Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 6

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 82
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Tragedia na budowie dworca Fabrycznego
KolejŚmiertelny wypadek przy budowie tunelu średnicowego nowego dworca Łódź Fabryczna (...) miał miejsce w poniedziałek rano. Betonowy fragment oderwał się od konstrukcji i spadł na przebywającego w jej pobliżu pracownika.
Kawałek stropu budowanego tunelu średnicowego prowadzącego do dworca Łódź Fabryczna, spadł na ok. 40-letniego robotnika w poniedziałek, przed g. 10. Zdarzenie miało miejsce na wysokości ul. Konstytucyjnej, praktycznie przy samym wlocie do tunelu.
- Ok. 2-3 m kw. tzw. suchego betonu spadło na głowę pracownika - mowi st. kpt. Adam Antczak, rzecznik łódzkiej straży pożarnej. - Suchy beton był skuwany przez pracujące w tunelu maszyny. Pracownik znalazł się w zasięgu pracy tych maszyn, mimo że nie powinno go tam być.
Jako pierwsi na miejsce przybyli strażacy i pogotowie. Zespół ratownictwa medycznego próbował reanimować ofiarę wypadku. Niestety, mężczyzny nie udało się uratować.
Sprowadzone na budowę psy ratownicze, nie znalazły innych osób przysypanych przez oderwany strop. Na miejscu tragedii pracowało siedem zastępów straży pożarnej.


Źródło: portal dzienniklodzki.pl
Jest umowa na ERTMS/ETCS poziom 2 na linii Warszawa-Łódź
KolejKonsorcjum firm Thales, Strabag oraz Feroco podpisało z PKP Polskie Linie Kolejowe umowę dotyczącą wdrożenia systemu ERTMS/ETCS poziom 2/GSM-R na odcinku Warszawa Zachodnia-Koluszki i Koluszki-Łódź Widzew oraz zaprojektowania i wykonania Lokalnego Centrum Sterowania Skierniewice.
– Podpisana dziś umowa po raz kolejny potwierdza, że Thales jest godnym zaufania partnerem dla PKP PLK SA, a także ugruntowuje naszą pozycję lidera na polskim i światowym rynku kolejowym w branży systemów sterowania ruchem kolejowym – powiedział Paweł Przyżycki, dyrektor handlowy w Thales Polska.
Albo wiadukt Niciarnianej, albo Konstytucyjna
NewsAlternatywą dla budowy wiaduktu nad torami linii kolejowej nr 17 w ciągu ul. Niciarnianej może być jedynie realizacja fragmentu Trasy Konstytucyjnej. Wszystko jednak wskazuje na to, że właśnie wiadukt będzie ostatecznie wybraną opcją. Władze Łodzi przedstawiły zapowiadane warianty przejazdu przez tory na Starym Widzewie.
Przedmiotem wstępnej analizy było pięć wariantów. Dwa z nich - pozostawienie obecnych skrzyżowań w jednym poziomie oraz budowa wiaduktu w ciągu ul. Widzewskiej - zostały odrzucone z powodu niespełniania stawianych inwestycji celów. Wariant z przejazdami strzeżonymi miałby prowadzić do powstawania korków oraz generować duże koszty eksploatacyjne. Natomiast wiadukt Widzewskiej byłby trudny do realizacji z powodu różnic wysokościowych, wymagałby przebudowy skrzyżowania z al. Piłsudskiego, a ponadto nie zapewniałby na północy połączenia z jakąkolwiek drogą o odpowiedniej przepustowości.
Na wieczną służbę odszedł kolejny przyjaciel
NewsZ największą przykrością zawiadamiamy iż na wieczną służbę odszedł pan Roman Jaszczyszyn, jeden z najbardziej przychylnych "mikolom" dyspozytorów. Każdy z nas mógł liczyć na wyczerpujące informacje o ruchu pociągów w obrębie węzła chojnickiego. Nie wszyscy wiedzą, że pan Roman był również maszynistą. Wielu z nas znało go osobiście albo chociaż spotkało na szlaku. Niech w krainach niebieskich dalej zawiaduje żelaznymi szlakami i wysyła kolejne lokomotywy do różnych zadań oraz sam prowadzi piękne pociągi.
Pogrzeb odbędzie się 12.02.2014 (środa) o godzinie 13-ej w Czersku.
Łódź Fabryczna: początek prac przy konstrukcji budynku dworca
KolejZ 250 słupów, które będą podtrzymywały strop na poziomie 0, zostały ukończone pierwsze trzy. - To początek prac przy konstrukcji budynku dworca kolejowego na poziomie -8 - informuje rzecznik prasowy wykonawcy dworca Łódź Fabryczna Katarzyna Rumowska.
Filary są wykonywane metodą tradycyjną w oparciu o stalowe zbrojenie. Dwie i pół setki słupów o zróżnicowanej wysokości i profilu będzie wykonywanych metodą tradycyjną (zbrojenie, deskowanie i betonowanie). Żelbetowe słupy to pierwszy element konstrukcji pomieszczenia na poziomie -8, na którym znajdzie się m. in. hall kasowy, podziemny dworzec autobusowy i parkingi.
Równocześnie z wykonywaniem tych robót pracownicy wykonawcy wydobywają ziemię spod stropu. - Prace podstropowe odbywają się zarówno w obszarze budowy budynku dworca kolejowego, jak i w okolicy ul. Niciarnianej - informuje K. Rumowska. Wydobywanie ziemi z komór tunelu rozpoczęło się wcześniej, niż w miejscu przyszłej hali peronowej: w drugim przypadku wykonawca musiał czekać na otrzymanie oficjalnego potwierdzenia decyzji o uprawomocnieniu pozwolenia na budowę. Jednoczesne wykonywanie robót pod i nad stropem ma przyspieszyć postęp prac na budowie.
Ponadto rozpoczęły się przygotowania do wykonania zachodniej głowicy dworca, mającej stanowić punkt wyjścia dla tunelu średnicowego. Skrzyżowanie Kilińskiego - Traugutta, pod którym ma znaleźć się konstrukcja, zostało zamknięte. Trwają przygotowania do rozbiórki kolidującego z nią przejścia podziemnego.

