Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 7

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
Wycieczki "Koleją w Łódzkie" od 17 maja
KolejPopularna w ubiegłym roku akcja "Pociągiem w Łódzkie" doczekała się kontynuacji. Tym razem zaplanowano łącznie 14 wycieczek do parków krajobrazowych oraz miast takich, jak Sieradz, Piotrków Trybunalski czy Spała przez Tomaszów Mazowiecki. Nowością w porównaniu z poprzednim sezonem będzie wykorzystanie taboru Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, a także adresowane do mieszkańców peryferii województwa wycieczki m. in. do Łodzi.
- Zaczynamy 17 maja, podobnie jak w ubiegłym roku, od wycieczki do Łowicza - mówi marszałek województwa Witold Stępień. Na liście zwiedzanych obiektów znajdzie się m. in. odnowiona kolegiata, pałac w Nieborowie, park w Arkadii oraz Błonia Łowickie. Kolejne przejazdy będą organizowane mniej więcej co dwa tygodnie: 31 maja celem wyprawy będzie Piotrków Trybunalski, 15 czerwca - Sieradz (przejazd promocyjny połączony z inauguracją kursów ŁKA), a 21 czerwca - Spalski Park Krajobrazowy i Inowłódz (poprzez stację PKP Brzustów).
Na Włókniarzy wjazdu nie ma
NewsTuż za pętlą biegnie główna droga przelotowa miasta. Pomiędzy dwoma pasmami szosy – tor tramwajowy. Od pętli na łódzkich Kozinach dzieli go kilkanaście metrów. Przejazdu jednak nie ma i „siódemka” zawraca tuż przed ważnym ciągiem komunikacyjnym.
Tramwaj jedzie skrajem ulicy Srebrzyńskiej pomiędzy osiedlem niskich bloków a popularną hurtownią. Przed oczami biegnie aleja Włókniarzy – koszmar przebijających się przez Łódź kierowców i jedna z najszybszych tramwajowych arterii z całkowicie wydzielonym torowiskiem. Wagon dojeżdża do skrzyżowania obu ulic i... zawraca na pętli. Do odległego o kilkanaście metrów torowiska dojazdu nie ma.
MIR nie zwiększy dofinansowania Trasy W-Z
NewsNie ma dziś wolnych środków unijnych, które można by przeznaczyć na przebudowę łódzkiej Trasy W-Z - wynika z wypowiedzi rzecznika Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. To istotne, bo - odkąd dwa tygodnie temu przygotowany przez Urząd Miasta kosztorys dla drugiego etapu okazał się o 114 mln zł niższy od najtańszych złożonych w przetargu ofert - władze Łodzi przedstawiały ewentualne zwiększenie dofinansowania jako jedyną szansę na dokończenie inwestycji.
Łódź Niciarniana: Wiadukt, przejazd, a może tunel drogowy?
NewsNa liście rozważanych wariantów przecięcia linii kolejowej nr 17 z ul. Niciarnianą w Łodzi dość niespodziewanie pojawił się... tunel drogowy. Urząd Miasta i PKP PLK nie udzielają na razie żadnych informacji poza tym, że taka opcja w istocie jest rozważana.
Przypomnijmy: źródłem problemu ze skrzyżowaniem drogowo-kolejowym było zbyt późne (już w trakcie budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna) wykrycie podziemnych jezior w okolicach przystanku Łódź Niciarniana. Zrodziło to konieczność zmiany projektu: ponieważ na poprowadzenie torów w tzw. "szczelnej wannie" nie pozwolił czas ani środki finansowe, postanowiono obejść wody podziemne od góry, wypłycając torowisko. W rezultacie zmianie musiał ulec także kształt skrzyżowania z ul. Niciarnianą (pierwotnie właśnie przy tej ulicy miał zaczynać się tunel kolejowy, a jezdnia miała przechodzić nad torami bez wznoszenia się). Wody podziemne prawdopodobnie nie znajdują się pod samym skrzyżowaniem, lecz nieco na wschód od niego, na odcinku Łódź Niciarniana - Łódź Widzew.
