Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 4

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        
Dwunasty sezon linii turystycznej
NewsW wakacyjne weekendy na podmiejską trasę 43 do Lutomierska wyjeżdża historyczny skład wagonów 5N + 5ND. To dwunasty rok istnienia wspólnej inicjatywy łódzkiego MPK i Klubu Miłośników Starych Tramwajów oraz trzecie z rzędu wakacje, w które zabytek obsługuje zwykły kurs, a nie specjalnie stworzoną dla niego linię.
W miniony weekend rozpoczął się kolejny sezon funkcjonowania Tramwajowej Linii Turystycznej – wspólnego przedsięwzięcia MPK-Łódź i największego łódzkiego stowarzyszenia hobbystów komunikacji – Klubu Miłośników Starych Tramwajów. Od kilku lat współorganizatorem jest także Zarząd Dróg i Transportu, dzięki czemu kursy zabytkowego taboru włączone są do systemu miejskiego transportu zbiorowego i obowiązują w nich standardowe bilety łódzkiej komunikacji miejskiej.
Od 2012 roku skład 5N + 5ND kursuje na jednej z niedzielnych brygad podmiejskiej linii 43 do Lutomierska. – Trasa ta uznawana jest za najbardziej malowniczą linię tramwajową w Polsce – przekonuje Jakub Tarka, prezes KMST. – W czasie przeszło godzinnej podróży zobaczyć można wiele zabytków Łodzi i regionu, wśród nich m.in. dom Towarzystwa Kredytowego Miejskiego przy ul. Pomorskiej, plac Wolności czy nitowany most tramwajowy na rzece Ner w Lutomiersku. Wszystkie atrakcje opisane są w ulotce, którą otrzymuje każdy pasażer – opowiada.

Zabytkowym tramwajem do zabytkowej zajezdni
Dodatkową atrakcją może być zwiedzanie położonej przy trasie zajezdni tramwajowej Brus wybudowanej na początku XX wieku do obsługi połączenia Łodzi z Konstantynowem Łódzkim i Lutomierskiem. W 2012 roku remiza przestała pełnić swoją pierwotną funkcję. Staraniem KMST tworzone jest w niej żywe muzeum komunikacji miejskiej gromadzące m.in. historyczny tabor.
Choć placówka wciąż jest w fazie organizacji, zebrane tam eksponaty robią wrażenie już dziś. Wśród nich znaleźć można np. wagony Herbrand oraz obsługujące do niedawna 43 GT6 i 803N, a także sporo starych autobusów. – Zajezdnię będzie można odwiedzić 26 i 27 lipca, 15 sierpnia oraz 21 września – mówi Jakub Tarka. Tramwajowa Linia Turystyczna kursować będzie natomiast we wszystkie niedziele i święta do 21 września.

„Enkami” jak zwykle na Zdrowie
Historia łódzkiej linii turystycznej nie zawsze związana była jednak z tramwajami podmiejskimi. Przez pierwszych dziewięć lat skład zabytkowych „enek” kursował na specjalnej linii oznaczonej cyfrą 0. Jej trasa była kilkukrotnie modyfikowana, głównie z uwagi na intensywne w ostatnim dziesięcioleciu prace remontowe, ale zawsze prowadziła do pętli Zdrowie znajdującej się w sercu dużego kompleksu wypoczynkowego. „Zerówką” można było więc pojechać na niedzielny spacer po rozległym parku na Zdrowiu, do zoo, ogrodu botanicznego czy lunaparku.
Obecna trasa 43 poniekąd wpisuje się w tę tradycję – choć kremowo-czerwony skład nie zjeżdża na położoną wśród parkowych drzew pętlę, historyczny tramwaj przejeżdża obok niej ulicą Konstantynowską. Ci, którzy nie zdecydują się na kilkugodzinną wycieczkę za miasto, mogą – jak dotychczas – dojechać do jednego z najpopularniejszych łódzkich miejsc niedzielnego odpoczynku.

Źródło: portal Transport publiczny
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!