Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 7

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
PKP Cargo: Wolsztyn nie zginie
Kolej– Parowozownia w Wolsztynie nie przechodzi do historii. PKP Cargo utrzymuje i będzie utrzymywać ten niezwykły obiekt. Liczymy, że najbliższe tygodnie pozwolą na zakomunikowanie porozumienia – zapewnia Mirosław Kuk, rzecznik spółki.
PKP Cargo zareagowało na nasz wtorkowy artykuł pt. „Wolsztyn przechodzi do historii?”, w którym zwróciliśmy uwagę, że wokół Wolsztyna zapanowała cisza i zarówno Cargo, jak i wielkopolski samorząd od wielu tygodni nie ujawniają, w jaki sposób placówka miałaby funkcjonować w kolejnych latach oraz czy istnieje szansa, że na wielkopolskie szlaki powrócą planowe pociągi parowe, które zawieszono z końcem marca (zastąpiły je autobusy szynowe).

„Zapewnić godną przyszłość temu niezwykłemu miejscu”
– W odpowiedzi na zaniepokojenie wywołane sytuacją „podejrzanej ciszy” spieszę wyjaśnić, że nadal trwają konsultacje w sprawie prace na rzecz powołania instytucji kultury na terenie Parowozowni Wolsztyn. Proces ten, rozpoczęty z inicjatywy PKP CARGO, nie został wstrzymany. Spółka, przedstawiając biznes-plan przedsięwzięcia i konkretne, także finansowe, propozycje kształtu takiej instytucji, zbiera aktualnie uwagi i sugestie od strony samorządowej. Odbywają się w tym celu regularne konsultacje z udziałem wszystkich zainteresowanych stron. Podczas tych konsultacji jest omawiany bardzo konkretny plan, poprzedzony licznymi analizami i badaniami rozwiązań tak krajowych jak i zagranicznych. Jego realizacja ma na celu zapewnienie przyszłości parowozowni w Wolsztynie: przyszłości godnej dla tego niezwykłego miejsca, zbudowanej na fundamencie instytucji kultury, nienastawionej na zysk, a na krzewienie idei kolejnictwa i promocji turystycznej tego regionu, z korzyścią dla lokalnych społeczności – mówi w rozmowie z „RK” Mirosław Kuk.
Rzecznik zapewnia, że „parowozownia nie przechodzi do historii”. – PKP Cargo utrzymuje i będzie utrzymywać ten niezwykły obiekt, aktywnie wspierając od strony koncepcyjnej i finansowej rozwój tego miejsca. Liczymy, że najbliższe tygodnie pozwolą na zakomunikowanie stosownego porozumienia w kwestii przyszłości Wolsztyna – dodaje Mirosław Kuk.

Wolsztyńscy hotelarze skarżą się na spadek liczby klientów
Wojciech Lis, radny powiatu wolsztyńskiego oraz redaktor nieoficjalnej strony internetowej wolsztyńskiej parowozowni, ma nadzieję, że nie są to zapowiedzi rzucane na wiatr. Lis zwraca też uwagę, iż zawieszenie regularnych kursów parowozów wpłynęło na znaczny spadek liczby turystów odwiedzających Wolsztyn.
– Praktycznie codziennie odbieram maile od miłośników kolei zza granicy, wyrażających zdziwienie, jak można wypuścić z rąk taką „perełkę” jaką jest ostatnia w Europie parowozownia czynna w ruchu regularnym. Cały czas pytają oni też, kiedy ruch może zostać wznowiony. Jestem również w kontakcie z właścicielami obiektów noclegowych na terenie powiatu wolsztyńskiego. Prawie wszyscy narzekają na gwałtowny spadek liczby klientów – mówi „RK” Wojciech Lis.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!