W końcu remont torowiska na Warszawskiej
NewsW sobotę, 29 marca rozpocznie się długo oczekiwany remont końcowego odcinka torowiska linii 3. Niestety, prace obejmą jedynie jego część od Ronda Powstańców 1863 r. do wiaduktu linii kolejowej nr 16.
Tory wzdłuż ul. Warszawskiej od lat należały do najbardziej zaniedbanych fragmentów łódzkiej sieci tramwajowej. Wielu łodzian obawiało się, że Zarząd Dróg i Transportu czeka na śmierć techniczną torowiska, by wbrew woli mieszkańców zawiesić kursowanie tramwajów. "(...) linia tramwajowa na ul. Warszawskiej znajduje się w katastrofalnym stanie technicznym i jej żywotność to maksymalnie 2 lata. Zdaniem ZDiT decyzja o likwidacji linii co prawda nie zapadła, ale nie planuje się remontu tej trasy, co de facto likwidację oznacza" - alarmowała w grudniu 2012 r. Łódzka Inicjatywa na rzecz Przyjaznego Transportu. Urząd Miasta konsekwentnie takim pogłoskom zaprzeczał.
Trwa rewitalizacja linii na odcinku z Koluszek do Częstochowy
KolejPodróżni na rewitalizowanej trasie łączącej Koluszki z Częstochową mogą korzystać już z 8 odnowionych peronów. W sumie zaplanowano przebudowę 43 peronów. Wszystkie z nich będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, starszych czy rodziców z dziećmi w wózkach. Pojawią się na nich wiaty, gabloty na rozkłady, oświetlenie i inne elementy małej architektury.
Siedem przebudowanych peronów to niejedyne efekty dotychczas przeprowadzonych prac. PKP Polskie Linie Kolejowe wymieniły już tor na szlaku Radomsko – Widzów Teklinów, Kłomnice – Częstochowa oraz stacji Koluszki. Zakończono także wymianę sieci trakcyjnej między Rudnikami a Częstochową. Na siedmiu stacjach jest 28 nowych rozjazdów – Koluszki, Rokiciny, Baby, Radomsko, Widzów Teklinów, Rudniki, Wyczerpy. Rozpoczęły się kolejne prace na szlaku Baby – Piotrków Trybunalski oraz na stacji Piotrków Trybunalski, a także na drugim torze na odcinkach: Rudniki – Kłomnice, Gomunice – Gorzkowice, Widzów Teklinów – Radomsko.
Zaczyna powstawać strop tunelu Trasy W-Z
NewsNa odcinku Piotrkowska - Kościuszki rozpoczęła się konstrukcja stropu tunelu dla tranzytowego ruchu samochodowego. Będzie to jedyny odcinek, na którym zagłębiona jezdnia będzie biegła w pełnym tunelu.
Powstały już pierwsze oczepy, na których ułożono belki konstrukcyjne. Po zabetonowaniu utworzą one płytę stropową, której ukończenie jest przewidywane w połowie lipca. - Na otrzymanej w ten sposób płycie wybudujemy dworzec przesiadkowy między głównymi liniami tramwajowymi północ-południe i wschód-zachód. Jego wiata w stanie surowym powinna być gotowa pod koniec bieżącego roku - zapowiada Jakub Osiecki, kierownik robót z ramienia wykonawcy.
Kongres Kolejowy w Łodzi - porozumienie podpisane
NewsMarszałek województwa łódzkiego Witold Stępień, pierwszy wiceprezydent Łodzi Marek Cieślak, przewodniczący Railway Business Forum Henryk Klimkiewicz oraz Adrian Furgalski i Jakub Klimkiewicz z zarządu ZDG TOR podpisali dziś porozumienie o organizacji w Łodzi czwartej edycji dorocznego Kongresu Kolejowego. Kongres wraz z wydarzeniami towarzyszącymi potrwa od 8 do 10 października.
Organizatorem wydarzenia jest Forum Kolejowe – Railway Business Forum oraz Zespół Doradców Gospodarczych TOR jako organizator techniczny. Na mocy porozumienia, marszałek województwa łódzkiego oraz prezydent miasta Łodzi stali się gospodarzami – współorganizatorami Kongresu Kolejowego.
