Nawigacja
Ostatnie Obrazy
Najnowsze video
TEM2-294 w akcji
ST44-1113+SM42-693...
ST44-172, Nurzec
ST44-1109 Sycze
Targi Hobby Pozna...
M62M-014
Euronaft
SU46-041
ST44-2046
ST44-2026+ST44-2050
Ostatnie artykuły
Salon Hobby 2015 czy...
Rogowskie Impresje
Pobiedziska i Trybun...
Żnin 2015
Kolejna solówka
Aktualnie online
Gości online: 1

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 96
Najnowszy użytkownik: Acid_Rain
Ostatnie komentarze
I z tym się liczyli...
No i gorączka opad...
Niestety to cena za ...
WTF.
Relacja + zdjęcia i...
Oby to nie był jedn...
Zadziwiająco szybko...
Torowisko Roco.
Byłem, bardzo fajne...
Taka sytuacja... B)
Kalendarz
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Łódzkie tramwaje podmiejskie mają sens jako element całości
NewsJaka przyszłość czeka łódzkie tramwaje podmiejskie? – Niestety padają one ofiarą braku rozwiązań systemowych. Powinny stać się częścią projektu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – komentuje Leszek Ruta, szef stowarzyszenia Transport Publiczny i były dyrektor ZTM Warszawa.
Tramwaje podmiejskie są zdecydowanie sporą szansą na rozwiązanie problemów komunikacyjnych mieszkańców łódzkiej aglomeracji, zmniejszenie liczby samochodów wjeżdżających do Łodzi, mniejsze korki i „zdrowsze powietrze”. Leży to również w interesie miasta Łodzi, a nie tylko podłódzkich gmin. Wydzielone torowiska na większości tras to olbrzymia zaleta – umożliwia to przyspieszenie procedur ws. prowadzenia inwestycji oraz pozyskania środków unijnych z centralnych funduszy (POIŚ), czyli dodatkowej puli środków dla województwa łódzkiego, z poza Regionalnego Programu Operacyjnego, będącego w gestii Marszałka. Na przykładzie warszawskiej inwestycji tramwajowej na Tarchomin, która ugrzęzła w procedurach pozyskania terenu na nową linię, widać jak ważnym atutem jest istniejąca infrastruktura łódzkiego tramwaju podmiejskiego.
Wiosną powrót ED59
KolejPo ponad dwuletnim postoju prototypowy elektryczny zespół trakcyjny ED59 ma powrócić do służby. Właściciel pojazdu, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, zlecił producentowi - bydgoskiej Pesie - wykonanie naprawy okresowej trzeciego stopnia.
- Przewidujemy czas naprawy w granicach 3-4 miesięcy. Po tym czasie ED59 wyjedzie na linię - mówi Teresa Woźniak z Departamentu Infrastruktury UMWŁ. Pojazd został odstawiony jesienią 2011 r., o jego rychłym powrocie spekulowano już kilkakrotnie (ostatni raz wiosną bieżącego roku). Powodem tak długiego unieruchomienia były - jak twierdzi przedstawicielka UMWŁ - między innymi problemy z oszacowaniem kosztów naprawy.
Tomaszów-Opoczno: Nowy tabor, gorsza siatka połączeń
KolejTylko dwie pary pociągów, ale za to nowy tabor, a w perspektywie być może wydłużona w weekendy relacja do Łodzi - to ostateczny kształt połączenia Tomaszów Mazowiecki - Opoczno w nowym rozkładzie jazdy.
Według rozkładu zatwierdzonego przez PKP PLK godziny odjazdów z Opoczna to 5.57 i 16.57, z Koluszek - 10.20 i 20.13. Czas jazdy w obu przypadkach ma wynieść godzinę. Zmiana na plus w porównaniu z projektem, o którym pisaliśmy w listopadzie, to skomunikowanie porannego kursu z pociągiem do Łodzi. W przypadku wieczornego połączenia Opoczno-Koluszki na przesiadkę trzeba czekać w Koluszkach godzinę, a pół godziny w relacji powrotnej.
Kolejne ograniczenia prędkości na trasie tramwaju linii nr 46
NewsWedług łódzkiego Stowarzyszenia na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej na trasie tramwaju "46" między Zgierzem a Ozorkowem ustanowiono liczne ograniczenia prędkości. - Zauważyliśmy je 16 listopada 2013. Na odcinkach od okolic lasu/tartaku w Ozorkowie do Aleksandrii wynoszą 10 km/h, od Słowika do Emilii - 10 km/h oraz od Emilii do Lućmierza - 20 km/h – informują członkowie stowarzyszenia.
Tramwaj podmiejski: Relikt czy transport przyszłości?
NewsŁódź to jedyne w kraju miasto z siecią tramwajowych linii podmiejskich. Wybiegające za miasto trasy są w coraz gorszym stanie technicznym, co powoduje wydłużanie czasu jazdy. Czy doczekają się remontu, który pozwoliłby im przetrwać?