Źródło: portal Rynek kolejowy
PKP PLK gotowa na brak dotacji unijnej dla Łodzi Fabrycznej
KolejCzy warta 1,76 mld zł budowa dworca Łódź Fabryczna otrzyma miliard dofinansowania z funduszy europejskich, czy zostanie w całości sfinansowana ze środków krajowych? W obu przypadkach polska kolej niczego nie straci – twierdzi w imieniu zarządcy infrastruktury Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK.
Roman Czubiński, Rynek Kolejowy: Czy złożenie przez PKP PLK wniosku o dofinansowanie budowy dworca Łódź Fabryczna z funduszy europejskich jest pewne?
Maciej Dutkiewicz, PKP PLK: – Nie rezygnujemy z możliwości finansowania budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna z funduszy POIiŚ. Obecnie inwestycja ma zapewnione stabilne finansowanie krajowe.
Niesprawne wagony PKP IC na trasie Warszawa - Łódź
KolejUrząd Transportu Kolejowego przeprowadził kontrole pociągów PKP Intercity kursujących na trasie Warszawa - Łódź - Warszawa. Urząd stwierdził wiele nieprawidłowości i nakazał wyłączyć kilkanaście wagonów z eksploatacji. Przewoźnik natychmiast wycofał niesprawne wagony.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przeprowadził w dniach 29 stycznia – 3 lutego 2014 roku kontrole pociągów PKP Intercity kursujących na trasie Warszawa - Łódź - Warszawa. Łącznie kontroli poddano kilkadziesiąt pociągów, ze szczególnym uwzględnieniem kursujących w godzinach szczytu. Skontrolowano między innymi pociągi: „Jagna”, „ Wokulski”, „Boryna”, „Tuwim”, „Telimena”, „Chochoł”, „Rzecki” oraz „Włókniarz”. W wyniku działań kontrolnych Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał decyzje administracyjne, wyłączające z eksploatacji oraz ograniczające eksploatację pojazdów kolejowych przewoźnika.
Do najczęściej ujawnianych nieprawidłowości w zakresie prawidłowego poziomu utrzymania pojazdów kolejowych przez PKP Intercity należały: uszkodzenia systemu ogrzewania i oświetlenia, niesprawność drzwi wagonowych oraz niesprawność blokad, uszkodzenia zamknięć szaf niskiego napięcia, uszkodzenia drzwi międzywagonowych oraz przedziałowych, uszkodzenia uszczelek powodujące nawiewanie śniegu do wnętrz wagonów i przejść międzywagonowych, brak gaśnic oraz brak wody w wagonach.
PKP Intercity poinformowało, że kilkanaście wagonów, w których wykryto usterki zostało natychmiast wymienionych na inne. Skierowano je do naprawy. – Poza wymianą wagonów, PKP Intercity zapewniło całodobowe podgrzewanie składów na stacjach postojowych, zatrudniając dodatkowy personel. Wprowadzono także dodatkowe zmiany nocne w warsztatach naprawczych oraz wzmocniono obsadę odpowiedzialną za właściwe przygotowanie toalet – zapewnia przewoźnik.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Flirt dla ŁKA - detale
KolejDo końca kwietnia do Łodzi trafi sześć pociągów Flirt, które powstają w zakładzie firmy Stadler w Siedlcach. Pierwszy pociąg już za kilka dni czekają testy, a pierwsze połączenie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zostanie uruchomione w połowie czerwca. Prezentujemy zdjęcia pierwszego składu, który w najbliższych dniach będzie testowany na sieci kolejowej.
Pociągi, które Stadler dostarczy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, są zbudowane na bazie lekkiej, nowoczesnej konstrukcji ze stopów aluminium i są bardzo dobrze wyciszone. Każdy dwuczłonowy skład będzie miał 45,7 m długości i będzie ważył ok. 90 ton. W każdym pojeździe znajdzie się 120 miejsc siedzących, ale skład będzie w stanie pomieścić 254 pasażerów. Pociągi będą klimatyzowane, z systemem monitoringu i informacji pasażerskiej. Warto przypomnieć, że będą to pierwsze w Polsce pociągi seryjnie wyposażone w system ETCS poziomu 2.
Pierwszych sześć pociągów Flirt znajdzie się na łódzkich torach już w kwietniu. Kolejnych 10 pojazdów producent dostarczy pod koniec października 2014 roku, a ostatnie cztery składy mają być gotowe do końca lutego 2015 roku.
Wartość zamówienia, łącznie z 15-letnim utrzymaniem składów, to ponad 510 mln zł brutto.
Fotorelację można znaleźć tutaj.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Łódzki marszałek przeciwny budowie linii Jaktorów - Łowicz
KolejRząd niespodziewanie zapisał w dokumentach plan budowy nowej linii kolejowej z Jaktorowa do Łowicza. Marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień uważa, że bardziej zasadne byłoba budowa pierwszego odcinka linii Kolei Dużych Prędkości "Ygrek".
Stanowisko Marszałka dotyczy Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. - to on jest podstawą wyboru projektów do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. W ostatniej wersji dokumentu (z 9 grudnia 2013 r.) pojawił się projekt "Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa - Kutno, etap II: Budowa nowej linii kolejowej łączącej Jaktorów (linia nr 4) z linią nr 3, segregującej ruch pociągów na trasach wylotowych z Warszawy w kierunku zachodnim".