Pętla przy Północnej do remontu
NewsMiasto wyremontuje torowisko na krótkim odcinku ul. Północnej oraz przylegającą do niej pętlę. Ogłoszony właśnie przetarg na projekt i wykonanie robót zapewnia dalsze istnienie tramwajów w ciągu Ogrodowa – Północna, choć jeszcze kilka lat temu poważnie dyskutowano zamiar jego likwidacji.
Łódzki Zarząd Dróg i Transportu ogłosił przetarg na przebudowę torowiska na 300-metrowym odcinku ul. Północnej oraz na pętli tramwajowej u zbiegu Północnej i Kilińskiego. Choć pętla ta nie jest używana na co dzień, jest jednym z częściej używanych krańców eksploatowanych w razie wystąpienia utrudnień w ruchu. Umożliwia bowiem obsługę najważniejszego, śródmiejskiego odcinka głównej trasy Łodzi – Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.
Pracowity rok dla KMST
NewsUratowanie historycznych wagonów przed kasacją, przewiezienie ich do powstającego muzeum na Brusie oraz udział w opracowaniu społecznej koncepcji placówki - to najważniejsze ubiegłoroczne osiągnięcia łódzkiego Klubu Miłośników Starych Tramwajów.
- Pierwsza połowa roku stała pod znakiem ratowania najcenniejszych przedmiotów i części z likwidowanych spółek MKT i TP - relacjonuje prezes KMST Jakub Tarka. - Największym sukcesem było wykupienie zmodernizowanego tramwaju typu 803N nr 37 oraz wozu sieciowego nr 109 na bazie wagonu 5N z 1959 r. Było to możliwe dzięki zaangażowaniu członków Klubu oraz wsparciu łódzkiego producenta aparatury do wagonów, firmy Woltan - zaznacza. Oprócz tego, klub przyczynił się do zachowania wielu części zamiennych do wagonów produkcji chorzowskiego Konstalu (w magazynach zajezdni na Brusie znaleziono m. in. nieużywane, fabrycznie opakowane ramy okienne do 803N).
Łódź Fabryczna: Otwarcie o 7 miesięcy później
KolejProblemy z wodami podziemnymi przy ul. Niciarnianej doprowadziły do oficjalnego już przesunięcia terminu oddania dworca Łódź Fabryczna do użytku. W myśl podpisanego dziś aneksu do umowy, nowy termin to 30 września 2015 r.
Według wersji przedstawianej przez PKP PLK oraz budujące dworzec konsorcjum Torpol - Astaldi - PBDiM - Intercor, konieczność ominięcia "soczewki wodnej" spowodowała wypłycenie tunelu. Na przecięciu z ul. Niciarnianą tory będą biegły po powierzchni ziemi, a wlot tunelu przesunięto na zachód na wysokość ul. Konstytucyjnej. Dotychczas mówiono jednak tylko o wpływie tej decyzji na zmianę kształtu skrzyżowania z Niciarnianą. Dziś kolej oficjalnie poinformowała, że na skutek korekty projektu na wysokości ul. Kopcińskiego tunel będzie przechodził pomiędzy fundamentami filarów wiaduktu, zamiast - jak pierwotnie planowano - pod nimi. Rodzi to konieczność budowy tzw. szczudeł - tymczasowych fundamentów dla budowli na czas wybierania ziemi pod tunel kolejowy.
Łódź Fabryczna: W kwietniu wniosek PKP PLK o dotację
KolejMiliard sto tysięcy złotych to kwota dotacji z Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko", o jaką będzie starał się główny inwestor przebudowy dworca Łódź Fabryczna. Po ponownym przeliczeniu potoków pasażerskich PKP PLK postanowiła złożyć wniosek do Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
- Wniosek o dofinansowanie będzie składany do CUPT w kwietniu na ogólną kwotę 1,4 mld zł, z czego dofinansowanie ze środków UE wyniesie 1,1 mld zł - mówi cytowany przez łódzką "Gazetę Wyborczą" rzecznik zarządcy infrastruktury kolejowej Mirosław Siemieniec.
