie całego 125-km odcinka składy regionalne potrzebują około dwóch i pół godziny, a pociągi TLK około dwóch godzin. Po zakończeniu wszystkich prac przejazd z Koluszek do Częstochowy skróci się o 30 minut. Oznacza to również przyśpieszenie podróży ze stolicy, która nie będzie dłuższa niż około 2 godzin i 15 minut.
Koszt projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 1 na odcinku Koluszki – Częstochowa” wyniesie ponad 535 mln złotych netto, z czego ponad 416 mln złotych netto będzie pochodzić z dofinansowania Unii Europejskiej.

Źródło i fotogaleria: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!