Marszałek Witold Stępień jest przeciwny temu projektowi, wskazując rozwiązanie alternatywne - jak mówi, bardziej perspektywiczne. Konsultacje dokumentu potrwają do 5 lutego, stanowisko marszałka zostało złożone w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.
ŁKA: Będzie remont kolejnej trasy
KolejPlany inwestycyjne PKP PLK przewidują modernizację kolejnej trasy, której obsługę obejmie Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Czwartą – po odcinkach do Koluszek, Łowicza i z Widzewa do Zgierza – linią będzie ciąg Łódź – Zduńska Wola – Sieradz, który od połowy tego roku obsłuży Łódzka Kolej Aglomeracyjna.
W grudniu PLK ogłosiły swoje plany remontowe w kontekście rozpoczętej właśnie nowej perspektywy budżetowej Unii Europejskiej. Spośród kilkudziesięciu linii, na których zarządca infrastruktury chce prowadzić roboty przy finansowym wsparciu z funduszy UE, na szesnastu rozpoczynają się prace projektowe. Są to m.in. odcinki Kutno – Toruń, Skawina – Zakopane czy Łódź – Ostrów Wielkopolski. Spółka jest w trakcie przygotowania przetargów na opracowanie dla tych inwestycji studiów wykonalności.
Łódź Fabryczna - postępy prac
KolejPrawdopodobnie dziś na dworcu Łódź Fabryczna rozpoczną się prace przy budowie podziemnej hali peronowej oraz budynku nadziemnego. - Czekamy na oficjalne potwierdzenie uprawomocnienia budowy hali peronowej i nadziemnej części dworca. Z tego, co mi wiadomo - mamy otrzymać je w piątek. Natychmiast po jego otrzymaniu planujemy przystąpić do pracy - mówi dyrektor kontraktu z ramienia wykonawcy Marcin Zaremba.
Na razie trwają testy odwodnienia, które mają potwierdzić założenia projektowe. - System odprowadzania wody będzie składał się z szeregu pomp i studni o różnej głębokości - mówi kierownik budowy Aziz Huseynov. - Po wykonaniu płyty dennej dworca zostanie uzyskana pełna szczelność obiektu. Oczywiście poziom wód gruntowych stopniowo powróci do poprzedniego stanu, ale nie wiąże się z tym żadne ryzyko. Ciężar całej konstrukcji został dokładnie przeliczony. Technologia ścian szczelinowych jest stosowana na całym świecie, a jej bezpieczeństwo zostało potwierdzone - przekonuje kierownik. Woda trafi do systemu kanalizacyjnego, a stamtąd do rzeki Jasień.
Stan przygotowań do uruchomienia ŁKA
KolejW połowie czerwca rozpoczną kursowanie pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jak mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” rzeczniczka spółki Marta Markowska, przygotowania do rozpoczęcia przewozów przebiegają bez zakłóceń.
ŁKA rozpocznie obsługę pasażerów 15 czerwca 2014 r. Tego dnia pociągi ŁKA pojawią się na trasie Łódź Kaliska – Sieradz pociągi ŁKA pojawią się 15 czerwca 2014 r. 16 października 2014 r. ŁKA rozpocznie realizację przewozów na linii Łódź Widzew – Zgierz, a 1 listopada 2014 r. pociągi tego przewoźnika wyruszą na trasy Łódź Kaliska – Łowicz Główny i Łódź Kaliska – Łódź Widzew. Na czerwiec 2015 r. zaplanowano rozpoczęcie przewozów z Łodzi do Koluszek oraz Kutna.
Łódź Fabryczna: Budowa tunelu, testy odwodnienia
KolejWykonawca budowy dworca Łódź Fabryczna wykorzystuje łagodną zimę. Główny wysiłek budowniczych skupia się obecnie na budowie tunelu w kierunku stacji Łódź Widzew. Trwają także próby systemu odwadniającego teren budowy, niezbędnego podczas prac podstropowych.
Rozpoczęta w listopadzie budowa tunelu (pozwolenie wydano pod koniec października) powinna zakończyć się znacznie przed 28 lutego 2015 r. (zakładany termin oddania dworca do użytku), tak aby obiekt zdążył przejść odbiór techniczny i uzyskać niezbędne pozwolenia. Długość dwukomorowego tunelu ma wynosić 1074 m, szerokość - ok. 30 m. Na razie - jak podaje "Dziennik Łódzki" - zaawansowanie prac nad płytą stropową to ok. 13%, a przy ścianach szczelinowych - aż 80%. Wylot tunelu znajdzie się nieco na zachód od ul. Niciarnianej.
Gdy uprawomocni się także wydane ostatniego dnia starego roku kompleksowe pozwolenie na budowę, zacznie powstawać także część podziemna z halą peronową i nadziemna z budynkiem dworca oraz infrastrukturą towarzyszącą. Na tym etapie niezbędne będzie odprowadzenie z placu budowy nadmiaru wód podziemnych, które trafią do rzeki Jasień. W odpowiedzi na obawy niektórych mieszkańców i radnych, eksperci na łamach "Rynku Kolejowego" określili operację jako bezpieczną.
Wkrótce wykonawca zamknie także ul. Kilińskiego na odcinku od Narutowicza do Tuwima i przystąpi do wyburzania przejścia podziemnego pod skrzyżowaniem Kilińskiego - Traugutta, tworząc miejsce na mającą powstać wraz z dworcem głowicę zachodnią.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Odszedł Andrzej Sadłowski
Dzisiaj po ciężkiej chorobie odszedł nasz długoletni przyjaciel Andrzej Sadłowski.