Tramwaje podmiejskie to jeden z symboli regionu łódzkiego. Są istotnym elementem tożsamości podłódzkich miejscowości – wystarczy wspomnieć, że numery międzymiastowych tras stały się również tytułami dwóch lokalnych czasopism: konstantynowskiego „43bis” i aleksandrowskiego „40 i cztery”. Ten ostatni przeżył – już o ponad dwie dekady – linię 44. Bez pilnych inwestycji w infrastrukturę pozostałe odniesienia kulturowe również nabiorą charakteru wyłącznie upamiętniania przeszłości.
Flirty dla Łodzi powstają w Siedlcach
KolejDwadzieścia pociągów Flirt do końca lutego 2015 roku znajdzie się na łódzkich torach. W tej chwili w siedleckim zakładzie firmy Stadler trwają zaawansowane prace przy realizacji kontraktu. Pierwsze pociągi będą gotowe w kwietniu przyszłego roku.
- Obecnie w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach na różnych etapach produkcji są cztery pojazdy Flirt dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jest to w sumie osiem wagonów - tłumaczy Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska i dyrektor handlowy w grupie Stadler Rail. - Na pojeździe numer 1, którego produkcja jest najbardziej zaawansowana, zakończono prace związane z instalacją systemu pneumatycznego, kończy się także montaż elektryczny oraz zabudowa wnętrza pojazdu. Przymocowane zostały również kabiny maszynisty na obu krańcach pociągu, w których obecnie instalowane są poszczególne elementy i podzespoły. Pojazd jest przygotowywany do zestawienia, czyli umieszczenia na wózkach i uruchomienia. Kontynuowane są także wewnątrzzakładowe testy pojazdu - dodaje Skalski.
Modernizacja odcinka Łódź Żabieniec - Zgierz
KolejPKP Polskie Linie kolejowe podpisały umowę na remont torów na stacji Łódź Żabieniec oraz przebudowę przejazdu kolejowego na trasie do Zgierza. Na modernizowanym odcinku pociągi pasażerskie przyspieszą do 90 km/h. Podróży z Łodzi do Łowicza i Kutna będzie krótsza.
To kolejny etap prac pozwalających skrócić czas przejazdu na trasie Łódź Kaliska – Zgierz.
W Łodzi powstanie baza utrzymaniowa Stadlera dla IC?
KolejPo podpisaniu umowy z PKP Intercity na dostawę 20 Flirtów przez konsorcjum Stadlera i Newagu jedną z ważniejszych kwestii do ustalenia jest lokalizacja bazy utrzymaniowej. Najkorzystniejszą lokalizację z wielu względów ma Łódź, gdzie już powstaje baza dla innych Flirtów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
W połowie listopada w fabryce Newagu w Nowym Sączu podpisana została umowa na dostawę 20 ośmioczłonowych pociągów wraz z piętnastoletnim utrzymaniem. PKP Intercity zapłaci za to konsorcjum Stadlera i Newagu 1,6 mld złotych. Będą to najnowsze pociągi Flirt 3.
Pociągów z Łodzi do Kutna będzie o połowę mniej
KolejOd połowy grudnia br., wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy, znacznemu ograniczeniu ulegnie liczba pociągów na trasie Łódź-Kutno.
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zdecydował się pozostawić na tej trasie jedynie 4 pary pociągów dziennie, w sytuacji gdy obecnie kursuje tam 9 par (w obu przypadkach jest to liczba pociągów kursujących w dni robocze). Jeszcze w połowie listopada, w rozkładzie opublikowanym przez PKP PLK obowiązującym od grudnia 2013 r. do marca 2014 r. awizowana była taka sama liczba pociągów jak obecnie, jednak przed kilkoma dniami rozkład został poprawiony i obecnie uwzględnia już tylko 4 pary pociągów Przewozów Regionalnych na trasie Łódź-Kutno.
Będzie 45 nowych tramwajów?
NewsMiasto ogłosiło listę projektów transportowych, które chce zrealizować z wykorzystaniem środków unijnych w ciągu kolejnych siedmiu lat. Jednym z nich jest zakup 45 fabrycznie nowych wagonów tramwajowych. Skala zakupów ma być duża, ale wciąż za mała w porównaniu z potrzebami miejskiego przewoźnika.
Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska zaprezentowała plany łódzkiego urzędu miasta dotyczące realizacji inwestycji z udziałem finansowym UE. Dokument o szumnej nazwie „Kontrakt dla Łodzi” zawiera listę 23 zadań o łącznej wartości ok. 3,85 mld zł. Niemal połowa tych środków, aż 1,5 mld zł, przeznaczona ma być na działania związane z transportem. Komunikacja zbiorowa może też zyskać na realizacji projektów rewitalizacji ulic, które weszły w skład innego bloku zadań.
Problem z wiaduktem na Niciarnianej
KolejWraz z linią Łódź Fabryczna - Łódź Widzew ma powstać wiadukt w ciągu ul. Niciarnianej nad torami kolejowymi. Mieszkańcy pobliskiego osiedla obawiają się negatywnego wpływu budowli na warunki swojego życia i wartość mieszkań. Od kilku dni temat wiaduktu jest żywo dyskutowany i często przywoływany w kontekście projektu dworcowego.
Słabe wyniki Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego
NewsPo dwóch miesiącach (Łódzki Zakład Przewozów Regionalnych dysponuje danymi za wrzesień i październik) od wprowadzenia Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego zainteresowanie pasażerów nową ofertą jest niewielkie. Bilet miesięczny uprawniający do przejazdów pociągami PR w wybranej strefie oraz pojazdami MPK Łódź kupiło zaledwie kilkadziesiąt osób.
- We wrześniu sprzedano ok. 40 biletów, w październiku był to wzrost o 100% - mówi Iwona Jendrychowska, naczelnik Działu Marketingu ŁZPR. Podanie dokładniejszych danych nie jest możliwe z powodu tajemnicy handlowej.
Jest dofinansowanie dla węzła przy Fabrycznym
NewsWładze Łodzi podpisały umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie budowy węzła multimodalnego przy dworcu Łódź Fabryczna z Europejskiego Funduszu Spójności. Kwota dofinansowania to 251,9 mln zł, czyli ponad połowa wartości miejskiej części inwestycji (460 mln).
Podpisany w piątek dokument dotyczy części projektu dworcowego, za którą odpowiada miasto Łódź. Jej zakres to budowa centrum przesiadkowego (podziemny dworzec autobusowy i parkingi na ok. 1000 miejsc, sieć dróg dojazdowych i linii tramwajowych oraz infrastruktura rowerowa). W ramach inwestycji zostaną wybudowane nowe (Nowowęglowa, Nowoskłądowa i Nowotargowa) oraz przebudowane istniejące ulice (Kilińskiego, Składowa, POW i Narutowicza - na tej ostatniej część prac została już wykonana).
Łódź Fabryczna: Niedługo początek prac pod stropem
KolejOdprowadzenie wód gruntowych i uzyskiwanie kolejnych pozwoleń - to najważniejsze dziś wyzwania dla budowniczych dworca Łódź Fabryczna. Dołącza się do nich obawa przed protestami. Wykonawca wciąż jednak deklaruje dotrzymanie terminu. A kwestia dofinansowania węzła multimodalnego z funduszy europejskich może zostać rozstrzygnięta jeszcze w tym miesiącu.
Nie zdążą z przejazdami przed startem ŁKA
KolejProjekt przejazdowy dla odcinka Łódź Kaliska - Sieradz linii nr 14 będzie realizowany już po uruchomieniu pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, których kursowanie miał przyspieszyć. Zanim nastąpi zapowiadane skrócenie czasu przejazdu o 10 minut, należy spodziewać się jego przejściowego wydłużenia z powodu robót na torach.
W ubiegłym miesiącu marszałek Witold Stępień wyrażał przekonanie, że PKP PLK zakończy prace związane z podnoszeniem kategorii przejazdów (montaż półrogatek i samoczynnej sygnalizacji) przed planowaną na 15 czerwca inauguracją ŁKA. Tymczasem dostępny na stronie internetowej zarządcy infrastruktury harmonogram podaje jako czas ich wykonania wrzesień i październik. Na każdym z 9 przejazdów modernizowanych w ramach POIiS 7.1-59 roboty mają trwać po 4 dni.
Marszałek województwa robi dziś wrażenie zaskoczonego. - Kilka miesięcy temu umawialiśmy się z PKP PLK na zakończenie projektu w pierwszym półroczu 2014 r. - mówi W. Stępień. - Jeśli okaże się, że będzie przesunięcie - a nie można takiej sytuacji wykluczyć - będziemy reagować na bieżąco. Z tego, co wiem, roboty nie będą jednak przeszkadzały kursowaniu pociągów - dodaje samorządowiec.
Zmiana kategorii przejazdów z D (niestrzeżony) na B pociągnie za sobą zniesienie miejscowych ograniczeń prędkości do 20 km/h.