Modernizacja kolejnych 805Na
NewsW Zakładzie Techniki łódzkiego MPK trwają prace związane z modernizacją ośmiu wagonów 805Na. Każdy z nich otrzyma trzydrzwiowe pudło i aparaturę elektryczną produkcji łódzkiego Woltanu. Pierwszy z pojazdów za kilka dni będzie na etapie prac wykończeniowych, a za kilka tygodni powinien powrócić do ruchu liniowego.
Wagon tramwajowy przeznaczony do przebudowy jest po przyjeździe do ZT całkowicie demontowany. Ze starej konstrukcji pudła pozostaje wyłącznie belka grzbietowa. Następnie w ciągu ok. 3 tygodni pracownicy Zakładu budują szkielet nowego pudła o konstrukcji trzydrzwiowej. W kolejnych etapach są montowane plastikowe odlewy ściany przedniej i tylnej, wagon trafia do lakierni, a następnie podlega pracom wykończeniowym i montażowi końcowemu.
Łącznie w tym roku MPK planuje zmodernizować w ten sposób 24 wagony. Koszt przebudowy jednej sztuki to około 950 tysięcy złotych.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Pierwszy Flirt dla ŁKA gotowy
KolejPierwszy pociąg dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej już wkrótce opuści siedlecki zakład firmy Stadler Polska. Pojazd zostanie wysłany na testy dopuszczające do ruchu. Do końca kwietnia do Łodzi trafi sześć pociągów. 15 czerwca Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi pierwsze połączenie z Łodzi Kaliskiej do Sieradza.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna zamówiła u Stadlera 20 pociągów typu Flirt3. Składy oferują wiele udogodnień dla podróżnych, takich jak biletomaty, klimatyzacja, stojaki na rowery czy gniazdka elektryczne. Pojazdy będą rozwijać maksymalną prędkość 160 km/h i pomieszczą 254 pasażerów. – Wyróżniają je niskie koszty eksploatacji oraz zużycie energii, dzięki czemu są też przyjazne dla środowiska. Będą to pierwsze w Polsce pociągi seryjnie wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2 – informuje rzeczniczka ŁKA Marta Markowska.
– Pociągi produkowane dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej to pojazdy najnowszej generacji. Wyróżniają je zarówno komfort, wygoda, jak i bezpieczeństwo. Wprowadzamy na tory województwa łódzkiego zupełnie nową jakość podróżowania. Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie najnowocześniejszym przewoźnikiem regionalnym w Polsce – zapewnia Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.
Montaż pierwszego pojazdu dla „Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” właśnie się zakończył. Obecnie przechodzi on testy wewnątrzzakładowe, po których zostanie wysłany na testy dopuszczające do ruchu, prowadzone pod nadzorem certyfikowanej jednostki badawczej.

Tutaj można zobaczyć kilka zdjęć jednostki.
Źródło: portal Rynek kolejowy
Po województwie... busem
NewsKolej w regionie łódzkim ma bardzo silnego konkurenta – komunikację drogową. Regularny transport busami i autobusami realizowany jest tam, gdzie kolej dawno straciła swą pozycję i ciągle nie udało się jej odbudować, ale i tam, gdzie jeszcze kilka lat temu jeździło się wyłącznie pociągiem. Przed powstającą ŁKA stoi więc trudne zadanie zaoferowania atrakcyjniejszej usługi.
Jeden z najważniejszych punktów komunikacji podmiejskiej i regionalnej w Łodzi wygląda niepozornie: to dwa słupki z czerwonego ceownika z przymocowanymi kasetami gromadzącymi ledwo mieszczące się w ramkach pokreślone rozkłady jazdy. W małej zatoczce ciasno parkują kilkunasto-, dwudziestokilkumiejscowe busy. Na końcu wąskiej śródmiejskiej ulicy Traugutta przystają i mali przewoźnicy prywatni, i dopiero prywatyzowany PKS Kutno.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!