---- CZEŚĆ JEGO PAMIĘCI ----
Łódź Fabryczna: Wodny problem? Eksperci: bez obaw
KolejZbliża się moment rozpoczęcia prac pod stropem dworca Łódź Fabryczna. W trakcie tego etapu inwestycji wykonawca będzie musiał odprowadzać z wykopu wody podziemne. W łódzkich mediach pojawiły się obawy co do bezpieczeństwa tej operacji. Zdaniem hydrologów, nie ma jednak powodów do niepokoju.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

19-09-2018 15:33
Melduję się! Grin

10-09-2018 09:57
Ze względu na malusi błąd w kalendarzu sugeruję przesunąć termin "wigilii" na 28.09. Poprzedni termin to czas zabawy we spólnym gronie w Braniewie Grin

06-09-2018 20:00
Dupy nie urywa... ale cierpliwości... nie od razu łkmk zbudowano... narazie to kurz zdmuchujemy. Przenieśmy rozmowę nieco głębiej a ja czekam na potwierdzenie terminu wigilii Smile

06-09-2018 19:48
Raczej stypa, rzeczywiście strona działa, ale jest martwa podobnie jak klub.

06-09-2018 14:05
Proponuję spotkanie "wigilijne" 5.10.2018 r. Co Wy na to ? Grin

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!