Źródło: portal Rynek kolejowy
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-10-2017 17:52
Spotkanie "zaduszkowe" w sobotę o 17.00. Grin

18-11-2016 10:19
Wigilia zaplanowana na 16.12.2016 , na 17-stą. Smile

15-10-2016 06:11
Pisze tu bo na forum nie każdy może wejść, w poniedziałek o 14-tej przestawiamy z Piotrkiem makietę aby sprawdzić poprawność mocowania, pomoc mile widziana.

23-09-2016 08:45
Jakby ktos jeszcze dzis sie wybieral niech da znac 506 646 435. Wieczorem bede wracal przez lodz

23-09-2016 08:31
Dodzwonić się do piotrka nie da a od środowej nocy nocuje 50m od klubu w nu hotelu Pfft

29-08-2016 19:40
My nie, ale oni może tak, trzeba pytać,głębiej.

21-08-2016 08:49
Wybieracie się na foty z elektryfikacji linii 201 Maksymilianowo-Gdy
nia?

15-07-2016 12:48
serdeczne pozdrowienia z daleka...... Smile PS. 29/07.... Smile Smile Wink

06-07-2016 17:28
Tabor jest,czas na moduł Wink https://www.youtu.
..S4yGcTpeAQ

01-04-2016 19:17
Slayer ostatnio jest oskarżany o zbytnią brutalność. Myślę, że słuchając choćby tego kawałka to mocna przesada: https://www.youtu.
..Nrb7ncKc9M


22-03-2016 21:37

22-03-2016 21:35

15-03-2016 21:00
dokładnie o tym samym pomyślałem, o malowaniu. Schemat i barwy będą ładnie wyglądały na tej lokomotywie Smile Uradowała mnie informacja, że jest szansa na ich powrót Smile

15-03-2016 18:52
Swoją drogą bombowiec będzie zajebiście wyglądał w malowaniu EccoRaila Smile

15-03-2016 18:50
Kupił je Boguś Plata ale czy przywróci do życia i ile to nie wiadomo. Podobnie zresztą jak z SU45. 5 maszyn poszło i podobno minimum 2 mają być ożywione. Czas pokaże.

Copyright © 2007, Created by Acid Rain
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!